מה אסור לחולי סוכרת לאכול?

מה מותר ומה אסור לחולי סוכרת לאכול? איזה תבלין מוריד סוכר? אילו מזונות כדאי לא לשלב בתפריט לחולי סוכר  סוג 2? מאילו מאכלים על חולי סוכרת להמנע?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
9 מזונות מזיקים - מה אסור לחולי סוכרת לאכול? צילום: Pixabay RitaE

מה מותר ומה אסור לחולי סוכרת לאכול? איזה תבלין מוריד סוכר? אילו מזונות כדאי לא לשלב בתפריט לחולי סוכר סוג 2? האם תמרים לחולי סוכרת מועילים? האם פירות מותרים לחולי סוכרת? חולי סוכרת והסובלים מטרום סוכרתיות נדרשים להקפיד על תפריט בריא לשמירה על רמות סוכר מאוזנות. התפריט התזונתי צריך להקבע באופן אישי אך קיימים מזונות שבאופן גורף אינם מועילים לשמירה על סוכר נמוך בדם. אז מה אסור לחולי סוכרת לאכול?

על חולי סוכרת להמנע ממאכלים מעובדים, מזונות עתירי סוכרים, ולהמנע מכמויות גדולות של מאכלים שומניים ומתועשים, ולמעט בטיגון. האם פירות מותרים לחולי סוכרת? חולי סוכרת צריכים להמנע מכמות מופרזת של פירות למרות ממצאים לגברי תועלת צריכת פירות כמו תפוח, דובדבנים ואגס. האם תמרים מועילים לחולי סוכרת? ממצאים שונים מצביעים על כך שלתמרים ערך גליקמי שיכול להיות מתאים לחולי סוכר ואינו מקפיץ את רמות הסוכר בדם. עם הפרי מומלץ לשלב מאכלים מפחיתי סוכר כמו קינמון או אגוזים. על חולי סוכרת להמנע ממטוגנים כמו שניצל, קציצות או צ'יפס מטוגן, בורקסים, מאכלים המכילים מרגרינה או חמרה ועוד.

בנוסף, ישנם דרכים שונות לאזן את רמות הסוכר אצל חולי סוכרת וטרום סוכרתיים. כך, לבד מהקפדה על הימנעות ממה שאסור לחולי סוכרת לאכול יש לנסות לשלב מזונות בריאים המגבירים את תחושת השובע ומפחיתים רמות סוכר ומאזנים את האינסולין.

קיימים מזונות שעשויים להועיל לחולי סוכרת להפחתת רמות הסוכר בדם. לדוגמה אכילה של ירקות, שיבולת שועל, אבוקדו וברוקולי, שוקולד מריר, כרוב כבוש, שמן זית ומים בתכיפות. כך למשל צריכת בצל, קינמון ושום המפחיתה את רמות הסוכר. כך תרופות סבתא להורדת סוכר, תבלינים וצמחי מרפא שהוכחו כמועילים להפחתת רמות הסוכר כמו חילבה, תה ירוק, עלי צמח הג'מנמה וכמובן קינמון עשויים לסייע.

9 מזונות מזיקים – מה אסור לחולי סוכרת לאכול?

מעבר לכך חשוב לזכור כי גם שינוי אורחות חיים בהיבטים אחרים מלבד הימנעות ממזונות שאסור לחולי סוכר לאכול, מסייעת. למשל הגברת תכיפות פעילות גופנית או שמירה על משקל מאוזן, הורדת משקל עודף באמצעות הרזיה וטיפול בהשמנת יתר וכן ויסות רמות הלחץ הנפשי, המצוקה הרגשית והסטרס.

לפני שממהרים ליישם בתפריט לחולי סוכרת את המזונות המזיקים ומה אסור לחולי סוכרת לאכול ומה רצוי להם לאכול, חשוב לזכור כי יש להוועץ עם רופא מומחה ולפעול בהתאם לייעוץ בהתבסס על מאפייני המטופל ומצבו. אבחון רפואי מקיף של הבעיה הרפואית הגורמת לעודף סוכר, איזון גלוקוז בדם באמצעות טיפולים לסוכרת, כולל הקפדה על תרופות לאיזון רמות הסוכר בדם וניטורה מהווים נדבך חשוב בטיפול.

מאילו מאכלים על חולי סוכרת להמנע? כאשר אדם סובל מסוכרת , הוא יכול לשלוט ברמות הסוכר בדם באמצעות הימנעות ממזונות מסוימים שמעלים את רמות הסוכר כמו מזון מעובד, עתיר סוכרים, שומני ומטוגן. לצד זה עליו להקפיד לפעול להפחתת מתחים, משקל מאוזן, טיפול בהשמנת יתר, הקפדה על פעילות גופנית ועוד. צריכה של מזונות מסוימים יכולים להקשות על ויסות הגלוקוז הגבוה הנובע ממחלת הסוכרת. לכן מי שסובל מסוכרת יוכל להפיק תועלת על ידי הימנעות ממזונות אלה:

1.מאכלים מטוגנים

2. אלכוהול

3. מאכלים עתירי סוכרים וממתקים.

4. דגנים שאינם מלאים כמו קמח לבן ואורז לבן.

5. בשר מעובד ועתיר שומן כמו נקניק או המבורגר.

6. משקאות ממותקים.

7. חטיפים מלוחים ומתוקים.

8.מאכלים הכוללים פחמימות ריקות ולא מזינות כמו תפוחי אדמה או פיצה.

9. מאכלים עם שומן רווי ושומן טראנס כמו גבינות צהובות, בורקסים או בשר בקר טחון, בשר כבד או לבבות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן