שאיבת שומן – סוגי טיפול, אזורי שאיבה נפוצים ועלויות

מתי ולמי מתאים להיעזר בפרוצדורה רפואית של שאיבת שומן? קודם כל חשוב להבהיר כי לא מדובר בתחליף להרגל הבריא של אכילה נכונה. מדובר בראש ובראשונה בפתרון נקודתי וממוקד, המשלים אורח חיים נכון. נסביר על עקרונות הטיפול, מתי הוא מתאים, אילו סוגים של טיפול קיימים, מחירים, יתרונות ועוד. סוגי טיפול של שאיבת שומן רבים מגלים כי ...

מערכת האתר

עודכן בתאריך

דיאטה והרזיהבריאות ויופי
ניתוח שאיבת שומן ולמי הוא מתאים. צילום: Freepik

מתי ולמי מתאים להיעזר בפרוצדורה רפואית של שאיבת שומן? קודם כל חשוב להבהיר כי לא מדובר בתחליף להרגל הבריא של אכילה נכונה.

מדובר בראש ובראשונה בפתרון נקודתי וממוקד, המשלים אורח חיים נכון. נסביר על עקרונות הטיפול, מתי הוא מתאים, אילו סוגים של טיפול קיימים, מחירים, יתרונות ועוד.

סוגי טיפול של שאיבת שומן

רבים מגלים כי אכילה נכונה ואפילו התעמלות אינם יכולים להעלים מהגוף את כל רקמת השומן. ישנם אזורים מסוימים שבהם ניתן לראות בעיניים מצבורים של שומן עיקש, שאין דרך להיפטר ממנו על ידי שינוי אורח החיים.

אז למי שתוהה מה אפשר לעשות והאם אפשר לטפל בשומן עיקש באזורי גוף שונים, טיפול שאיבה יכולה להיות פתרון יעיל ואפקטיבי במיוחד. ישנם כמה אזורים וכמה סוגי טיפול שנחשבים למאוד מקובלים. סוגי טיפול בשאיבת שומן הם שניים:

  1. ניתוח שאיבת שומן
  2. שאיבת שומן ללא ניתוח

ניתוח שאיבת שומן ולמי הוא מתאים

הפרוצדורה של ניתוח שאיבת שומן מתחילה בפגישה עם הרופא. בהתייעצות עם הרופא, המטופלת או המטופל מחליטים על אזורי הגוף שבהם רוצים לבצע את השאיבה. במהלך בדיקה מקדימה מתייחס הרופא לכמות רקמת השומן, אופי שכבת העור וגמישותו, על מנת להעריך איך תתבצע ההחלמה.

לאחר סימון המקומות שבהם מבצעים את השאיבה, הרופא יוצר חתכים זעירים למדי. השאיבה נעשית על ידי קנולות, שהן צינורות ייעודיות. לעיתים נעשה שימוש בחידושים טכנולוגיים על מנת להקל על השאיבה ולהביא לתוצאה הטבעית ביותר. לדוגמא, מכשיר שמבצע מעין הרעדה או עיסוי וכן שימוש בתמיסה מיוחדת שמקילה על השאיבה. לאחר השאיבה, נעשית תפירה של המקום.

הניתוח מתאים לנשים ולגברים בוגרים, שמשקלם שלפני הטיפול הינו יציב. הטיפול נועד לבעלי משקל גוף תקין התואם לגובה או לסובלים מעודף קטן של משקל. זה לא טיפול שנועד לאנשים בעלי משקל יתר או השמנה רצינית.

חשוב לציין כי במידה ורקמת השומן הנשאבת היא מרובה, ניתן לבצע טיפולים משלימים כגון הסרת עור עודף (לא תמיד יש בכך צורך). חשוב לשוחח על כך עם הרופא המטפל, בשיחת הייעוץ שלפני הניתוח.

על מנת למנוע בצקת או הצטברות של נוזלים לאחר הטיפול, מקובל לחבוש לבוש אלסטי שמפעיל לחץ על האזור שטופל, בהתאם להנחיית הרופא. תוצאות הניתוח הן מידיות, אולם המראה הסופי של לאחר הניתוח מתקבל בתוך כחודש וחצי עד חודשיים.

