איך עולה לחץ דם?

מה מעלה לחץ דם? מה הגורמים ללחץ דם גבוה? מהן הסיבות ליתר לחץ דם? איך עולה לחץ דם? מה מוביל לעליה בלחץ הדם בסיסטולי?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות לבבריאות המשפחה
מה מעלה לחץ דם ואיך עולה לחץ דם? צילום: Pixabay gadini

מה מעלה לחץ דם? מה הגורמים ללחץ דם גבוה? מהן הסיבות ליתר לחץ דם? איך עולה לחץ דם? יתר לחץ דם מהווה סיבה מרכזית למוות בעולם. גם בישראל מהווה לחץ דם גבוה בעיה רפואית שכיחה. ההערכות הן כי בישראל בין מליון לשני מליון אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה. לחץ דם גבוה מוביל למוותת, מחלות לב ושבץ מוח. איך עולה לחץ דם? מה מוביל לעליה בלחץ הדם בסיסטולי? מה הגורמים ליתר לחץ דם? לפניכם פירוט מה מעלה את לחץ הדם. הבנה של איך לחץ הדם בגופנו עולה, מודעות ומניעה מהווים נדבך חשוב וחיוני לבריאות הפרט והציבור.

לחץ דם גבוה הוא לחץ דם בערכים שמעל 120 / 80 מ׳מ כספית. לחץ דם תקין נחשב בערכים של  פחות מ 120 על 80 ויש הסבורים גם שמתחת ללחץ דם 115 על 75. ככל שלחץ דם גבוה יותר, הסיכון למחלות לב קרדיו ווסקולריות, התקף לב, אי ספיקת לב ושבץ מוחיןם עולה. לחץ דם סיסטולי של 120 – 139 מוגדר כטרום יתר לחץ דם. לחץ דם דיאסטולי בערכים שבין 80 עד 89 מוגדר גם כטרום יתר לחץ דם.

ערכים של 140 עד 159 מ"מ כספית או 90 עד 99 מ׳מ כספית של לחץ הדם הדיאסטולי, מוגדרים כבר מעל לטרום יתר לחץ דם והם מוגדרים כיתר לחץ דם ברמה 1.ערכי לחץ דם סיסטולי 160 ומעלה או  לחץ דם דיאסטולי של 100 ומעלה מוגדרים כבר כיתר לחץ דם ברמה 2. רמה זו גבוה ומסוכנת במיוחד.

מה מעלה לחץ דם ואיך עולה לחץ דם?

לפני שפונים לקריאה של מידע מגוון, הצעות טיפוליות ואבחון בזק באינטרנט לגבי מה מעלה לחץ דם, איך להוריד לחץ דם ואפיון הסיבות הכלליות לו, אנו ממליצים לפנות לאבחון, ייעו. וקבלת המלצות טיפוליות יסודיות על ידי רופא מומחה. אבחון מעמיק של תופעת יתר לחץ הדם ממנה אתה סובל תוביל לייעוץ, הצעת טיפול ופתרונות מותאמים ומדויקים. זאת במקום להסתמך על מידע כללי שאינו מבוסס על בדיקות ספציפיות של מצבך והמלצות מותאמות.

מה הסיבות ליתר לחץ דם? תהליכים כמו התבגרות ונטייה תורשתית משפחתית מובילים ליתר לחץ דם. כך גם יתר לחץ דם נפוץ באוכלסיות מסוימות כמו אנשים ממוצא אפריקני. ואולם איך עולה לחץ הדם?  מה הגורמים ללחץ דם גבוה? מה מעלה לחץ דם? להלן פירטנו 9 גורמים מה איך עולה לחץ דם בגופנו?

1.צריכת מזונות המעלים את לחץ הדם

2. מצוקה נפשית, לחץ, מתח, סטרס,

3. מחלות שונות ומצבים רפואיים כמו מחלות כליה ובעיות הורמונליות

4. צריכת אלכוהול או עישון סיגריות

5. תפריט תזונתי עתיר מלח ומאכלים עתירי מלחים השכיחים באוכל מעובד

6. העדר או מיעוט פעילות גופנית, אורח חיים יושבני

7. שינה מועטה או בעיות בשינה

8. משקל עודף והשמנה

9. תרופות הגורמות ללחץ דם גבוה כמו גלולות נגד הריון, תרופות נגד ADHD, סטרואידים ותרופות נוגדות דלקת NSAIDs.

דילוג לתוכן