למה יש טריגליצרידים בדם ומה זה טריגליצרידים ?

מה זה triglycerides ? למה יש טריגליצרידים בדם? מהם טריגליצרידים ומדוע הם קיימים? 

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

מחלות לבבדיקות דם
מה זה triglycerides ? למה יש טריגליצרידים בדם? מהם טריגליצרידים ומדוע הם קיימים? צילום:andreas160578 Pixabay
מה זה triglycerides ? למה יש טריגליצרידים בדם? מהם טריגליצרידים ומדוע הם קיימים? לפניכם מפורט הסבר מה זה טריגליצרידים ולמה יש טריגליצרידים בדם. טריגליצרידים הם שומני דם מסוג מסוים בדומה לכולסטרול. לצד ההבנה מהם טריגליצרידים חשוב לזכור שלא כל רמה של טריגליצרידים מבטאת סכנה.
ערכים תקינים של טריגליצרידים של 150 מיליגרם לדציליטר או פחות מכך בטווח הקרוב לכך הם נורמטיביים.  150-200 מיליגרם לדציליטר של טריגליצרידים נחשב כרמה גבוהה גבולית. 200-500 מיליגרם לדציליטר נחשב כרמה גבוהה בעלת סיכון מוגבר. 400- 500 מ"ג/ד"ל ומעלה הינה רמת סיכון גבוהה מאד וטומנת בחובה סיכונים גבוהים לתחלואת לב ותמותה.

מה זה triglycerides טריגליצרידים ?

מה זה triglycerides בבדיקות הדם ומה זה טריגליצרידים? טריגליצרידים Tri-glyclycerides הם תרכובות אורגניות של מולקולת גליצרול המחוברת לשלוש חומצות שומן. טריגליצרידים triglycerides הם חומרים אשר נוצרים בגוף שלנו ומצויים במחזור הדם לאחר פירוק של שומן מהמזון שלנו וממקורות נוספים.

עוד בנושא טריגליצרידים :

טריגליצרידים משמשים מקור לאגירת אנרגיה. כאשר רוצים לדעת האם רמות טריגליצרידים בדם תקינות או גבוהות, יש לערוך בדיקת דם פשוטה. בדיקת טריגליצרידים בדם מתבצעת על מנת לאבחן מראש סיכון מוגבר למחלות לב, לחץ דם גבוה, סוכרת ומוות מוקדם.

למה יש טריגליצרידים בדם?

 למה יש טריגליצרידים בדם ?  טריגליצרידים מתהווים בגופנו לאחר עיכול מזונות שאנו אוכלים וחומרים אחרים. מדוע טריגליצרידים קיימים?טריגליצרידים נוצרים בגופנו לשם אחסון שומן בגופנו לאחר פירוק – התעכלות של שומנים. טריגליצרידים מהווים מקור אנרגיה שגופנו יכול להשתמש בו. רמות תקינות של טריגליצרידים הם נחוצות וחיוניות לתפקוד גופנו.

אז למה יש טריגליצרידים גבוהים בדם אצל אנשים מסוימים? הסיבות לרמות גבוהות של טריגליצרידים נובעת לעיתים קרובות בשל הרגלי תזונה וטיב מזון לא בריא שאוכלים. למשל בשל אכילת מזונות עתירי שומן, אכילת מזון עם שומן רווי (כמו בורקסים), אכילת מזונות עתירי סוכר, צריכת מזונות מאכול מעובד (כמו קורנפלקס) או צריכת אלכוהול. בשל כך שינוי אורח החיים יכול להפחית טריגליצרידים ללא תרופות באופן טבעי.

אולי יעניין אותך גם:

עם זאת חשוב לאבחן את הבעיה והגורמים לה באופן רפואי מוסמך עם רופא. לעיתים התשובה לשאלה למה יש טריגליצרידים בדם ברמה גבוהה נעוץ בסיבות שאינן תזונתיות. למשל טריגליצרידים גבוהים בשל צריכת תרופות מסוימות, גלולות נגד הריון או במקרה של מחלות כמו מחלות כליה או סוכרת.

דילוג לתוכן