עוד על ניתוח שאיבת שומן במדריך של ד"ר לוי אברהם

שאיבת שומן ללא ניתוח

במקרים מסוימים ניתן לבצע תהליך לא ניתוחי. כלומר לבצע שאיבת שומן ללא ניתוח. דרך מקובלת לביצוע הטיפול הינו טיפול בקור או הקפאה וניתן גם לבצע שאיבת שומן בלייזר.

מחקרים גילו כי קירור נקודתי ועז של אזורי גוף מסוימים מביא להרס בררני של תאי שומן. כלומר, ההקפאה לא גורמת נזק לתאים שאינם תאי שומן. האזור שבו רוצים לטפל נחשף לרטיות קרות מאוד. לאחר התהליך, הגוף מסלק באופן טבעי את תאי השומן שאין בהם צורך.

אזורי גוף נפוצים לשאיבת שומן

חשוב להדגיש כי בשאיבת שומן לא מבצעים שאיבה של כמויות שומן גדולות מדי. כבר לפני מספר שנים התברר כי שאיבת יתר עלולה ליצור תוצאות לא רצויות ואף היווצרות תאי שומן במקומות אחרים בגוף.

שביל הזהב הוא שאיבה בררנית, ממוקדת, באזורים מאוד מסוימים שבהם מצטבר לו שומן עיקש שלא "יורד" בשום דיאטה וגם התעמלות לא מצליחה לסלק.

אם כן, אזורי גוף נפוצים לשאיבת שומן הם:

  • שאיבת שומן בטני – שאיבה זאת נועדה לסייע בעיצוב הבטן או אזור הכרס. שאיבה זו יכולה להתבצע גם במקביל לשאיבות באזורים נוספים כגון מותניים.
  • שאיבת שומן מהסנטר או באזור הפנים – שאיבה בררנית, שנועדה להעניק מראה של פנים רזות ומעוצבות, ללא רקמות של שומן עודף.
  • שאיבת שומן בזרועות – שאיבה שנעשית לרוב באזור העליון של הזרועות, היכן שמצטברת רקמת שומן ומתקבל מראה מדולדל שרוצים להיפטר ממנו.
  • שאיבת שומן בירכיים – אזורי ירכיים, מותניים, רגליים וישבן גם הם ניתנים לטיפול באמצעות שאיבת שומן ממוקדת.

 

שאיבת שומן – יתרונות הטיפול

ניתן להצביע על כמה וכמה יתרונות הטיפול של שאיבת השומן:

  • יעילות – השאיבה באמצעות צינוריות (קנולות) נחשבת ליעילה מאוד.
  • ממוקד – בעזרת הקלונות וכמובן בזכות רופא מיומן, ניתן לקבל תוצאה מאוד ממוקדת, של הסרת השומן הלא רצוי בלבד.
  • חיטוב במראה טבעי – התוצאה היא מראה גוף חטוב מאוד ואסתטי.
  • החלמה מהירה – ההחלמה שלאחר שאיבת שומן נחשבת למהירה מאוד. לאחר מספר ימים ניתן לחזור לשגרת החיים הרגילה.
  • אחוזי הצלחה גבוהים – לטיפול ישנם אחוזי הצלחה מצוינים הן בגברים והן בנשים. יחד עם זאת, כמובן שעשויים להיות סיבוכים אפשריים של שאיבות שומן. שוחחו על כך תמיד עם הרופא, בזמן פגישת הייעוץ.
  • תוצאות לאורך זמן – כאשר המטופלים ממשיכים לשמור על תזונה נכונה וללא עלייה במשקל, התוצאות האסתטיות של הניתוח נשארות לשנים.

מה צריך לדעת על מחירים של שאיבת שומן

לשוקלים טיפול זה, השאלה החשובה הבאה היא כמה עולה ניתוח שאיבת שומן? המחירים של ניתוחי שאיבת שומן תלויים במוניטין של המנתח הפלסטי, במיקום השאיבה ובפרמטרים נוספים. הטווח הוא כ-15 עד 30 אלף ש"ח ולעיתים עד 50 אלף שקלים.

אם טיפול לא ניתוחי מעניין אתכם, למשל טיפול בהקפאת שומן, מה שרלוונטי הוא כמובן טווח מחירים לטיפול שאיבת שומן ללא ניתוח. המחירים נעים כיום בין 10,000 ל-30,000 שקלים.

 

הכתבה היא תוכן מקודם בשיתוף ד״ר לוי אברהם, מומחה לכירורגיה פלסטית.

דילוג לתוכן