סוכרת סוג 2 – תסמינים

מהם התסמינים של סוכרת מסוג 2? איך יודעים שיש לי סוכרת? כיצד מזהים סוכר גבוה בדם? מהם הסימנים של המחלה והגורמים לסכרת ואיך מטפלים?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהסכרת
סוכרת סוג 2 - תסמינים. צילום: Pixabay

איך לדעת אם יש לי סכרת? האם סוכרת גורמת לסחרחורת? מה מרגישים כשהסוכר גבוה? לתופעת סוכרת מסוג 2 תסמינים מגוונים – מהם כוללים? מהם הגורמים לסוכרת ומהם הטיפולים המקובלים למחלת הסוכרת ?

סוכרת מהווה מצב כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מחת הסוכרת מוגדרת כהפרעה מטבולית. היא מתרחשת כאשר הגוף אינו מייצר מספיק אינסולין או אינו משתמש באינסולין שהוא מייצר ביעילות. להלן נפרט את התסמינים לסוכרת מסוג 2 ולעודף סוכר בדם – היפרגליקמיה, את הסיבות לסוכרת ועודף סוכר. וכן נפרט את הטיפולים המקובלים למחלת הסוכרת.

מה מוביל לסוכרת מסוג 2? הסיבות למחלת הסכרת מגוונות- החל מעודף סוכר בשל צריכת מזונות בתזונה לא בריאה  עתירת פחמימות, מזון מעובד, שומני ומיעוט ירקות ומזנות בריאים וכלה במחלות שונות הגורמות לסוכרתיות בדם וצריכת חומרים המעלים את הסוכר.

להלן מפורטים הגורמים לסוכרת:

  1. תזונה לקויה
  2. עודף משקל והשמנת יתר
  3. מעט או חוסר פעילות גופנית
  4. גנטיקה
  5. תרופות מסוימות
  6. מתח, מצוקות רגשיות ולחת נפשי
  7. צריכת אלכוהול עודפת
  8. זיהומים ויראליים
  9. מחלות אוטואימוניות
  10. הפרעות בלבלב והורמונליות

סוכרת סוג 2 – תסמינים

מהם התסמינים של סוכרת מסוג 2? איך יודעים שיש לי סוכרת? כיצד מזהים סוכר גבוה בדם? מהם הסימנים של סוכרת מבוגרים? מהם והגורמים לסכרת מסוג 2 ואיך מטפלים?
איך אני יכולה לדעת אם יש לי סוכרת? האם סוכר גבוה גורם לעייפות? מהם הסימנים לסוכר גבוה? להלן מפורטים תסמינים של סוכרת מסוג 2 :

1. הטלת שתן תכופה
2. צמא מוגבר
3. ירידה בלתי מוסברת במשקל
4. עייפות
5. ראייה מטושטשת
6. החלמת וריפוי פצעים איטי
7. עור יבש ומגרד
8. זיהומים תכופים
9. חוסר תחושה או עקצוץ בידיים וברגליים
10. רמות סוכר גבוהות באופן חריג בדם.

כמובן שאם הינכם סובלים מתסמינים שונים ואינכם חשים בטוב, אם רמות הסוכר שלכם גבוהות או אובחנתם כבעלי סוכרת מסוג 2, אנו ממליצים לעבור אבחון רפואי מקיף לבירור הסיבה לסוכר גבוה, ייעוץ רפואי מקיף, ניטור מתמשך וליווי טיפולי של רופא מטפל. מהם הטיפולים המוצעים לרוב לסוכרת מסוג 2?

איך מטפלים בסוכרת מסוג 2?

מהם הטיפולים אשר מציעים למחלת הסוכרת? כיצד מתמודדים עם סכרת? לפניכם הפתרונות המרכזיים המוצעים כיום לטיפול בסוכרת מסוג 2 במבוגרים.

1. דיאטה ופעילות גופנית: אכילה בריאה חיונית ומהווה נדבך חשוב לטיפול בסוכרת. צריכת מזונות המורידים את רמת הסוכר, סיבים המאטים קליטת פחמימות, שתייה תכופה, שילוב תבלינים וצמחי מרפא להפחתת סוכר לאחר ייעוץ עם רופא ודיאטנית, עשויים גם הם לווסת את רמת הסוכרים באופן טבעי, והימנעות ממאכלים המעלים את הסוכר בדם. פעילות גופנית מסייעת להוריד את רמות הגלוקוז בדם ולשפר את רגישות הגוף לאינסולין.
2. תרופות: קיימות מגוון תרופות זמינות לסייע בניהול סוכרת. אלה כוללים אינסולין, סולפונילאוריאה, גלינידים – מגליטינידים ועוד.
3. טיפול באינסולין: טיפול באינסולין משמש לעיתים קרובות לאנשים עם סוכרת מסוג 1 ולעיתים נעשה בו שימוש באנשים עם סוכרת מסוג 2.
4. ניטור סוכר בדם: ניטור רמות הגלוקוז בדם מהווה נדבך אבחוני חשוב לניהול סוכרת. ניטור זה נעשה באמצעות בדיקת דם מהירה באצבע או ניטור גלוקוז מתמשך.
5. בדיקת סיבוכים: בדיקה סדירה לאיתור סיבוכים משמשת כטיפול חשוב לאנשים עם סוכרת. בדיקה זו מנטרת את המצב הרפואי וכוללת עיניים, כליות ועצבים.
6. מודעות וחינוך: למידה על סוכרת מהווה גורם חשוב לניהול המחלה ומניעת החמרה – הכוללים כולל למידה על תזונה, פעילות גופנית וניטור עצמי.

7. שיפור אורחות החיים: הפחתת לחץ נפשי, מצוקות רגשיות וסטרס אשר תורמים ומעלים סוכר בדם. שיפור איכות השינה, טיפול בבעיות שינה ושינה איכותית וסדירה יסייעו גם הם וישפיעו על רמות הסוכר בדם.

החיים עם סוכרת יכולים להיות מאתגרים. ואולם עם ניהול נכון, נוכל לנהל חיים בריאים ופעילים. חשוב להיות מודעים לתסמינים, הסיבות והטיפולים של סוכרת על מנת להישאר בריאים, להמנע מסוכר גבוה וסוכרת או לטפל בהם ביעילות ואפקטיביות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן