קורונה דלתא פלוס התגלה בישראל

קורונה דלתא פלוס התגלה בישראל. התפשטות הנגיף במזרח אירופה ובמקומות נוספים בעולם: מקומות העבודה ברוסיה יסגרו לשבוע

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
תקופת הדגירה של נגיף הקורונה- יכולה להיות גם מעל 14 יום. צילום: Pixabay Fenando zhiminaicela

ווריאנט הקורונה דלתא פלוס SARS-CoV-2 המכונה AY4.2 התגלה בישראל בנמל התעופה בן גוריון. ווריאנט AY4.2 של נגיף הקורונה הוא תת זן של ווריאנט הדלתא. זן הדלתא הוא האחראי לגל התחלואה הרביעי והקשה שפקד את ישראל. הנגיף מווריאנט זה התגלה אצל ילד בן 11 ששב ממזרח אירופה.

תת הזן דלתא פלוס של נגיף הקורונה מזן הדלתא כבר אותר במדינות שונות. באנגליה מנטרים באופן קפדני את התפשטות דלתא+. היום מעריכים כי דלתא פלוס מהווה כבר 6-8 אחוזים מכלל מקרי ההדבקה בממלכה המאוחדת.

סגירת מקומות העבודה ברוסיה עקב התחלואה

במקביל הקורונה ממשיכה להתפשט במדינות שונות. ברוסיה חלה עליה חדה בתחלואה בקורונה. הנשיא פוטין אישר לסגור מקומות עבודה לשבוע שלם. זאת לאחר התקדמות איטית של קמפיין החיסונים ושיאי התחלואה הקשה.

בעולם ממשיך נגיף הקורונה להתפשט. עד כה חלו מעל 242 מליון איש בעולם ומתו 4.9 מליון איש. נתונים מרוסיה מצביעים על מעל 34 אלף מקרי קורונה חדשים אתמול. לצד זה דיווחו גורמי בריאות על מעל 1000 מתים אתמול ברוסיה.

גם אוקראינה מדווחת על עליה חדה במספר מקרי הקורונה. קרוב ל19 אלף מקרי קורונה מאומתים במדינה אותרו אתמול. קרוב ל500 איש מתו אתמול באוקראינה בשל נגיף הקורונה.

ברומניה דווח על מעל 17 אלף חולי קורונה חדשים ומעל 400 מקרי מוות אתמול בשל הקורונה.

לצד זה מדינות נוספות מדווחות על התפשטות הקורונה. באיראן דווח על מעל 11 אלף מקרי קורונה חדשים אתמול. מעל 160 איש מתו מקורונה אתמול.

מקסיקו דיווחה על התפשטות הנגיף בה בשיעור שגבה אתמול 446 קורבנות. אתמול דווח על 4220 חולים מאומתים בקורונה במקסיקו למרות שיש המעריכים כי מספר החולים גבוה יותר.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן