האם אבוקדו בריא, מה חסרונותיו וכמה אבוקדו מומלץ לאכול ביום?

האם האבוקדו הוא באמת בריא? מה הסגולות והיתרונות של אבוקדו? וכמה אבוקדו כדאי לאכול ביום? מהם החסרונות והדברים הפחות מומלצים שיש באבוקדו?

תזונהרפואה משלימה
האם האבוקדו בריא, מה החסרונות של אבוקדו וכמה אבוקדו מומלץ לאכול ביום? צילוםJoseph Mucira Pixabay

האם האבוקדו שרבים מדברים בשבחו הוא באמת בריא כל כך? מהן סגולותיו של האבוקדו ומהם יתרונותיו לבריאות הגוף? וכמה אבוקדו כדאי לאכול ביום? האם מומלץ לאכול חצי אבוקדו ביום או אפילו אבוקדו ביום לנוכח יתרונותיו וחסרונותיו? מהם החסרונות והדברים הפחות מומלצים שיש באבוקדו?

רבים מדברים בשבחו של האבוקדו, סגולותיו ויתרונותיו הבריאותיים. אך לאבוקדו יש גם חסרונות אפשריים ומינון אכילתו משפיע על גופנו. אז מה המסקנות לגביו? כמה כדאי לאכול ממנו? אבוקדו מכונה לעתים קרובות "חמאה של הטבע". הוא ידוע במרקם הקרמי ובטעמו העדין והטעים. האבוקדו לא מהווה רק רק תוספת רב-תכליתית, עשירה ומלאת טעם לארוחות אלא גם מתהדר במספר יתרונות בריאותיים. עם זאת, כאשר מדובר בצריכה יומית אופטימלית של אבוקדו, כמה אבוקדו מומלץ לצרוך? ומה החסרונות של צריכת אבוקדו? במאמר זה, נחקור את הכמות האידיאלית של אבוקדו שיש לצרוך מדי יום כדי למקסם את היתרונות הבריאותיים. זאת תוך התחשבות בחסרונות הפוטנציאליים.

אבוקדו מהווה מקור עשיר של שומנים חד בלתי רוויים בריאים ללב, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. האבוקדו מכיל גם נוגדי חמצון כמו לוטאין וזאקסנטין. הללו חיוניים לבריאות העיניים. יתר על כן, הם מספקים מגוון יתרונות בריאותיים. בין היתרונות התזונתיים של אבוקדו נמנה את השפעתו המועילה על שיפור בריאות הלב וכלי הדם, הפחתת הסיכון למחלות כרוניות כמו סוכרת, הפחתת עודף כולסטרול בדם, השפעה חיובית על מצב הרוח בשל תכולת הויטמינים והמינרלים בו כמו מגנזיום ואשלגן, שיפור הראייה ובריאות העור והשיער ואף השפעה חיובית על עודף משקל.

החסרונות של צריכת אבוקדו

לאבוקדו סגולות רבות אך גם חסרונות פוטנציאליים. בעוד שאבוקדו מציע יתרונות בריאותיים רבים, חשוב להיות מודע לחסרונות הפוטנציאליים הקשורים לצריכה מופרזת שלו:

1. צריכת קלוריות: אבוקדו עתיר קלוריות. כך שצריכה משמעותית רבה מדי שלו יכולה להוביל לצריכת קלוריות מוגזמת. צריכת קלוריות משמעותית יכולה לפגוע בדיאטה של מי שמבקש להוריד במשקל או לשמור על משקל מאוזן.

2. אלרגיות: אנשים מסוימים עשויים להיות אלרגיים לאבוקדו. אלרגיה זו עלול לגרור תגובות גופניות שליליות. חשוב להיות מודעים לכל אלרגיה ולהקפיד על תפריט בהתאם.

3. הפרעה לתרופות: אבוקדו עשוי לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות. אם אתם נוטלים תרופות, התייעצו עם הרופא כדי לוודא שאין התוויות נגד.

סיכומו של דבר- מסקנה אבוקדו הוא ללא ספק מזון-על עם יתרונות בריאותיים רבים, אך גם בעל חסרונות כמו השפעה על כמות הקלוריות, סיכון לאלרגיה והשפעה על תרופות שאנו צורכים. לכן מומלץ להוועץ עם דיאטנית ורופא מומחה, כדי לוודא כי שילובו בתפריט אינו פוגע בתפריט ובמשטר התרופתי. שמירה על איזון נכון תאפשר ליהנות מיתרונותיו הרבים של פרי קרמי מזין זה תוך שמירה על תזונה בריאה ומאוזנת.

המנה המומלצת של אבוקדו

מה ההנחיות לצריכת אבוקדו? מה המנה המומלצת ליום לאבוקדו? ממצאים מדעיים מצביעים על כך שצריכת האבוקדו היומית האופטימלית משתנה. זאת בהתאם לגורמים אינדיבידואליים כגון גיל, מין והרגלי תזונה כלליים. עם זאת, יש כמה הנחיות כלליות שיכולות לעזור לנו לקבוע כמה אבוקדו לכלול בתזונה היומית :

1. גודל מנה: האבוקדו הממוצע מכיל בדרך כלל כ-250-300 קלוריות ו-9-15 גרם של שומנים חד בלתי רוויים. עבור רוב המבוגרים, צריכת חצי מאבוקדו – כ-1/2 כוס פרוסות או כפות או קוביות אבוקדו עשויה להוות להיות תוספת בריאה ומאוזנת לתזונה שלהם.

2. מטרות תזונתיות: צריכת האבוקדו היומית שלך צריכה להתאים למטרות התזונתיות שלך. במידה ואתם שואפים לשמור או לרדת במשקל, אולי תבחרו במנה קטנה יותר. אם אתם צורכים הרבה שומן ממקורות אחרים, ורוצים להוריד משקל עשוי, ייתכן שתרצו  להפחית בכמות האבוקדו. אם אתם מעוניינים להגביר צריכת השומן הבריאה שלך, מנת אבוקדו יכולה דווקא להועיל.

3. גיל ורמת פעילות: אנשים צעירים יותר עם צרכים אנרגטיים משמעותיים יותר עקב פעילות גופנית עשויים לצרוך יותר אבוקדו מדי יום. עם זאת, מבוגרים עם צרכי אנרגיה נמוכים צריכים לשים לב לגודל המנה.

4. איזון תזונתי: אבוקדו צריך להיות חלק מתזונה מאוזנת היטב. חשוב לקחת בחשבון את המזונות האחרים שאתם אוכלים בשילוב עם אבוקדו. זאת על מנת להבטיח שנקבל מגוון מגוון של חומרים מזינים.

5. מצבים בריאותיים: אם יש לך מצבים בריאותיים ספציפיים או מחלות, כגון כולסטרול גבוה או מחלת לב, או אם הינכם צורכים תרופות התייעצו עם רופא כדי לקבוע את הכמות הנכונה של אבוקדו לצרכים האישיים שלך.

כמה אבוקדו לאכול ביום?

אז לסיכומו של דבר, כמה אבוקדו מותר לאכול ביום? מה כמות האבוקדו המומלצת ביום? כמה אבוקדו ביום כדאי לאכול? התשובה לכך אינה חד משמעית. כמות האבוקדו היומית קשורה גם לצריכת הקלוריות, השומנים והפחמימות שלנו. כך למשל אדם שלא צורך הרבה פחמימות ושומנים מן החי, יוכל לאכול יותר אבוקדו באופן שיועיל לו. ואילו מי שצורך כמות שומנים רבים, יכול להתרם מפחות אבוקדו. וזאת לדעת מומחים. עם זאת התשובות לגבי הכמות המומלצת אינה קונקלוסיבית ונעה בטווח הקשור למאפיינים של האדם, מחלות, תרופות, תוספים אחרים וטיב התפריט התזונתי שלו.

לצד זה ככלל לגבי התשובה לשאלה כמה אבוקדו לאכול ביום, לדעת מומחים מסוימים נוכל לאכול גם אבוקדו בינוני אחד ביום והדבר מועיל. כך, ממצאים מדעיים העלו כי צריכה של אבוקדו ביום הפחית את הכולסטרול הרע LDL אצל אנשים שסבלו מעודף משקל. ובנוסף אף נמצא כי צריכת אבוקדו קשורה להפחתת משקל או אי השמנה. ולעומת אחרים סבורים כי צריכת אבוקדו שלם תכלול יותר מידי שומן ליום, גם אם השומן של האבוקדו בריא ביותר.

ואילו ממצאים אחרים ממליצים לאכול שליש עד חצי אבוקדו ביום בממוצע כמנה מומלצת. דהיינו בין 50 גרם אבוקדו ליום לבין -70 גרם אבוקדו ביום. כלומר כמה כפות אבוקדו ביום בממוצע מהווים מנה מומלצת. כאמור, מדובר בהמלצה כללית בממוצע ויש לחשב את הכמות על פי מאפייני המטםפל, תרופות, תזונה, תוספים בייעוץ עם רופא ודיאטנית.

בסיכומו של דבר, הצריכה היומית האידיאלית יכולה להשתנות מאדם לאדם. עם זאת, עבור רוב האנשים, שילוב של כמחצית מאבוקדו בתזונה היומית שלהם עשוי להיות סביר. זאת לצד השיקולים שהוזכרו לעיל שמשפיעים על המינון המתאים לכל אחד לפי מאפייניו.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן