הורדת סוכר ללא תרופות – איך זה אפשרי?

האם ניתן להוריד סוכר בדם בלי טיפול תרופתי? מה ההשפעה של פתרונות טבעיים על הפחתת סוכר בדם? איך משפיעים צמחי מרפא על הורדת הסוכרים בדם?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהתוספי תזונה
הורדת סוכר ללא תרופות - איך זה אפשרי? צילום: Pixabay James C

רבים מבקשים פתרונות להורדת סוכר ללא תרופות – אך האם זה אפשרי? האם ניתן להוריד סוכר בדם בלי טיפול תרופתי? מה ההשפעה של פתרונות טבעיים על הפחתת סוכר בדם? איך משפיעים צמחי מרפא ותבלינים על הורדת הסוכרים בדם? כיצד תזונה ופעילות גופנית משפיעות על עודף סוכר בדם? עודף סוכר בדם מהווה מצב רפואי מזיק המאפיין רבים בתרבות בת זמננו. כיצד להפחית את רמות הסוכר?

האם אפשר להשתמש בטכניקות להפחתת סוכר בדם במקביל לטיפול תרופתי להורדת סוכר או לפני טיפול תרופתי, בליווי ייעוץ רפואי? האם אפשר להוריד סוכר בדם ללא טיפול תרופתי? מהן השיטות להפחתת הסוכר בדם בלי תרופות? מהם הפתרונות הטבעיים להורדת סוכר ללא תרופות? מה עשוי הרופא להציע כדרכים לשם הורדת סוכר ללא תרופות ?

האם זה אפשרי להצליח בהורדת סוכר ללא תרופות?

תרופות מרשם וחומרים להפחתת סוכר בדם וטיפול בסוכרת הוכחו כאפקטיביות להורדת הגלוקוז במחזור הדם ולטיפול בסוכרת. לצד התווית תרופות מרשם אלה רופאים ממליצים למטופלים על טיפול משלים בדרכים טבעיות. כלומר שילוב של טיפול תרופתי עם שינויים באורחות החיים בדרכי טיפול טבעיות. לעיתים קרובות הרופא המטפל ימליץ על שינויים באורחות החיים בדרכים טבעיות המפורטות מטה, ללא טיפול תרופתי. ממצאים מחקריים ונסיון קליני של שנים רבות מוכיח באופן חד משמעי כי קיימות שיטות רבות להפחתת רמות הסוכר בדם שאינן באמצעות תרופות. שיטות אלה מוכרות לרבים מאיתנו והן מומלצות ככלי ראשון וחשוב להפחתת רמות סוכר בדם, למי שסובל מסוכרת, טרום סוכרתיות ובעלי סוכר גבוה.

בנוסף, שיטות אלה מהוות נדבך חשוב גם למי שרוצה להמנע מסוכר גבוה בדם, כדרכי מניעת סוכרת. עם זאת לפני שאנו ממהרים ליישם שינויים ולפעול בשימוש בשיטות טבעיות להפחתת סוכר כמו שילוב צמחי מרפא, הפחתה בעודף משקל וניהול לחצים ומתחים, רצוי להוועץ ברופא מומחה.

הגורמים לעודף סוכר בדם אינם נובעים רק מגנטיקה, עודף משקל או תזונה לקויה. גורמים אחרים לעיתים הם המובילים לרמות גבוהות של סוכר. לכן לפני כל פניה לטיפל טבעי או תרופתי חשוב לבצע אבחון, ייעוץ ובניית תכנית טיפול מתאימה. כך למשל סוכר גבוה יכול להגרם כתוצאה מצריכת אלכוהול מוגזמת. או משימוש בתרוות מסוג מסוים שמובילות לעודף סוכר. או סוכר גבוה כתוצאה מצריכת מזונות מסוגים מסוימים כמו משקאות ממותקים ודברי מתיקה. לכן קיימת חשיבות רבה לאבחון הגורם ולטיפול בו. לאחר האבחון והצעות לטיפול על ידי הרופא המומחה, נוכל להוועץ בו לגבי שילוב פתרונות להורדת סוכר ללא תרופות, או בשילוב תרופות כמו הפחתה במשקל, פעילות גופנית, שימוש בתוספים כמו קינמון וכורכום, שינוי תזונתי ועוד.

הדרכים להורדת סוכר ללא תרופות

אז מהן השיטות שעליהן יכול הרופא להמליץ להורדת סוכר ללא תרופות או לצד תרופות? לפניכם שיטות מוכרות שהוכחו מחקרית כיעילות בנסיבות מסוימים במטופלים רבים כמועילות להפחתת גלוקוז בדם. תוכלו להוועץ ברופא המומחה לגבי דרכים אלו כפתרון לשם הורדת סוכר ללא תרופות:

1.בצעו פעילות גופנית מתוקה בעצימות רבה יותר ממה שעשיתם עד כה כדרך להפחתת רמות הסוכר בדם.

2. הפחיתו במשקל – למי שסובל מהשמנת יתר ועודף משקל כאמצעי להורדת רמות הסוכר בדם.

3. נהלו את הלחצים, המתחים, המצוקה הרגשית והדריכות הנפשית בה אתם מצויים כדרך להשפיע על הפחתת רמות הסוכר בדם.

4. איכלו מזון בתזונה בריאה, עתירת ירקות, מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך, עתירי ויטמינים ומינרלים סיבים תזונתיים והימנעות ממאכלים עתירי קלוריות ופחמימות ריקות, הימנעות ממאכלים מהחי, הפחתת שומן רווי והימנעות משומן טראנס ועוד.

5. הפחיתו את העישון עד להפסקת עישון כדרך להפחתת הסיכון הבריאותי הכללי למחלות והורדת רמות הסוכר.

6. צמצמו את צריכת האלכוהול על מנת להוריד את רמות הסוכר בדם.

7. הקפידו על שינה טובה, מספקת בין 7 ל-9 שעות בלילה ברציפות.

8. הוועצו עם הרופא לגבי שינוי תרופות שונות שעלולות להיות הגורם לעליה ברמת הסוכר.

9. אבחנו מחלות ומצבים רפואיים שייתכן שגורמים לעודף סוכר בדמכם.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן