תבלין העל שמפחית סוכר כולסטרול וסיכון למחלות לב

מהו תבלין העל החזק שמפחית סיכון למחלות לב ומסייע להפחתת כולסטרול? איזה תבלין עוזר להורדת סוכר? מהו התבלין שהוכח במחקר מדעי כמסייע גם לדלקות מפרקים?

תזונהרפואה משלימה
תבלין הפלא - יתרונות ייחודיים. צילום: Pixabay kerdkanno

מהו תבלין העל החזק שמפחית סיכון למחלות לב, מוריד סוכר, מסייע להפחתת כולסטרול ומהווה חומר אנטי דלקתי חזק? איזה תבלין עוזר להורדת סוכר? מהו התבלין שהוכח במחקר מדעי כמסייע גם לדלקות מפרקים? מיהו אותו תבלין שמסייע גם בהפחתת כולסטרול? במהלך אלפי שנים משמש התבלין הידוע בקרב רבים בשל יתרונותיו הבריאותיים הרבים. זהו הקינמון הידוע ורב הערך!  הקינמון מהווה תבלין עם היסטוריה עשירה ויתרונות בריאותיים. קינמון הוא תבלין ששימש במשך מאות שנים בשל טעמו וסגולותיו הרפואיות. קינמון נגזר מקליפת העצים השייכים לסוג Cinnamomum, שמקורם בסרי לנקה ובדרום הודו.

כיום, נעשה שימוש נרחב בקינמון בבישול ואפייה, והיתרונות הבריאותיים שלו נחקרים על ידי מדענים ברחבי העולם. מקורות של קינמון קינמון מתקבל על ידי חיתוך קליפת עץ הקינמון והסרת הקליפה הפנימית, לאחר מכן מיובשים ומגלגלים למקלות או נטחנים לאבקה. ישנם שני סוגים עיקריים של קינמון: קינמון ציילון (המכונה גם קינמון "אמיתי") וקינמון קסיה. קינמון ציילוני הוא היקר והמתון בטעמו מבין השניים, בעוד קינמון קסיה הוא הנפוץ ביותר בשימוש ובעל טעם חזק וחריף יותר. קינמון ציילוני נחשב נפוץ, בטוח ומועיל יותר לשימוש. בניגוד לקינמון קסיה, קינמון ציילוני לא כולל כמויות של חומרים כמו קומרין, חומר המצוי בקינמון קסיה במינון גבוה יותר ועלול להזיק לכבד.

פלאי הקינמון

הקינמון הציילוני עשיר בנוגדי חמצון, שהם תרכובות המגנות על הגוף מפני נזקים הנגרמים על ידי מולקולות מזיקות הנקראות רדיקלים חופשיים. יש לו גם תכונות אנטי דלקתיות, שיכולות לסייע בהפחתת הדלקת בגוף ועשויה להועיל בטיפול במצבים כגון דלקת פרקים.

מחקרים הראו כי קינמון ציילוני עשוי לסייע בהורדת רמות הסוכר בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2. הסיבה לכך היא שקינמון מכיל תרכובות שיכולות לחקות את ההשפעות של אינסולין, הורמון המווסת את רמות הסוכר בדם. קינמון עשוי גם לסייע בשיפור הרגישות לאינסולין, מה שיכול לשפר עוד יותר את בקרת הסוכר בדם. בנוסף ליתרונות הפוטנציאליים שלו לסוכרת, לקינמון עשויים להיות גם יתרונות בריאותיים אחרים. מחקרים הראו כי קינמון עשוי לסייע בהורדת רמות הכולסטרול ולהפחית את הסיכון למחלות לב. ממצאים שונים מצביעים על הקשר שבין צריכת קינמון לסיכון מופחת לסרטן.

קיימים מחקרים שמצביעים על תכונות אנטי-מיקרוביאליות של קינמון ציילוני. זאת באופן המרמז שהוא עשוי להיות חומר מועיל לפגוע בחיידקים ומיקרואורגניזמים מזיקים אחרים. הדבר הופך אותו לתרופה טבעית פופולרית כתרופת סבתא להצטננות, שפעת וזיהומים אחרים, זאת למרות מיעוט המחקרים בנושא.

קינמון הוא תבלין עם היסטוריה עשירה ויתרונות בריאותיים פוטנציאליים רבים. הוא נמצא בשימוש נרחב בבישול ואפייה, וסגולותיו הרפואיות נחקרות על ידי מדענים ברחבי העולם. בין אם נשלב אותו עם שיבולת שועל, תה, מאפים או תבשילים, קינמון הוא תבלין טעים ומזין שיכול לעזור לשפר את הבריאות. אז מה המחקר המדעי אומר על קינמון?

תבלין הפלא – קינמון – יתרונות ייחודיים

אז מה המחקר המדעי אומר לגבי קינמון ציילוני? מהם היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים רבים של קינמון? לפניכם מפורטים שמונה שימושים רפואיים שנחקרו בקשר לתבלין העל- הקינמון ציילוני:

1. תכונות אנטי דלקתיות: הקינמון מכיל תרכובות בעלות תכונות אנטי דלקתיות, שיכולות לסייע בהפחתת הדלקת בגוף ועשויה להועיל בטיפול במצבים כמו דלקת פרקים.

2. הורדת רמות הסוכר בדם: קינמון עשוי לסייע בהורדת רמות הסוכר בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2. הסיבה לכך היא שקינמון מכיל תרכובות שיכולות לחקות את ההשפעות של אינסולין, הורמון המווסת את רמות הסוכר בדם.

3. הורדת רמות הכולסטרול: מחקרים הראו כי קינמון עשוי לסייע בהורדת רמות הכולסטרול ולהפחית את הסיכון למחלות לב.

4. תכונות אנטי-סרטניות: לקינמון עשויות להיות תכונות אנטי-סרטניות, אם כי יש צורך במחקר נוסף בתחום זה.

6. תכונות אנטי-מיקרוביאליות: לקינמון ותוצריו כמו שמן קינמון יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות, המצביעות על יכולת פוטנציאלית לפגוע בהתפתחות חיידקים.

7. סיוע במערכת העיכול: קינמון עשוי לעזור לשפר את העיכול ולהפחית תסמינים כמו נפיחות וגזים.

8. תפקוד המוח: קינמון עשוי לסייע בשיפור תפקוד המוח והזיכרון

נציין כי למרות שלקינמון יש יתרונות בריאותיים פוטנציאליים רבים, אם הינכם סובלים מבעיה רפואית, יש לפנות לרופא מומחה לאבחון וטיפול כנדרש בה. ייתכן שהרופא המטפל יאשר כי אין שום נזק או סיכון בקינמון עבורכם. אך אין להשתמש בקינמון או תרופות אחרות כתחליף לטיפול רפואי, לפני ייעוץ והמלצות רופא.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן