מה מעלה סוכר בדם?

מדוע הסוכר בדם עולה? מה אסור לחולי סוכרת לאכול? מהם הגורמים לעליית סוכר מיידית? מה מעלה סוכר בדם? איזה מאכל מקפיץ את רמות הסוכרים בדם?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
מה מעלה סוכר בדם? צילום:Pixabay zuzana gazdikova

מדוע הסוכר בדם עולה? מה אסור לחולי סוכרת לאכול? גורמים שונים מחוללים עליית סוכר בגוף. הגורם המרכזי לעודף סוכר וטרום סוכרתיות בדם קשור לצריכת מזונות מסוימים ותזונה בתפקיוט מערבי. אך גם לחץ נפשי, תרופות מסוימות, אורח חיים יוושבי ומחלות מסוימות למשל עלולות להוביל לסוכר גבוה וסוכרת. אז מהם הגורמים לעליית סוכר מיידית? מה מעלה סוכר בדם? איזה מאכל מקפיץ את רמות הסוכרים בדם?

לפניכם מפורטים מגוון סיבות לסוכר גבוה בדם. לפני שפונים לפתרונות טבעיים ודרכים להפחתת סוכר כמו תרופות סבתא לסוכר או צמחי מרפא לסוכרת רצוי לבצע אבחון רפואי מעמיק. ייעוץ רפואי הכולל אבחון יסודי של הגורמים למצב של עודף סוכר חשובים. בירור מקיף, המלצות טיפוליות, טיפול וניטור מהווים נדבך הכרחי לאיזון רמות הסוכר, שמירה על סוכרת מאוזנת או מניעת סוכרת.

מה מעלה את הסוכר בדם?

למה הסוכר בדם עולה, גם כשאיננו אוכלים מזון עתיר פחמימות וסוכרים? מה מעלה סוכר בדם? מה משפיע על רמות הסוכרים בגוף? לפניכם מפורטים מגוון גורמים היוצרים סוכר בדם. 

1. תזונה עתירת סוכרים, פחמימות ריקות, אוכל מעובד ומזון שומני גורמת לעודף סוכר בדם ולסיכון לסוכרת מסוג 2.

2. לחץ נפשי, מתח ומצוקה רגשית תורמת לעלייה ברמות הסוכר, גם בלי קשר לתזונה או בעיות אחרות.

3. מחלות ומצבים רפואיים גורמים לעליית הסוכר בדם. כך, בעיות בלבלב: בעיות בלבלב כולל דלקתיות או גידול בו משפיעה על עלייה בסוכר בדם.

4. סוכרת משפיעה במישרין על סוכר גבוה בדם. בקרב חולי סוכרת הגוף לא מייצר מספיק אינסולין או לא משתמש באינסולין שהוא מייצר ביעילות. ולכן רמות הסוכר בדמם של חולי הסוכרת גבוהות.

5. תרופות מסוגים שונים כמו למשל סטרואידים ותרופות משתנות גורמות לעיתים לסוכר גבוה בדם.

6. בעיות הורמונליות מחוללות עודף סוכר בדם. כך למשל עודף פעילות של בלוטת התריס או תת פעילות גוררים עלייה ברמות הסוכר בדם.

7. פעילות גופנית מועטה או העדר פעילות גופנית בכלל מגבירים את הסיכון לסוכרת ותורמים לעודפי סוכר בדם.

 

תזונה שמעלה את הסוכר בדם

מה מעלה סוכר בדם? אילו מזונות מתאימים לתפריט לחולי סוכרת סוג 2? איך מורידים סוכר גבוה באמצעות תזונה? איזה מאכל מוריד סוכר בדם?

תזונה עשירה בפחמימות מעובדות וסוכרים מהווה את הגורם היסודי לסוכר בדם. צריכת מזון המכיל סוכרים, פחמימות ועמילן לצד הכבדה על מערכת העיכוב במזון שומני גורמים לסוכר גבוה במחזור הדם. לאורך זמן מצב זה מחוללות גם בעיות כמו סוכרת מסוג 2. לגן בתפריוט לחולי סוכר או למי שסובל מעודף סוכר נימנע ממזונות כמו סוכריות, חטיפים ממותקים, שוקולדים, מאפים, לחם, פסטה, קורנפלקס. נימנע גם ממאכלים עתיקי שומן מן החי כמו נקניקים, מאכלים המכילים חמאה ומרגרינה, גבינות עתירות שומן, שניצל וקציצות מוקפאות, מאכלים מטוגנים כמו צ'יפס ופלאפל, מאכלים מבצק עלים כמו בורקס ועוד.

ולעומת זאת איזה מאכל מוריד סוכר בדם? אילו מזונות מתאימים לתפריט לחולי סוכרת סוג 2? לעומת מאכלים שמעלים את רמות הסוכר נוכל לשלב יותר ויותר מאכלים להורדת רמות הסוכר כמו הדרים, עדשים, תרד , תותים, עדשים אגוזים, כרוב כבוש, שמן זית, חומץ תפוחים, בצל, דגים, שום, זרעי פשתן, שוקולד מריר, קייל, תפוחים, בטטה, ברוקולי,  יוגורט דל שומן, אוכמניות,  אבוקדו, תה ירוק, שיבולת שועל, במיה ודגנים מלאים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן