מה גורם לטריגליצרידים?

מה גורם לטריגליצרידים? מהן הסיבות לטריגליצרידים גבוהים בדם? אילו מזונות מובילים לכך ואילו תרופות ומחלות גורמות לטריגליצרידים ברמה עודפת בדם?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
מה גורם לטריגליצרידים? צילום: Ewa Urban Pixabay

מה גורם לטריגליצרידים? מהן הסיבות לטריגליצרידים גבוהים בדם? אילו הרגלים תזונתיים ומאכלים מעלים את רמות הטריגליצרידים בדם? מה מוביל לטריגליצרידים ברמה עודפת בדם כמו תרופות ומחלות? מגוון מזונות ומצבים גופניים ופיזיולוגיים קשורים לרמה עודפת של טריגליצרידים בדם של מעל 150 מיליגרם לדציליטר.

כך לצד מיעוט פעילות גופנית והשמנה, גם צריכת מזונות מעובדים, מזון עתיר שומנים, שומן טרנס וסוכרים מובילים לעליה בטריגליצרידים בדם. לצד זה גם תרופות וחומרים כמו אלכוהול או תרופות משתנות עלולות לגרום לטריגליצרידים גבוהים בדם. אז מהם הגורמים לטריגליצרידים? לפניכם פירוט.

אך לפני כן, חשוב לזכור כי יש להוועץ לאבחון וטיפול בגורם המפנה לבדיקות. ייעוץ רפואי מהווה נדבך חשוב כדי להבין מה מקור הרמה הלא תקינה של טריגליצרידים בדם. בחינה רפואית של כלל הגורמים שיכולים להיות קשורים במצב הרפואי חשובה לטיפול מדויק ככל הניתן במטופל להשגת איזון מיטבי של רמות הטריגליצרידים בהקדם ולהפחתת הסיכון לתחלואה ומוות.

עוד בנושא שומנים בדם וטריגליצרידים:

מהן הסיבות לטריגליצרידים גבוהים?

מה גורם לרמות גבוהות של טריגליצרידים בדם? מה הסיבות לטריגליצרידים הקשורות במזון ואכילה? אילו גורמים נוספים מעלים את רמות הטריגליצרידים? אילו תרופות ומחלות גורמות לטריגליצרידים גבוהים בדם?

  1. צריכת סוכר או מזון עתיר סוכר כמו עוגיות , ממתקים.
  2. שתיית אלכוהול.
  3. אכילת מזונות עשירים בפחמימות כמו פסטה או אורז לבן.
  4. צריכת מאכלים עתירי שומנים מהחי והצומח כמו חטיפים.
  5. אכילת מזנות מעובדים כמו דגני בוקר ועוגות.
  6. צריכת מזונות עם שומן טרנס כמו בורקסים וגלידות.
  7. מחלות כמו סוכרת, מחלות כליה וכבד, בלוטות בבלוטת התירואיד
  8. משקל יתר
  9. תרופות כמו תרופות נגד HIV, לטיפול בסרטן, תרופות נגד עודף לחץ דם או תרופות משתנות.
  10. חומרים כמו גלולות וסטרואידים

 

תזונה ובריאות – אולי יעניין אותך גם:

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן