מתחתנים: ספקות לקראת הנישואים

חתונה : ממצאי מחקר חדש מצביעים על משמעות הספקות לפני הנישואין ככלי מנבא לגירושין מוקדמים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חדשות חמותקואצ'ינג - אימון אישי
נישואין. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC by צילום: David-Ball

מחקר: ספקות לפני החתונה ככלי עזר המסייע לחתונה בלב שלם והימנעות מרפידות וגירושין בשיעור גבוה

מה יעילותם של ספקות ככלי עזר בקבלת החלטות ? עד כמה אנו צריכים להתחשב בספקות המקננים בליבנו בבואנו להחליט החלטות כמו חתונה עם בחיר הלב וכניסה למסגרת הנישואין ? ממצאי מחקר חדש מוכיחים כי ספקות לפני החתונה היו כלי עזר מנבא משמעותי וחד לניבוי שיעורי הגירושין המוקדמים של זוגות שנישאו אפילו יותר מיכולת הניבוי של שביעות רצון במהלך הנישואין, יותר מהורים גרושים של בן הזוג, משך הזמן שהזוג חי ביחד לפני הנישואים ועוד. 

ממצאי מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים אמריקאים מאוניברסיטת קליפורניה שראה אור בג'ורנאל לבריאות הנפש של המשפחה, עולה כי לספקות המקננים בליבם של גברים ונשים ישנה חשיבות לא מועטה והן מבטאים פן אליו יש להתייחס לפני קבלת החלטות חשובות כמו נישואין לדוגמה. על פי המחקר שנערך בקרב 464 זוגות שהתחתנו ממש זמן קצר לפני תחילת המחקר, (גיל הגברים הממוצע – 27 וגיל הנשי הממוצע – 25. המחקר נערך בארצות הברית) נמצא כי , במהלך הראיון הראשוני 47% מהגברים ו38% מהנשים דיווחו על ספקות והיסוס שחוו בנוגע לחתונה. יחד עם זאת למרות שנשים היו פחות מהוססות ועם פחות ספקות לגבי החתונה, לספקותיהן היתה משמעות רבה (בדומה לגברים אך באופן חזק יותר) ;

מן הממצאים עלה כי בקרב נשים שדיווחו על ספקות לגבי הנישואין לפני החתונה, 19% התגרשו בתוך ארבע שנים ממועד החתונה, בהשוואה ל-8% בלבד מהנשים שלא דיווחו על ספקות שקיננו בליבם לגבי אותם נישואים צפויים.
באופן דומה מקרב הגברים שדיווחו על ספקות לפני החתונה 14% התגרשו ו"פירקו את החבילה" ארבע שנים לאחר החתונה. זאת בהשוואה ל-9% גירושים בלבד מקרב הגברים שלא דיווחו על ספקות.

על פי החוקרים ספקות הוכחו כאלמנט החלטה משמעותי, שמנבא בפני עצמו הצלחה של הנישואין והוא מהווה גורם משמעותי מנבא טוב יותר מגורמים כמו האם וכמה זמן בני הזוג התגוררו יחד לפני החתונה כגורם מנבא, הורים גרושים של מי מבני הזוג המתחתנים, ועד כמה אירוסיהם היו קשים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן