מיץ לימון לכולסטרול

מהי ההשפעה של מיץ לימון על כולסטרול רע? האם שתיית מיץ לימון משפיעה על הכולסטרול בגוף לטובה? מה מכיל מיץ לימון שמשפיע על רמות שומני הדם?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
מיץ לימון כולסטרול ובריאות הלב. צילום: Pixabay Anja

שימוש בלימון או מיץ לימון להפחתת כולסטרול נחשב ברפואה העממית כמסייע עד מאד. ואולם האם יש מחקרים מדעיים מהי ההשפעה של מיץ לימון על כולסטרול רע? האם שתיית מיץ לימון משפיעה על הכולסטרול בגוף לטובה? מה מכיל מיץ לימון שמשפיע על רמות שומני הדם? האם צריכת לימון ומוצריו יכולה לסייע להפחתת רמות הכולסטרול בדם? לפניכם מפורטות תשובות לשאלות אלה ואחרות; על רזי הלימון ומיץ הלימון להפחתת כולסטרול.

התרופה הטבעית: מיץ לימון לכולסטרול רע

האם תרופת הסבתא של שימוש במיץ לימון או אכילת לימון גרוס, קליפת לימון גרוסה או את תכולת פלחי הלימון מועילה כנגד כולסטרול? למרות מיעוט המחקר בנושא, והעדר מחקרים בנושא צריכת לימון גרוס או חליטת קליפת לימון, ממצאים מחקריים מצביעים על כך שמיץ לימון מסייע להפחתת כולסטרול רע וכך גם צריכת לימון.

אולי יעניין אותך גם:

על פי מחקרים עדכניים מיץ לימון מפחית את רמות הכולסטרול הרע בדמנו ובכך מסייע לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם. החוקרים מעריכים שהיעילות של לימון ומיץ לימון נובעת מתכולת ויטמין C בלימון בשילוב עם רכיבים מועילים אחרים המצויים בלימון ובהם סיבים תזונתיים מסיסים ורכיבים ייחודיים כמו פלבונואידים.

בנוסף, ממצאים מחקרים העלו כי אכילת פירות וירקות עשירים בויטמין C ובפלבונואידים כפי שקיים בלימון הפחיתו  את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולשבץ מוחי.

ממצאים מחקריים נוספים העלו כי נבדקים ששתו כפית מיץ לימון עם שום או כפית מיץ לימון הפחיתו את הכולסטרול הרע LDL, ואת רמות הפיברינוגן.

מעבר לכך, מדענים מצאו שלא רק תכולת הויטמין C שבלימון היא המשפיעה לטובה על בריאות הלב אלא גם תרכובות וסיבים שבו כמו סיבי הדרים אשר הפחיתו את רמות הכולסטרול הכוללות. כך גם תרכובות שבלימון סייעו נגד כולסטרול כמו הספרידין ודיוסמין.

ממצאים שונים העלו כי מיץ לימון מסייע גם לתועלות רפואיות אחרות כמו שיפור פעילות המעיים, מניעת אבנים בכליות והפחתת סיכון לסרטן. עם זאת יש להוועץ ברופא המטפל על מנת לבחון האם שימוש בטיפולים משלימים, אלטרנטיביים או אחרים יכול להשפיע על הטיפול בהתחשב בתרופות והמאפיינים של המטופל.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן