איזה אוכל מרזה?

מאכלים להרזיה: איך לרדת משקל מהר - תפריט מזונות שעוזרים להוריד במשקל ללא ספורט ואילו מאכלים שאנשים אוכלים בזמן דיאטה אפשר לשלב בתפריט?

תזונהמדע
8 מאכלים מרזים; איזה אוכל מרזה? צילום: Wow Phochiangrak Pixabay

אילו מאכלים מסייע להורדה במשקל? מאיזה מאכלים להימנע בדיאטה? איזה אוכל מרזה? אילו מאכלים שאנשים אוכלים בזמן דיאטה יכולים לסייע לירידה במשקל? השמנה מהווה תופעה נפוצה והפתרונות למצבי השמנה מגוונים וכוללים שינוי תפריט להרזיה. מזונות שונים מאפשרים לנו לרדת במשקל באמצעות סיועם בתהליכי חילוף חומרים, תחושת שובע מוגברת ושריפת הקלוריות. מאכלים אלה כוללים חלבונים מסוימים, אגוזים, זרעים, קטניות, ירקות, פירות, דגים ועוד. אז איזה ירקות מרזים? איזה מאכלים נוכל לשלב בתפריט מזונות שעוזרים להוריד במשקל ללא ספורט? איך אפשר לרדת במשקל מהר?

חשוב לזכור- לצד אוכל מרזה ומזונות שעוזרים להפחית במשקל קיימות דרכים טבעיות נוספות להפחתה במשקל. כך למשל נוכל להשתמש בטכניקות של הפחתת כמות האוכל ופיזור מספר הארוחות. או לדוגמה נוכל להגביר את תדירות ומשך הפעילות הגופנית שאנו מבצעים במהלך השבוע. בנוסף, נוכל להעזר בדרכים להוריד במשקל כמו שתיית מים לפני ארוחות, או צום לסירוגין.

8 מאכלים מרזים; איזה אוכל מרזה?

מאכלים להרזיה: איזה אוכל מרזה? מה המאכלים שאפשר לשלב בתפריט דיאטה שמרזה באופן מהיר ובריא? איזה ירק מרזה? אילו מאכלים מרזים בבטן ובכלל? איך לרדת משקל מהר – תפריט מזונות שעוזרים להוריד במשקל ללא ספורט ואילו מאכלים שאנשים אוכלים בזמן דיאטה אפשר לשלב בתפריט?

1. דגנים מלאים: דגנים מלאים כוללים עושר של סיבים תזונתיים. לכן הם מסייעים להפחית את המשקל על ידי הגברת תחושת שובע והפחתת התשוקה לאכילה. דגנים מלאים מכילים גם פחמימות מורכבות. לגוף לוקח יותר זמן לפרק פחמימות מורכבות, מה שמסייע בוויסות רמת הסוכר בדם. דגנים מלאים כוללים כמו שיבולת שועל, כוסמת וקינואה.

2. פירות וירקות: ירקות דלים בקלוריות ועשירים בסיבים. לכן הם עוזרים להוריד במשקל באופן טבעי. ירקות עליים הם מומלצים במיוחד להפחתה במשקל. גם פירות מסייעים לתהליך הירידה במשקל בשל תכולת הסיבים התזונתיים בהם וחומרים נוספים מועילים. עם זאת חשוב שאנו נצרוך עד 3 מנות של פרי ביום בשל תכולת הסוכרים הגבוהה בהם. פירות וירקות כוללים ויטמינים ומינרלים מועילים המסייעים לשמור על בריאותנו ומפחיתים את הרעב וההשתוקקות לאכילה.

3. חלבונים רזים: חלבונים רזים הם דלים בקלוריות ובשומן ומהווים מקור מצוין לחלבון. אכילת חלבונים רזים עוזרת לשמור על שובע לאורך זמן, להפחית את התשוקה ולשפר את השובע. מזונות עם חלבון רזה כוללים חלבון ביצה, מוצרי חלב דלי שומן כמו יוגורט ועוד.

עוד בנושא אוכל מרזה ושמירה על משקל:

4. אגוזים וזרעים: אגוזים וזרעים עשירים בשומנים בריאים וחלבונים, שעוזרים להפחית את הרעב והתשוקה לאכילה. זרעים ואגוזים כמו זרעי צ'יה, אגוזי מלך ושקדים עשירים בסיבים. הם עוזרים להאט את העיכול ולשמור על תחושת שובע לאורך זמן.

5. קטניות: קטניות מהוות מקור טוב לסיבים תזונתיים. הקטניות מסייעות לשמור על תחושת שובע לפרקי זמן ארוכים יותר, ובכך להפחית את הרעב והתשוקה לאכילה. סיבים שבקטניות מסייעים גם להאט את ספיגת הסוכר לזרם הדם. הם עוזרים לשמור על יציבות רמות הסוכר בדם. בנוסף, קטניות הן מקור מצוין לחלבון וחומרי תזונה אחרים, שיכולים לעזור להגביר את חילוף החומרים ולסייע בירידה במשקל. קטניות כוללות עדשים, חומוס, שעועית, פול ואפונה.

6. מים – שתיית מים משפרת את מהירות המטבוליזם בגופנו. וכך שתיית מים עוזרת לירידה במשקל.

7. תה ירוק – שתיית תה ירוק לירידה במשקל מסייעת בשל רכיבי EGCG. EGCG אשר מצוי בתה ירוק עוזרת לשיפור חילוף החומרים והאצת תהליכי שריפת חומצות  שומן. חומרים אלה ואחרים מצויים בתה הירוק ומסייעים בהפחתת ההשתוקקות לאכילה.

8. דגיםאכילת דגים משפיעה על הליפידים בדם, המטבוליזם, הגלוקוז והאינסולין ומסייעת לשיפור תחושת השובע, מהווה מקור לחומצות אומגה 3 ומועילה בריאותית.  בשל תכולת הרכיבים המועילים הללו ואחרים בדגים, הם מסייעים להפחתה במשקל.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן