תרופה טבעית להורדת כולסטרול

אילו תרופות טבעיות עשויות לסייע להפחית כולסטרול גבוה? כיצד קינמון משפיע על עודף כולסטרול? אילו צמחי מרפא יכולים להיות עזר להפחתת שומני דם? 

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
תרופה טבעית להורדת כולסטרול. צילום: Pixabay RitaE

אילו תרופות טבעיות עשויות לסייע להפחית כולסטרול גבוה? כיצד קינמון משפיע על עודף כולסטרול? אילו צמחי מרפא יכולים להיות עזר להפחתת שומני דם?  מהם התבלינים והחומרים הטבעיים שיכולים להפחית כולסטרול? האם שום מפחית כולסטרול בדם? איזו תרופה טבעית להורדת כולסטרול הוכחה במחקרים מדעיים כיעילה?

כולסטרול מהווה שומן החיוני לתפקוד תקין של הגוף. הוא משמש לבניית קרומי תאים, ייצור הורמונים וסיוע בעיכול המזון. הכולסטרול מועבר בזרם הדם על ידי ליפופרוטאינים, המורכבים מחלבונים ושומנים. עודף כולסטרול נקרא היפרכולסטרולמיה. כאשר יש יותר מדי כולסטרול בזרם הדם, הוא עלול להצטבר בדפנות העורקים. מצב זה גורם לטרשת עורקים. טרשת זו עלולה להוביל להיווצרות פלאק. פלאק הוא חומר החוסם, סותם ומצר את העורקים. בכך הוא מגביל את זרימת הדם לאיברים חיוניים כמו הלב והמוח. סיכומו של דבר, כולסטרול הוא חיוני אך כולסטרול גבוה הוא מסוכן; הוא מגביר את הסיכון לפתח מחלות לב, שבץ ומחלות עורקים היקפיות. מחלות לב מהוות גורם מוות מוביל בעולם. וכולסטרול גבוה מהווה גורם סיכון מרכזי לפתח מחלות לב.

הורדת כולסטרול באופן טבעי:

במיוחד, כולסטרול LDL – כולסטרול רע – LDL ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה. כולסטרול זה תורם להצטברות של פלאק בעורקים. לעומת זאת כולסטרול HDL (ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה), או כולסטרול "טוב", עוזר להסיר כולסטרול מזרם הדם ולמנוע הצטברות פלאק. חשוב לשמור על רמות כולסטרול בריאות כדי להפחית את הסיכון לפתח מצבים בריאותיים חמורים אלו. נוכל לשמור על רמות כולסטרול ושומני דם בריאות על ידי תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה, משקל תקין, הימנעות משתית אלכוהול ועישון, טיפול במחלות רקע ושימוש מתאים בתרופות שנקבעו על ידי רופא מומחה.

לצד זה ניתן להשתמש במצבים של כולסטרול גבוה גם בתרופות להפחתת כולסטרול. למשל נוכל להשתמש בהמלצת רופא בתרופות מרשם להורדת כולסטרול מסוג סטטינים. מי שסובל מכולסטרול גבוה נדרש לאבחון וייעוץ רפואי מרופא מומחה. לפני פניה לשימוש בתרופה טבעית להורדת כולסטרול, שיטות רפואה משלימה להפחתת כולסטרול או שינוי אורחות חיים, חשוב להוועץ בגורם רפואי מומחה.

תרופה טבעית להורדת כולסטרול

אילו תרופות טבעיות מסייעות להורדת כולסטרול בדם? האם ומהם צמחי המרפא שהוכחו מחקרית כמחיתים כולסטרול ושמני דם? איזו תרופה טבעית להורדת כולסטרול נחשבת על פי הרפואה העממית כתרופת סבתא להפחתת כולסטרול לצד ממצאים מחקריים לגבי יעילותה? האם נכון להשתמש בתרופות טבעיות ושינוי אורח חיים לצד טיפול תרופתי? לאחר שעברנו אבחון רופא מומחה לגבי הסיבה לכולסטרול גבוה, נוכל להוועץ בו לגבי שילוב תרופה טבעית להורדת כולסטרול המתאימה לטיפול והייעוץ שהותווה.

חשוב לזכור: כולסטרול גבוה יכול להיגרם משילוב של גורמים גנטיים ואורח חיים. עבור רוב האנשים, הגורם העיקרי לכולסטרול גבוה הוא בחירה לא בריאה באורח חיים. התרופה הטבעית בטובה ביותר שאינה צמח מרפא או תבלין להפחתת כולסטרול גבוה היא אורח חיים בריא. כך, שמירה על משקל מאוזן, תזונה בריאה, הימנעות מעישון וצריכת אלכוהול, שימוש נבון בתרופות וטיפול במחלות רקע, יובילו באופן טבעי ומהיר להפחתת כולסטרול. זאת בנוסף לתועלת שנוכל להפיק משימוש בתרופות מרשם להפחתת הכולסטרול. לצד זה נוכל להעזר בצמחי מרפא להפחתת כולסטרול ותרופות טבעיות, בתיאום עם הרופא המטפל. אז אילו תרופות טבעיות הוכחו במחקר המדעי כמשמעותיות להפחתת שומני דם כמו כולסטרול?

טיפול טבעי בכולסטרול גבוה:

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן