הצמח הייחודי שמסייע להרזיה ולעצירות ומוריד סוכר וכולסטרול

מהו הצמח שמסייע להפחתת משקל והרזיה? איזה צמח מועיל למערכת העיכול וגם מסייע להפחתת עוד כולסטרול ולהורדת רמות סוכר גבוהות בדם?

תזונהרפואה משלימה
הצמח שעוזר להורדת משקל, כולסטרול, סוכרת ובעיות עיכול. צילום: Laszlo Bartucz Pixabay

מהו הצמח שמסייע להפחתת משקל והרזיה? איזה צמח מועיל למערכת העיכול וגם מסייע להפחתת עוד כולסטרול ולהורדת רמות סוכר גבוהות בדם? מדובר בקליפות זרע הלחך- פיסיליום. פסיליום, הידוע גם בשם psyllium  Plantago ovata, הוא סוג של סיבים תזונתיים המשמשים בדרך כלל כתרופה טבעית לבעיות שונות.

פסיליום הוא סיבים תזונתיים טבעיים ומסיסים. הוא משמש בדרך כלל כתוסף תזונה. פיסיליום מהווה מרכיב בכמה חומרים משלשלים ותוספי סיבים ללא מרשם. קליפת פסיליום, הכיסוי החיצוני של הזרעים, הוא החלק המשמש בעיקר לתכולת הסיבים שלו. פסיליום הוא ייחודי מכיוון שיש לו יכולת לספוג מים וליצור חומר דמוי ג'ל כאשר הוא בא במגע עם נוזלים. חומר דמוי ג'ל זה מוסיף נפח לצואה ויכול לעזור לרכך אותה, מה שמקל על מעבר והפחתת עצירות.

זו הסיבה שפסיליום משמש לעתים קרובות כתרופה טבעית נגד עצירות ולשיפור היציאות. הסיבים המסיסים בפסיליום אחראים גם ליתרונות הבריאותיים האחרים שלו. בצריכה, הסיבים המסיסים סופגים מים ויוצרים ג'ל צמיג במערכת העיכול. ג'ל זה מסייע לווסת את רמות הסוכר בדם על ידי האטת ספיגת הפחמימות, מניעת עליות מהירה ברמות הגלוקוז בדם. בנוסף, הג'ל יכול להיקשר לכולסטרול וחומצות מרה, להפחית את ספיגת הכולסטרול ולקדם רמות כולסטרול בריאות. פסיליום זמין בצורות שונות, כולל אבקה, כמוסות וגרגירים.

חשוב לשתות כמות מספקת של מים או נוזלים בעת צריכת פסיליום כדי למנוע אי נוחות או חסימה פוטנציאלית הקשורה לעיכול. כמו בכל תוסף תזונה או מוצר עשיר בסיבים, חשוב להתחיל במינונים קטנים ולהגדיל בהדרגה את כמות התוסף הנצרכת כדי לאפשר לגוף להסתגל. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני שילוב פסיליום או כל תוסף אחר בשגרה שלך, במיוחד אם הינכם סובלים ממחלה, מצב רפואי או משתמשים בתרופות.

הצמח שעוזר להורדת משקל, כולסטרול, סוכרת ובעיות עיכול

לפניכם פירטנו מספר דרכים שבהן פסיליום יכול להועיל. לצד זה חשוב כי נזכור שלפני כל שימוש בתוספי תזונה, צמחי תבלין או תרופות טבעיות, יש לפנות לאבחון רפואי של התסמינים והבעיה וטיפול בה. בנוסף, כאמור, חשוב לפנות לגורם רפואי מוסמך על מנת לוודא שנטילת התוסף, צמח המרפא או הטיפול מתאימים למצבכם הבריאותי, התרופות שלוקחים ועוד. אז מה תועלותיו של פיסיליום?

1. בריאות מערכת העיכול: פסיליום ידוע בהשפעותיו המועילות על בריאות מערכת העיכול. הוא עוזר לרכך את הצואה ולקדם יציאות קבועות, מקל על עצירות. יתר על כן, נפח הצואה המוגבר יכול להיות מועיל לאנשים עם שלשולים, מכיוון שהוא יכול לעזור לספיגת עודפי מים ולוויסות יציאות.

2. הפחתת כולסטרול: פסיליום יכול גם לסייע בהפחתת רמות הכולסטרול. הסיבים המסיסים בפסיליום יוצרים חומר דמוי ג'ל במערכת העיכול, שיכול להיקשר לכולסטרול וחומצות מרה. תהליך קשירה זה עוזר להפחית את ספיגת הכולסטרול מהתזונה, מה שמוביל להורדת רמות הכולסטרול LDL, הידוע גם ככולסטרול "רע". על ידי הפחתת כולסטרול LDL, פסיליום עשוי לתרום למערכת לב וכלי דם בריאה יותר.

3. הפחתת סוכר בדם: לצריכת פסיליום קיימת להיות גם השפעות חיוביות על הפחתת עודף הסוכר בדם. זאת במיוחד אצל אנשים עם סוכרת או טרום סוכרת. הסיבים המסיסים בפסיליום יכולים להאט את העיכול ואת ספיגת הפחמימות, וכתוצאה מכך שחרור הדרגתי יותר של גלוקוז לזרם הדם. .

אולי יעניין אותך גם:

4. הורדת משקל והרזייה: בשל יכולתו ליצור תחושת מלאות ולקדם שובע, פסיליום עשוי להועיל להרזייה והפחתת עודף משקל. בצריכה עם מים, פסיליום מתרחב בקיבה, יוצר תחושת מלאות ומפחית את התיאבון. על ידי סיוע בשליטה ברעב, פסיליום עשוי לסייע בירידה במשקל או במאמצי שמירה על המשקל.

5. שמירה על בריאות הלב: השילוב של תכונות הורדת הכולסטרול של פסיליום ותכונות מווסתות הסוכר בדם יכול להשפיע לטובה על בריאות הלב הכללית. על ידי הפחתת רמות הכולסטרול LDL ושיפור השליטה הגליקמית, פסיליום עשוי לסייע בהורדת הסיכון למחלות לב וסיבוכים נלווים.

מעבר לצורך בייעוץ ואבחון של הבעיה לפני שימוש בתוספים וצמחי מרפא בכלל, נציין שיש להשתמש במתינות בפיסיליום בפרט. נשתמש בפסיליום עם כמות נאותה של מים או נוזלים אחרים כדי למנוע אי נוחות או חסימה אפשרית במערכת העיכול. בנוסף, רצוי להתחיל במינונים קטנים ולהגדיל בהדרגה את כמות הפסיליום הנצרכת כדי לאפשר לגוף להסתגל. כמו תמיד, עדיף להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שילוב פסיליום או כל תוסף אחר בשגרה שלך, במיוחד אם יש לך מצב בריאותי בסיסי או נוטל תרופות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן