התה שעשוי להפחית דכדוך, לשפר חשק ביחסים ולסייע לזיכרון

מהו התה שמסייע להגביר חשק ביחסים? איזה צמח ייחודי עשוי להפחית דיכדוך ולשפר מצב רוח? מהו הצמח שממנו מפיקים תה נפוץ לשיפור הזיכרון ?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהפסיכולוגיה
מהו התה שעשוי להפחית דכדוך, לשפר זיכרון וחשק בזוגיות. צילום: Myriams-Fotos Pixabay

מהו התה שמסייע להגביר חשק ביחסים? איזה צמח ייחודי עשוי להפחית דיכדוך ולשפר מצב רוח? מהו הצמח שממנו מפיקים תה נפוץ לשיפור הזיכרון ? זהו שורש המאקה ממנו מכילים את תה המאקה המפורסם. מהו מאקה ומה תה המאקה? תה המאקה עשוי מהשורש של צמח המאקה, שמקורו בגבהים הגבוהים של הרי האנדים בפרו.

מאקה שימש במשך מאות שנים ברפואה המסורתית וידוע ביתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלו בדרום אמריקה. כך הוא נמצא קשור לשיפור זיכרון וקוגניציה, נוגד דלקתיות ושיפור עיכול, איזון הורמונלי, שיפור מצב רוח והגברת תפקוד ביחסים,

להלן כמה מהיתרונות הקשורים לתה מאקה על פי הרפואה העממית. תה מאקה זוכה לעיתים קרובות לאזכור לגבי היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלו. לצד זה המחקר המדעי על ההשפעות הספציפיות של תה מאקה מוגבל. כמו לדוגמה ההשפעה שלו על תפקוד וחשק ביחסים  אך מעט הוכחות מדעיות. ואולם צמח המאקה, ממנו מופק התה, נחקר במידה מסוימת. בכתה זו נציין מספר יתרונות פוטנציאליים הקשורים לתה מאקה על פי הרפואה המסורתית, תרופות הסבתא ובחלקה על פי המחקר המדעי.

מהו התה שעשוי להפחית דכדוך, לשפר זיכרון וחשק בזוגיות

מהם יתרונות תה המאקה? כיצד שורש המאקה עשוי לסייע לנו? האם שתיית תה או צריכת שורש המאקה יכולה לסייע בשיפור החשק בזוגיות? כיצד משפיע המאקה על שיפור הזיכרון?

  1. מבחינת ערך תזונתי של מאקה: שורש המאקה עשיר בויטמינים ומינרלים חיוניים, כולל ויטמין C, נחושת, ברזל ואשלגן. הוא מכיל גם מגוון חומצות אמינו וסטרולים צמחיים, התורמים לערכו התזונתי.
  2. אנרגיה וסיבולת: תה מאקה משמש לעתים קרובות כמגביר אנרגיה טבעי. זה עשוי לעזור להילחם בעייפות ולשפר את הסיבולת, מה שהופך אותו לפופולרי בקרב ספורטאים ואלו המעוניינים לשפר את הביצועים הגופניים שלהם.
  3. איזון הורמונלי: לתה מאקה מאמינים שיש תכונות אדפטוגניות. כלומר עוזר לגוף להסתגל לגורמי לחץ. זה עשוי לתמוך באיזון הורמונלי על ידי ויסות הייצור של הורמונים כמו אסטרוגן, פרוגסטרון וטסטוסטרון. זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור נשים שחוות תסמינים הקשורים לחוסר איזון הורמונלי, כגון גיל המעבר או אי סדירות במחזור החודשי.
  4. בריאות מינית וחשק ביחסים: למאקה יש מוניטין של מעורר חשק. הוא משמש לעתים קרובות לשיפור החשק בתפקוד ביחסים בינאשיים ותפקוד. מחקרים שונים מצביעים על השפעתו על החשק, האירקציה ועל איכות הזרע.
  5. מצב רוח ורווחה נפשית: תה מאקה נחשב כבעל תכונות משפרות את מצב הרוח ועשוי לסייע בהפחתת תסמינים של דיכאון וחרדה. מאקה שימש באופן מסורתי כתרופה טבעית לשיפור הרווחה הנפשית הכללית.
  6. תכונות נוגדות חמצון: המאקה מכילה נוגדי חמצון, המסייעים בהגנה על הגוף מפני עקה חמצונית ונזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים. נוגדי חמצון נקשרו ליתרונות בריאותיים שונים, כולל סיכון מופחת למחלות כרוניות.
  7. שיפור הזיכרון והעצמת התפקוד השכלי – קוגניטיבי: מקה נמצא כמועיל בשיפור תפקוד מוחי וזיכרון.

חשוב לציין שבעוד שתה מאקה נעשה שימוש מסורתי ויש לו עדויות אנקדוטיות התומכות ביתרונותיו, המחקר המדעי על ההשפעות הספציפיות של מאקה עדיין מוגבל. כמו בכל תוסף צמחי מרפא, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני שילוב תה מאקה בשגרה שלך, במיוחד אם את או אתה מתאפיינים במצב בריאות, מגבללה, מחלה או משתמשים בתרופות.

דילוג לתוכן