למה גורם סוכר גבוה ואיזה מזונות ייחודיים להורדת סוכר?

אילו מזונות ייחודים יכולים להוריד את רמות הסוכר ולהפחית סיכון לסוכרת וסוכר בדם? מה המאכלים שמעלים סוכר? מה הסיבות לעודף סוכר , טרום סוכרתיות ולסוכרת?

תזונהצמחי מרפא
למה גורם הסוכר הגבוה בדם ומהם המאכלים המסייעים להורדת סוכר? Nicky Pixabay

אילו מזונות ייחודיים טובים להורדת סוכר? מה גורם לעליית רמות הסוכר בדם? אילו גורמים מובילים לסוכר גבוה וסוכרת? מהם המאכלים שמעלים סוכר? אילו מזונות ייחודים יכולים להוריד את רמות הסוכר ולהפחית סיכון לסוכרת וסוכר בדם? מהן הסיבות לעודף סוכר בדם, טרום סוכרתיות ולמחלת הסוכרת מסוג 2?

לפני שנפרט על הסיבות לסוכר גבוה ולסוכרת או טרום סוכרתיות ולמאכלים שמעלים סוכר בדם או מורידים סוכר בדם, נדגיש: אם אתם סובלים מסוכר גבוה, סוכרת או טרום סוכרתיות. או אם אתם סובלים ממחלה, מצב רפואי או תסמינים, פנו ראשית לרופא לאבחון מקיף, ייעוץ וטיפול. אם את רוצים לעשות שינוי בתזונה, טיפול או שילוב תוספים או מזונות היוועצו ברופא לבחינת ההאתמה של אותו פתרון.

גורמים לעלייה בסוכר בדם: למה הסוכר גבוה?

עודף סוכר בדם, טרום סוכרת וסוכרת מסוג 2 הם כולם מצבים הקשורים זה בזה. והם נגרמים לרוב על ידי שילוב של גנטיקה וגורמי אורח חיים שניתן להשפיע עליהם. הגורם העיקרי למצבים אלו הוא חוסר היכולת של הגוף לווסת ביעילות את רמות הסוכר בדם. זה מוביל לרמות גבוהות של גלוקוז במחזור הדם.

אחד מגורמי הסיכון העיקריים לעודף סוכר בדם ולסוכרת הוא אורח חיים יושבני של ריבוי ישיבה ותנועה מועטה, יחד עם הרגלי תזונה לקויים. צריכת תזונה עשירה בפחמימות מזוקקות, מזונות מתוקים ושומנים לא בריאים עלולה להוביל לעלייה במשקל ולתנגודת לאינסולין. אינסולין הוא ההורמון האחראי על ויסות רמת הסוכר בדם.תנגודת לאינסולין מתרחשת כאשר תאי הגוף נעשים פחות תגובתיים לאינסולין. כתוצאה מכך, הלבלב מייצר יותר אינסולין כדי לפצות על כך. וזה גורם לרמות סוכר גבוהות בדם.

גם לגנטיקה יש תפקיד בהתפתחות עודף סוכר בדם וסוכרת. לחלק מהאנשים יש נטייה גנטית שהופכת אותם לרגישים יותר לפתח תנגודת לאינסולין או פגיעה בסבילות לגלוקוז. בנוסף, לאנשים ממוצאים אתניים מסוימים, כמו היספנים יש סיכון גבוה יותר לפתח סוכרת.

גורמי סיכון אחרים כוללים השמנת יתר, גיל (במיוחד מעל גיל 45), היסטוריה משפחתית של סוכרת ומצבים רפואיים מסוימים כמו תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS).

יתר על כן, מתח וחוסר שינה נמצאו כקשורים לסיכון מוגבר לפתח עודף סוכר בדם וסוכרת. מתח כרוני עלול להעלות את רמות הסוכר בדם,. ואילו שינה לא מספקת עלולה לשבש את ויסות האינסולין של הגוף. לצד זה גם תרופות מסוימות וחומרים שונים קשורים להתהוות סוכר גבוה. כך גם צריכת אלכוהול המעלה את רמות הסוכר בדם.

מאכלים שמעלים סוכר בדם

מה מעלה את רמות הסוכר בדם? מה גורם לעודף סוכר? אילו מזונות מגבירים סיכון לסוכרתיות?

  1. מאכלים עתירי פחמימות ריקות ומעובדות כמו חטיפים מלוחים
  2. מזונות בעלי ערך גליקמי גבוה מאד כמו פסטה לבנה, או לחם או אורז לבן
  3. משקאות ממותקים כמו מיץ פירות ממותק או מיץ מוגז ממותק.
  4. קינוחים מתוקים כמו עוגיות, עוגות, מאפים, גלידות.
  5. תפוחי אדמה, במיוחד מבושלים או בתצורה של צי'יפס.
  6. דגני בוקר מעובדים

3 מזונות ייחודיים שיועילו להפחתת סוכר גבוה

אילו מאכלים יכולים להוריד את רמות הסוכר בדם? מי המאכלים שיכולים לסייע להפחת הסוכרים? אמי צמח המרפא שיכול להפחית סוכר בדם כשהוא משולב בתפריט התזונתי?

  1. קינואה :הקינואה נחשבת למזון-על לניהול רמת הסוכר בדם בשל האינדקס הגליקמי הנמוך, תכולת הסיבים הגבוהה, צפיפות החומרים התזונתיים וכחלופה נטולת גלוטן. גורמים אלה בקינואה עוזרים לווסת את רמות הסוכר בדם ולבריאות טובה.
  2. קינמון: קינמון מועיל להורדת רמת הסוכר בדם בשל התרכובות הפעילות שלו המחקות את השפעות האינסולין, משפרות את הרגישות לאינסולין ומסייעות לווסת את חילוף החומרים של הגלוקוז.
  3. פירות יער: פירות יער כמו אוכמניות ופטל עשירים בנוגדי חמצון, סיבים וויטמינים חיוניים. הם כוללים יש להם אינדקס גליקמי נמוך ולכן השפעתם על רמות הסוכר בדם מינימלית. תכולת הסיבים הגבוהה בפירות יער מסייעת להאט את העיכול והספיגה של הסוכרים. תכולה זו מונעת עליות מהירות ברמת הסוכר בדם. בנוסף, נוגדי החמצון הקיימים בפירות יער נקשרו לשיפור הרגישות לאינסולין, מה שמפחית את הסיכון לתנגודת לאינסולין.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן