תרופות סבתא לסוכרת

אילו תרופות סבתא יכולות לסייע לסובלים מסוכרת? מחילבה ועד תה ירוק: איזה צמח מרפא מאזן סוכר בדם? אילו ממצאים מדעיים יש לגבי תרופות סבתא לסוכרת?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
תרופות סבתא לסוכרת. צילום: Pixabay Apple deng

אילו תרופות סבתא לסוכרת יכולות לסייע לסובלים מעודף סוכר? איך להוריד סוכר באופן טבעי? איזה צמח מרפא שמאזן סוכר בדם יכול להועיל להפחית גלוקוז אצל סוכרתיים? פטריית ריישי, כורכום או ג'מנמה הם צמחים מן הרפואה העממית המשמשים כתרופות סבתא לאיזון סוכר. אילו ממצאים מדעיים מוכחים יש לגבי תרופות הסבתא לסוכרת? מהם אותם תבלינים שמפחיתים סוכר ומסייעים לסוכרת ?

צמחי מרפא שונים משמשים מזה אלפי שנים לריפוי וטיפול במחלות. צמחי מרפא לסוכרת ותבלינים להורדת סוכר משמשים רבים לטיפול טבעי בסוכר גבוה בדם, לצד טיפול רפואי. רמות גבוהות של גלוקוז (סוכר) בדם מתרחשות עקב מצבים רפואיים שונים. בהעדר טיפול מתאים, עודף סוכר בדם יוצר סיבוכים חמורים כמו לדוגמה נמק בכף הרגל, זיהומים ותמותה. למרבה המזל, ישנן תרופות וטיפול לסוכרת. לצד טיפול תרופתי, שינוי אורח החיים ותזונה מותאמת, ניתן להפחית סוכר בדם על ידי תוספי תזונה וצמחי מרפא לסכרת. לפניכם ריכזנו רשימה של צמחי מרפא שנמצאו כמועילים להפחתת רמת הסוכר בדם באופן טבעי.

חומרים טבעיים רבים ושיטות טיפול טבעיות רבות עלולות לגרום לנזקים. חשוב להוועץ עם רופא לפני כל שימוש בחומרים, גם אם הם טבעיים. הללו עלולים לסתור פעילות של תרופות אחרות, עלולים להזיק לכבד או לכליות, לפגוע בגופנו וכו'. לכן יש להתייעץ עם רופא מומחה לפני שימוש בצמחי מרפא, תוספים או שיטות טבעיות אחרות לריפוי. אבחון נכון, ייעוץ, ניטול וטיפול נכון חיוניים לאיזון סוכרתיות.

תרופות סבתא טבעיות: צמחים נגד סוכרת

תרופות סבתא להורדת סוכר נפוצות ברפואה העממית מזה מאות שנים למגוון שימושים. צמחי מרפא משמשים כנגד סוכרת, עודף לחץ דם, חיזוק המערכת החיסונית ועוד. מחקרים רבים הוכיחו את יעילותם של צמחי מרפא רבים לשימושים שונים. מדענים הוכיחו יעילות של צמחים נגד סוכרת הידועים ברפואה העממית כמועילים כמו קינמון, כורכום או חילבה. אז מהם תרופות הסבתא הטבעיות להורדת סוכר? אילו צמחים מועילים כנגד סוכרת? לפניכם מפורטים ממצאים מחקריים לגבי תבלינים וצמחי מרפא לסוכרת:

1. ג'מנמה Gymnema sylvestre הוא צמח מרפא המשמש לאזן סוכרתיות וטרום סוכרתיות שמקורו בהודו ובאפריקה. צמח מרפא זה משמש מאות שנים לטיפול בסוכרת ובמצבים רפואיים נוספים. עלי צמח הג'מנמה מכילים תרכובות הנקראות חומצות ג'ימנאמיות. חומצות אלה ורכיבים נוספים בצמח זה הוכחו כמפחיתות את ספיגת הגלוקוז במעיים. עוד נמצא במחקרים כי Gymnema sylvestre מגרה את הלבלב לייצר יותר אינסולין, מה שעוזר להפחית את רמות הגלוקוז בדם.

עוד בנושא תזונה וסוכר בדם:

1. גַּרְגְּרָנִית יְוָנִית – חילבה היא צמח מרפא שזרעיו משמשים לטיפול במחלות שונות. חילבה שמקורה במזרח התיכון משמשת נמצאה במעט מחקרים כמועילה להפחתת רמת הסוכר. ואולם בדומה לצמחי מרפא ותוספים אחרים חשוב להוועץ ברופא מומחה לפני שימוש בה כטיפול. כך למשל לא מומלץ לנשים בהריון וקיימות עדויות לנזקים אפשריים שלו. בנוסף, מינונים גבוהים ממנו או מכל צמחי מרפא אחר יכול לגרום לנזקים בריאותיים שונים. לצד זה, מדובר בצמח מרפא קיימים לגביו ממצאים בדבר יעילותו להפחתת גלוקוז בדם. זאת לצד ממצאים המצביעים על אפשרות להשפעה חיובית גם על הפחתת עודף כולסטרול בדם.

2. מלון מר Bitter Melon הוא צמח מרפא הגדל בהודו, אפריקה ואסיה. פרי צמח זה כולל העשב מכיל תרכובות כמו צ'רנטין, שנמצאו כמפחיתות את רמות הגלוקוז בדם. בנוסף, מחקרים הוכיחו תועלות נוספות של מלון מר כמו לדוגמה להפחתת לחץ הדם ודלקתיות.

3. קינמון הוא צמח שמקורו בדרום אסיה. הוא משמש כתרופת סבתא במיצוי, חליטה, תה, כתבלין במזון וכצמח מרפא פופולרי במיוחד. הקינמון שימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות וביניהם הפחתת לחץ דם, הפחתת תחושת רעב, צמצום דלקתיות, איזון בעיות במערכת העיכול וגם להפחתת כולסטרול. לצד זה, מחקרים שונים הצביעו על יעילותו של קינמון להפחתת סוכר. ממצאים שונים הצביעו על תועלתו של קינמון לטרום סוכרתיים וסוכרתיים, ובכלל להפחתת רמות הסוכר בדם .

4. תה ירוק  מתייחס לעלי תה שלא עברו חימצון משחיר. התה הירוק נפוץ באסיה והוא משמש כצמח מרפא למגוון מחלות ומצבים רפואיים. מחקרים שונים הצביעו על יעילותו של תה ירוק כנגד סרטן, שבץ, מחלות עור, כולסטרול ומשקל עודף. על פי מחקרים, תה ירוק מפחית סיכון לסוכרת. כך נמצא גם ששתיית תה ירוק משפיעה על רגישות אינסולין ורמות סוכר בדם ומועילה כנגד סוכרת.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן