איך להעלות כולסטרול טוב?

14 דרכים איך להעלות כולסטרול טוב וכיצד ניתן להוריד כולסטרול רע? מה מסייע להפחית את כמות הכולסטרול? אילו דרכים מסייעות לטיפול בכולסטרול?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
14 דרכים איך להעלות כולסטרול טוב? צילום: Pixabay Devon Breen

כיצד ניתן להוריד כולסטרול רע? מה עוזר להפחית את כמות הכולסטרול הכוללת? איך להעלות את הכולסטרול הטוב? כולסטרול הוא מרכיב חשוב בגופנו. הוא משמש למגוון מטרות חיוניות. ואולם עודף כולסטרול גורר בעיות רפואית רבות ונזקים. כולסטרול עודף בדם – היפרכולסטרולמיה מהווה בעיה נפוצנ במיוחד בחברה המערבית.

קיימות מגוון דרכים טבעיות להורדת כולסטרול לצד טיפול תרופתי. אז איך ניתן להוריד כולסטרול בדם? ואיך להעלות כולסטרול טוב? לפניכם מפורטות מגוון דרכים יעילות להורדת כולסטרול ללא תרופות באמצעים טבעים וכן התייחסות לטיפולים ותרופות להורדת כולסטרול.

14 דרכים איך להעלות כולסטרול טוב?

כיצד ניתן להוריד כולסטרול? קיימות מספר שיטות טבעיות איך להעלות כולסטרול טוב ואיך להפחית כולסטרול רע ללא תרופות:

1.הגבירו את צריכת המאכלים שמבוססים על של מזון צמחי עתיר סיבים כדי להפחית את הכולסטרול בדם.

2.הקפידו על צריכת תרופות נגד כולסטרול במינון ובתדירות שהותוותה על ידי הגורם המטפל. שמירה על תפריט תזונתי להפחתת כולסטרול לצד הוועצות ברופא, אבחון וניטור של גורמי הכולסטרול וטיפול בו, מהווה גורם משמעותי בטיפול.

3.הפסיקו להשתמש בתרופות שעלולות לגרום לכם לעודף כולסטרול בדם. תרופות שונות מעלות את רמות הכולסטרול בדם. במהלך אבחון הגורם לעודף כולסטרול המהווה שלב מקדמי לפני פנייה לכל טיפול אחר, בידקו האם תרופות כלשהן שאתם צורכים לרבות תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs) משפיעים על עודף הכולסטרול בדמכם.

4. שלבו בארוחות שלכם צמחי מרפא להורדת כולסטרול ותבלינים להפחתת כולסטרול רע והגברת הכולסטרול הטוב, כמו תמצית עלי ארטישוק, תה ירוק קינמון, כורכום או פיסיליום.

5.מעטו בעישון סיגריות: הפחתת עישון סיגריות יכולה לסייע בהורדת רמות הכולסטרול. מי שסובל מכולסטרול עודף יפיק תועלת רבה מהפסקת או צמצום משמעותי בעישון המזיק.

6.הימנעו גם ממאכלים עשירים בכולסטרול כמו בשר בקר וגבינות שומניות כדוגמת פרמז'ן או צ'דר.

7.אבחנו מחלות ומצבים רפואיים שיתכן שגורמים לעיתים לעודף כולסטרול בדם בעזרת ייעוץ רפואי. כך למשל הזיהוי של מחלות כבד, כליה, תת פעילות בלוטת התריס או סכרת  -מחלות מחוללות עודף כולסטרול היא שיטה המעניקה כלי יעיל איך להעלות כולסטרול טוב.

עוד בנושא הורדת כולסטרול:

8.על מנת להפחית את הכולסטרול הרע ולהעלות את הכולסטרול הטוב, אכלו יותר אגוזים וזרעים כמו אגוזי מלך או זרעי פשתן, קטניות, ירקות, פירות, דגנים מלאים, שיבולת שועל ודגים.

9.איכלו מזונות בעלי תכונות להורדת כולסטרול, כגון שום, לימונים ומיץ לימון ובצל.

10.בחרו לאכול שומנים מהצומח, כמו שמן זית, שוקולד מריר, אגוזים ואבוקדו, על פני שומנים מהחי כמו חמאה ובשר.

11.שמרו על משקל מאוזן: אנשים עם כולסטרול גבוה צריכים לשאוף לשמור על משקל גוף בריא על ידי הימנעות מהשמנה ומעודף משקל. הורדת משקל ושמירה על איזון יכולים גם לסייע בניהול רמות הכולסטרול.

12.צמצמו את צריכת האלכוהול. שתיית אלכוהול מגבירה כולסטרול ולכן מי שסובל מעודף כולסטרול או נטייה לכך, יוכל להפיק תועלת מהימנעות ממשקאות אלכוהולים.

13.הפחיתו מאד את המזונות הכוללים שומני טראנס המצויים בחטיפים, מזונות מטוגנים, בצל עלים, ג'חנון, מלאווח, מאפים, בורקסים, מזון מעובד, ושומן רווי.

14.הכינו תה, תמציות וחליטות מצמחי מרפא להפחתת כולסטרול על בסיס ליקוריץ, קינמון ועוזרר כדי להפחית את הכולסטרול.

15.בצעו התעמלות בעצימות בינונית באופן שגרתי. פעילות גופנית סדירה בעצימות בינונית 4-5 פעמים בשבוע לפחות 30-45 דקות תסייע להורדת כולסטרול רע והגברת הכולסטרול הטוב באופן טבעי ללא תרופות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן