מה הבעיה בשיבולת שועל?

איך שיבולת שועל משפיעה על גופנו? כיצד היא משפיעה על ספיגת ויטמינים ומינרלים? מה יכולה להיות השפעה השלילית על גופנו?

תזונהרפואה משלימה
מה הבעיה בשיבולת שועל? צילום Pixabay Caproche

מה הבעיה בשיבולת שועל? איך שיבולת שועל משפיעה על גופנו? כיצד היא משפיעה על ספיגת ויטמינים ומינרלים? מה יכולה להיות השפעה השלילית על גופנו? שיבולת שועל היא דגן מלא עשיר בערכים תזונתיים. היא מכילה חלבון, ויטמינים ומינרלים. שיבולת שועל היא גם דגן נטול גלוטן, מה שהופך אותה לבחירה טובה עבור אנשים עם אי סבילות לגלוטן. השיבולת היא דגן מלא וטעים שהוא מקור מצוין לסיבים תזונתיים. שיבולת-שועל זמינה במגוון צורות, כולל שיבולת שועל מלאה, שיבולת שועל דקה, שיבולת שועל קלויה, ושיבולת שועל מהירה.

לשיבולת שועל קיימים מספר יתרונות בריאותיים. שיבולת השועל יכולה לעזור להוריד את הכולסטרול: שיבולת שועל מכילה סיבים מסיסים, שיכולים לעזור להוריד את רמות הכולסטרול הרע (LDL) בדם. שיבולת השועל יכולה לעזור להוריד את לחץ הדם: שיבולת שועל מכילה נוגדי חמצון, שיכולים לעזור להוריד את לחץ הדם. היא יכולה לעזור להפחית את הסיכון לסוכרת: שיבולת שועל מכילה סיבים מסיסים, שיכולים לעזור להאט את ספיגת הסוכר בדם. בנוסף, שיבולת שועל עשויה לעזור להפחית ולשמור על המשקל: שיבולת שועל היא מזון משביע. היא עוזרת להרגיש מלא יותר לאורך זמן. יתר על כן, שיבולת שועל מסייעת לבריאות הלב: שיבולת שועל מכילה סיבים מסיסים, נוגדי חמצון, ופוליפנולים, שיכולים כולם לסייע בשיפור בריאות הלב.

שיבולת שועל היא מזון רב-תכליתי שניתן להשתמש בו במגוון רחב של מאכלים, כולל דייסת שיבולת שועל. דייסת שיבולת שועל היא ארוחת בוקר בריאה וקלה להכנה. ניתן להכין דייסת שיבולת שועל עם חלב, מים, או חלב סויה. ניתן להוסיף לדייסת שיבולת שועל פירות, אגוזים, זרעים, או דבש. נוכל להכין באמצעותה גם עוגיות שיבולת שועל, גרנולה או לחם שיבולת שועל: לחם שיבולת שועל הוא לחם בריא וטעים. ניתן להכין לחם שיבולת שועל עם קמח שיבולת שועל, קמח חיטה מלאה, או קמח כוסמין. ניתן להוסיף ללחם שיבולת שועל פירות, אגוזים, או זרעים.

השפעות שליליות? מה הבעיה בשיבולת שועל?

שיבולת שועל היא מזון בריא מאוד, אך היא יכולה להשפיע באופן שלילי על הצורכים אותה. לדוגמה, שיבולת שועל יכולה לגרום לדלקתיות ואלרגיה אצל אנשים עם מערכת חיסונית רגישה. כמו כן, שיבולת שועל יכולה גם לגרום לעצירות אצל אנשים עם בעיות במערכת העיכול. אם את או אתה חווה תופעות לוואי לאחר אכילת שיבולת שועל, חשוב להפסיק לאכול אותה ולהוועץ ברופא שלך.

הנה כמה מהסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לאכילת שיבולת שועל:

1. פגיעה בספיגת ויטמינים ומינרלים: שיבולת שועל כוללת חומצה פיטית. חומצה פיטית היא תרכובת אורגנית הנמצאת בזרעים ובקטניות רבות. היא משמשת כחומר המסייע להגן על שיבולת השועל מפני מזיקים. ישנם גם מחקרים המראים שחומצה פיטית עשויה להיות בעלת השפעות בריאותיות חיוביות, כגון הפחתת הסיכון לסרטן, מחלות לב ומחלות עצם. עם זאת הבעיה האפשרית של צריכת הרבה שיבולת שועל היא שחומצה פיטית שבה יכולה להפריע לספיגת מינרלים בגוף, כגון סידן, מגנזיום, אבץ וברזל. אם תרצו להפחית את כמות החומצה הפיטית ולהימנע מאפשרות פגיעה בספיגת המינרלים, תוכלו  להכין את השיבולת שועל שלך באופן שיכול לעזור להפחית את כמות החומצה הפיטית. תוכלו לעשות זאת על ידי השריית השיבולת שועל במים למשך הלילה.

2. תגובות אלרגיות: שיבולת שועל היא דגן נפוץ שיכול לגרום לתגובות אלרגיות. תסמיני אלרגיה לשיבולת שועל יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך כוללים בדרך כלל פריחה, גירוד, נפיחות, קשיי נשימה ובחילות. אם אתה חושב שאתה אלרגי לשיבולת שועל, חשוב להימנע מאכילתה.

אולי יעניין אותך גם:

3. דלקת: שיבולת שועל יכולה לגרום לדלקת אצל אנשים עם מערכת חיסונית רגישה. דלקת יכולה להוביל לתסמינים כגון כאבי מפרקים, עייפות, ובעיות בעור. אם אתה חווה תסמינים אלו לאחר אכילת שיבולת שועל, חשוב להפסיק לאכול אותה ולדבר עם הרופא שלך.

4. סכנה לצריכת סוכר רב עם שיבולת שועל: לעיתים קרובות רבים צורכים שיבולת שועל כחלק מדגנים או כאוכל מעובד שמוסיפים לו סוכר ופחמימות מעובדות אחרות. חשוב להמנע מכך ולצרוך שיבולת שועל באופן גולמי ורצוי לאחר השריה.

5. סכנה למגע עם גלוטן: לעיתים שיבולת שועל מעובדת באותם פסי ייצור כמו דגנים אחרים. לכן היא מזדהמת במגע ויכולה לכלולל שאריות גלוטן. לכן יש להקפיד על רכישת שיבולת שועל מתאימה שלא הייתה במגע עם דגנים אחרים הכוללים גלוטן.

6. עצירות: שיבולת שועל היא מקור מצוין לסיבים תזונתיים, אך סיבים תזונתיים יכולים גם לגרום לעצירות אצל אנשים עם בעיות במערכת העיכול. אם אתה חווה עצירות לאחר אכילת שיבולת שועל, חשוב לשתות הרבה מים ולנסות לאכול מזונות אחרים עשירים בסיבים תזונתיים, כגון פירות וירקות.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן