איזה סימנים של סוכרת יש?

איך מרגישים כשיש סוכרת? מהם הסימפטומים של מחלת הסכרת? איזה סימנים של סוכרת יש? איך אני יודע אם יש לי סוכרת?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

סכרתמחלות וחיסונים
איזה סימנים יש לסוכרת? צילום: Pixabay Ducken99

מהם הסימפטומים של מחלת הסכרת? איזה סימנים של סוכרת יש? איך אני יודע אם יש לי סוכרת? סוכרת מהווה מצב רפואי כרוני נפוץ. בסוכרת הגוף אינו מסוגל לווסת כראוי את רמות הסוכר בדם. קיימים שני סוגים עיקריים של סוכרת: סוג 1 וסוג 2. סוכרת מסוג 2 מהווה מצב רפואי נפוץ במיוחד. היא נגמרת בין היתר בשל הרגלי אורח חיים כמו תזונה לקויה, העדר פעילות גופנית, תרופות וחומרים ועוד. איך מרגישים כשיש סוכרת? מה התסמינים של סוכרת? איזה סימנים יש לסוכרת מסוג 2?  האם סוכר גבוה גורם לעייפות? האם סוכרת גורמת לסחרחורת?

בסוכרת מסוג 1, מערכת החיסון תוקפת והורסת את התאים בלבלב המייצרים אינסולין. אינסולין משמש הורמון המווסת את רמות הסוכר בדם. כאשר לגוף אין מספיק אינסולין, הגוף לא יכול לעבד את הסוכר בדם כראוי. וזה מוביל לרמות סוכר גבוהות בדם.

בסוכרת מסוג 2, הגוף הופך לעמיד לאינסולין או שאינו מייצר מספיק אינסולין לווסת כראוי את רמות הסוכר בדם. זה יכול להיגרם ממגוון גורמים. גורמים לכך כוללים כולל גנטיקה, השמנת יתר ואורח חיים בישיבה עם מיעוט פעילות גופנית וכמובן תזונה.

כאשר למישהו יש סוכרת, הוא עלול לחוות מגוון תסמינים. לעיתים התפתחות הסוכרת היא שקטה וסמויה ואינה מורגשת בתסמינים. לעיתים התסמינים נוכחים ומשפיעים. בכל מקרה כאשר אנו חשים תסמינים כאלה ואחרים עלינו לפנות לרופא לאבחון וטיפול בבעיה. ואם אדם אובחן כחולה סוכרת או בטרום סוכרתיות, עליו לפעול על מנת לטפל במצבו כדי למנוע הדרדרות ונזקים.

איזה סימנים יש לסוכרת?

אז אילו סימנים יש לסוכרת? מהם התסמינים של מחלת הסכרת? האם סוכרת מסוג 2 מובילה לעייפות או סחרחורת? איך מרגיש סוכר גבוה? האם סכרת גורמת לצמא? האם סוכרת גורמת לבעיות בריאה?  סוכר גבוה, טרום סוכרתיות או סוכרת עשויים להוןביל לתסמינים כמו צמא מוגבר, רעב, בחילות, שינויים במשקל, כאבי ראש או בעיות בראייה. להלן פירטנו חלק מהתסמינים הנפוצים של סוכרת וסוכר גבוה:

  1. הטלת שתן תכופה, יובש בפה, צמא ורצון לשתות בתכיפות: רמות סוכר גבוהות בדם יכולות לגרום לכליות לעבוד קשה יותר כדי לסנן עודפי גלוקוז מהדם, מה שעלול להוביל להטלת שתן תכופה ותסמינים קשורים.
  2. צמא מוגבר: הטלת שתן תכופה עלולה לגרום להתייבשות, שעלולה לגרום לאדם לחוש צמא.
  3. עייפות או תשישות: כאשר הגוף אינו יכול לעבד את הגלוקוז כראוי, ייתכן שהוא לא יוכל לייצר מספיק אנרגיה, מה שעלול לגרום לעייפות, תשישות או ישנוניות.
  4. ראייה מטושטשת: רמות סוכר גבוהות בדם עלולות לגרום להתנפחות העדשות בעיניים, מה שעלול להוביל לראייה מטושטשת.
  5. זיהומים וריפוי איטי של פצעים: רמות סוכר גבוהות בדם עלולות להשפיע על יכולת המערכת החיסונית להילחם בזיהומים. זה בתורו עלול להוביל להחלמה איטית של פצעים.
  6. שינויים במשקל, בחילה, הקאה או רעב: תסמינים במערכת העיכול עשויים להוות אינדיקציה לבעיה ברמות הסוכר, עודף סוכר, סוכרת או טרום סוכרתיות. הקאה.

חשוב לקבל ייעוץ מרופא מומחה על מנת לאבחן ולטפל בבעיה ובגורמיה כראוי. אם אינה מטופלת, סוכרת עלולה להוביל למגוון סיבוכים, כולל נזק עצבי, נזק לכליות, אובדן ראייה ומחלות לב וכלי דם. הטיפול בסוכרת כולל בדרך כלל שילוב של שינויים באורח החיים. למשל פעילות גופנית, ויסות לחצים נפשיים ותזונה בריאה.טיפול בתרופות כגון זריקות אינסולין או תרופות דרך הפה מסייעות לגוף להשתמש באינסולין בצורה יעילה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן