איזה מאכל מוריד סוכר בדם?

אילו מאכלים מתאימים לשילוב בתפריט להורדת גלוקוז ? איזה מאכל מוריד סוכר בדם? אילו מזונות מורידים סוכר ומסייעים לסובלים מטרום סכרתיות או סוכרת?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
איזה מאכל מוריד סוכר בדם? צילום: Pixabay Annette Meyer

מה המזון שמסייע להפחתת סוכר בדם? אילו מאכלים מתאימים לשילוב בתפריט להורדת גלוקוז בחולי סכרת? איזה מאכל מוריד סוכר בדם? מאכלים שונים מסייעים לאנשים הסובלים מעודף סוכר בדם לווסת ולהפחית את הסוכר במחזור הדם. למשל אכילה של שוקולד מריר, שום, ברוקולי או קינמון. אז אילו מזונות, צמחי מרפא ותבלינים מורידים סוכר ויכולים לסייע לסובלים מטרום סכרתיות או מסוכרת?

גורמים שונים מובילים לסוכר בדם. לפני שנבין מה המזונות שמורידים סוכר בדם נכיר מהן הסיבות לעודף סוכר בדם. הבנה של הסיבות לסוכר עודף בדם תסייע לנו לווסת את רמות הסוכר בלי קשר לתזונה. לאור הגורמים השונים לעודף סוכר, לפני שממהרים להבין איזה מאכל מוריד סוכר בדם ומה המזונות שיפחיתו את הסוכרתיות בדם, חשוב לעבור אבחון, ייעוץ וטיפול על ידי רופא מומחה לטיפול אפקטיבי.

אכן, הגורם הראשון לעודף סוכר הוא צריכה של יותר מדי סוכר או פחמימות מזוקקות במזון ובמשקאות ממותקים. לכן חשוב להפחית מזונות עתירי סוכר כמו מיצים טבעיים, שתייה ממותקתף ואוכל מעובד עם פחמימות מעובדות כמו לחם לבן, אורז לבן ומזון מעובד כמו קורנפלקס, מאפים או עוגיות. לצד זה מאכלים אחרים תורמים להפחתת כפי שנפרט בהמשך.

עוד בנושא מאכלים להפחתת סוכר בדם:

מעבר לכך, העדר פעילות גופנית מספקת מובילה לעלייה ברמות הסוכר בדם. גורם נוסף לעודף סוכר הוא סטרס. לחץ נפשי גורם להפרשת הורמוני לחץ. זאת מכיוון שהורמוני לחץ גורמים לרמות הסוכר בדם לעלות.

גם תרופות מסוימות מעלות את הסוכר בדם. תרופות כמו סטרואידים ותרופות מסוימות, עלולות לגרום לעלייה ברמות הסוכר בדם. כמו תרופות גם מחלות ומצבים רפואיים מסוימים עלולים להוביל לסוכר גבוה. מחלת סוכרת או בעיות בלבלב, כמו דלקת לבלב או גידול בו למשל עלולות לגרום לעלייה ברמות הסוכר בדם. בנוסף, חוסר איזון הורמונלי, כגון פעילות יתר של בלוטת התריס או תת פעילות בלוטת התריס גורמים לעיתים לעלייה ברמות הסוכר בדם.

איזה מאכל מוריד סוכר בדם? 29 מזונות להפחתת הסוכר

כאמור, מלבד הרכבת תפריט נגד סוכרת או בדיקה איזה מאכל מוריד סוכר ושילובו ביום יום, חשוב להמנע מצריכה של מזונות מסוימים לשם הפחתת סוכר בדם. מאכלים מסוימים גורמים לעלייה ברמות הסוכר. לכן נמנע מאותם מזונות שאסורים למי שסובל מסוכר גבוה. כך למשל נימנע ממאכלים כמו עוגיות, עוגות, פסטה, לחם, פשטידה עם קמחים לבנים, מאכלים הכוללים קמח תירס, מזונות עשירים בעמילן – קורנפלור ותפוחי אדמה, אורז לבן, מאפים, דברי מתיקה כמו סוכריות ושוקולד מיצים ועוד.

מנגד לגבי השאלה איזה מאכל מוריד סוכר ומה נשלב בתפריט להורדת סוכר נשיב בצריכת מזונות הכוללים שיבולת שועל, אגוזים, זרעים, דגנים מלאים, קטניות, ירקות ותבלינים מורידי סוכר כמו קינמון וכורכום.

איזה מאכל יפחית את רמות הסוכר בדם? מאכלים להפחתת סוכר כמו אבוקדו, כרוב כבוש, תפוח או הדרים יכולים להגביר את רמות השובעף להאט את ספיגת הגלוקוז  בדם ולהשפיע על האינסולין להפחתת הסוכר בדם. אז מהם המזונות שמורידים סוכר בדם ?

  1. דגים
  2. אבוקדו
  3. תרד
  4. ברוקולי
  5. זרעי צ'יה
  6. שמן זית
  7. זרעי פשתן
  8. תפוחים
  9. בצל
  10. כרוב כבוש
  11. כרובית
  12. קייל
  13. דגנים מלאים
  14. שיבולת שועל
  15. שוקולד מריר
  16. אגוזים
  17. עדשים
  18. אגוזים
  19. שום
  20. כורכום
  21. קינמון
  22. תה ירוק
  23. ג'ינסנג
  24. עלי זית
  25. חילבה
  26. רוזמרין
  27. קינואה
  28. גי'נג'ר
  29. רוזמרין

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן