איזה מאכלים מורידים סוכר?

מהם המאכלים לתורמים לירידת הסוכר בדם? אילו מזונות אפשר לשלב בתפריט התזונתי כדי להפחית גלוקוז בדם ? איזה מאכלים מורידים סוכר נחשבים מועילים?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהדיאטה והרזיה
27 מזונות מובילים: איזה מאכלים מורידים סוכר? צילום:beckyperren Pixabay

מהם המאכלים לתורמים לירידת הסוכר בדם? אילו מזונות אפשר לשלב בתפריט התזונתי כדי להפחית גלוקוז בדם ? מזונות מסוימים מכילים סיבים תזונתיים וחומרים שונים המגבירים את תחושת השובע, הם בעלי ערך גליקמי נמוך והם מתעכלים באיטיות ומסייעים כנגד עליה מהירה ברמות הסוכר כמו שיבולת שועל, כרוב כבוש, תה ירוק, תפוחים או קינמון. איזה מאכלים מורידים סוכר נחשבים מועילים? מהם המזונות שמעלים סוכר בדם? מה אסור לחולי סוכרת לאכול?  אילו תבלינים וצמחים מועילים להורדת סוכר בדם כתרופת סבתא?

הסיבות לרמות גבוהות של סוכר בדם מגוונות. הגורמים לסוכר גבוה – קשורים לתזונה לקויה במקרים רבים. ואולם גם בעיות של ייצור לא מספק של אינסולין, השמנת יתר, לחץ נפשי, צריכת מזון מופרזת, מיעוט פעילות גופנית, מחלות רקע וותרופות מסוימות מעלות את רמת הסוכר.

רמות גבוהות של גלוקוז בדם, הידוע גם בשם היפרגליקמיה, הן בעיה נפוצה עבור אנשים עם סוכרת. לצד זה רבים שאינם סובלים מסוכרת מסוג 2, מבקשים לטפל בבעיה זו כמו אנשים הסובלים מטרום סוכרתיות או עודף סוכר בדם. אם לא מנטרים ובודקים את הגורם לבעיה בעזרת ליווי רפואי ומטפלים בה, היפרגליקמיה עלולה להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים. עודף סוכר בדם גורם לעיתים לנזק לכליות, נזק עצבי, התקף לב, שבץ ואפילו מוות. זיהוי הסימנים והתסמינים של רמות גלוקוז גבוהות והבנת הסיבות להן יסייע לפעול בקבלת ייעוץ וטיפול למניעת עודף הסוכר, סוכרת ומחלות אחרות ולשוב לאורח חיים ומצב בריאותי תקין.

27 מזונות מובילים: איזה מאכלים מורידים סוכר?

לפני שנבחן איזה מאכלים מורידים סוכר וננסה להוסיפם לתפריט התזונתי, חשוב לזכור כי מלבד צריכת מאכלים מסוימים להפחתת סוכר בדם חשוב שנקפיד ונוריד מאכלים מסוימים מהתפריט. מזונות רבים מעלים את רמות הסוכר באופן מזיק. לכן יש להמנע מהם למי שסובל מעודף סוכר בדם, סוכרת מסוג 2 או טרום סוכרתיות. לדוגמה להפחית בצריכת המאכלים הכוללים סוכרים כמו ממתקים, משקאות ממותקים, עוגות, עוגיות, פסטה, אורז לבן, לחמים, מאפים, חטיפים ומזונות לא מעובדים.

לעיתים לא נבחין שאנו סובלים מעודף סוכר בדם. מהם הסימנים לסוכר גבוה? תסמיני סוכר גבוה בדם כוללים צמא מוגבר, השתנה תכופה, ראייה מטושטשת, עייפות וירידה או עלייה בלתי מוסברת במשקל. תסמיני סוכר גבוה אחרים יכללו החלמה איטית מפצעים, זיהומים תכופים, גרד ויובש בעור ועוד.

תזונה בריאה ופעילות גופנית קבועה מהוות את השיטות הטבעיות הטובות ביותר להפחתת סוכר בדם. הוספת יותר סיבים לתזונה יכולה לעזור לייצב את רמות הסוכר בדם, ופעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לשפר את יכולת הגוף להשתמש באינסולין כראוי. במידה והרופא המליץ לך להמנע משיטות טיפול מסוימות, מאכלים מסוימים או לבצע פעילויות וטיפולים אחרים כמו טיפול תרופתי או זריקות להורדת סוכר, חשוב להקפיד על כך להגברת סיכוי הריפוי והמניעה של עודף סוכר בדם. לצד זה, כאמור חשוב לשלב מאכלים שמורידים סוכר בדם בתפריט התזונתי. לפניכם מפורטים מאכלים שיכולים לסייע  להפחתת הסוכר בדם:

  1. אבוקדו
  2. זרעים
  3. אגוזים
  4. במיה
  5. בצל
  6. ברוקולי
  7. גרגרנית יוונית – חילבה
  8. דגים
  9. דגנים מלאים
  10. דלעת
  11. זרעי פשתן
  12. חילבה
  13. כורכום
  14. ירקות כבושים כמו כרוב כבוש
  15. כרובית
  16. עדשים
  17. פרי הדר
  18. קינואה
  19. קינמון
  20. רוזמרין
  21. שום
  22. שוקולד מריר
  23. שיבולת שועל
  24. שמן זית
  25. תה ירוק
  26. תפוחים
  27. תרד

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן