מה עוזר לכאבי גרון? התרופה הטבעית המוכחת לכאבי גרון

איזו תרופה טבעית מסייעת נגד כאבי גרון? מה ההבדל בין דלקת גרון ויראלית לדלקת גרון חיידקית? מה הטיפול הטבעי שהוכח מדעית בכאבי גרון ללא תרופות?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות וחיסוניםשפעת
טיפול טבעי לכאב גרון- תרופת הסבתא שעוזרת לכאבים בגרון על פי מחקרים. צילום: Pexels-brian-andrew

איזו תרופה טבעית מסייעת להפחתת כאבי גרון? מהו הטיפול הטבעי שהוכח מדעית בכאבי גרון בעל עלות מזערית וללא נטילת תרופות? מה מועיל לכאבי גרון? איזו תרופת סבתא משמשת כנגד כאבים בלוע בשל חיידקים או וירוסים? נגיפים וחיידקים תוקפים את גופנו ללא הרף. הנפוצים בהם הם וירוסים וחיידקים המתבטאים בתסמינים של מערכת הנשימה. לכן הרבה מהמחלות הויראליות והחיידקיות קשורות לגודש באף, נזלת, שיעול, נוזלים באוזניים וכאבי אוזניים , בעיות נשימה, וגם – דלקות גרון. דלקת גרון יכולה להגרע ממקור חיידקי או ויראלי. תרופות סבתא שונות שימשו במרוצת ההיסטוריה לטיפול בדלקות גרון וכאבי בחלל הפה והלוע. אז מהי תרופת הסבתא הנפוצה שהוכחה כמועילה במחקרים מדעיים?

לפני שנשיב על השאלה איזו תרופה טבעית מועילה לכאבי גרון, על פי המחקר המדעי וגם כתרופה עממית – תרופת סבתא ידועה, נדגיש; אם הינכם סובלים מכאבי גרון, מחלה, מצב רפואי או תסמינים אחרים פנו לאבחון, ייעות וטיפול על ידי רופא. לעיתים קרובות רבים עושים אבחון עצמי ופונים ישירות לקבלת טיפולים טבעיים, תרופות ללא מרשם או תרופות סבתא ושינויים אחרים ללא בדיקה ממצה. זוהי טעות נפוצה ומזיקה. לעיתים הגורם למחלות הוא מערכתי. לפמים הסיבה למחלה הוא נגיף או חיידק שתרופות טבעיות או טיפולים אלטרנטיבים לא יעילים כלפיו. לעתים מדובר למש בכאב גרון שהוא תסמין של מחה אחרת ולא קשור למחלה ויראלית או חיידק. לכן חשוב לעבור אבחון רפואי ולקבל מענה מקצועי לפני שפונים לתרופות טבעיות או רפואה משלימה. ובכל זאת לאחר שפעלנו באופן זה וכאשר מדובר בדלקת מאובחנת ויראלית או נגיפית שמקורה ברור, ולאחר הוועצות עם רופא מהו אותו טיפול טבעי לכאבי גרון שהוכח כמסייע?

תסמינים של דלקת גרון ויראלית לעומת דלקת גרון נגיפית

שפעת או וירוס רינו מטריד או שמא סטרפטוקוק גרון מכאיב? דלקת גרון הגורמת לכאבים יכולה להגרם מחיידקים או וירוסים. גם דלקת גרון ויראלית וגם דלקת גרון חיידקית חולקים כמה תסמינים נפוצים, אך קיימים כמה הבדלים עיקריים. דלקת גרון ויראלית נגרמת בדרך כלל על ידי זיהום ויראלי, בעוד שדלקת גרון חיידקית נגרמת על ידי חיידקי הסטרפטוקוקוס.

תסמינים של דלקת גרון ויראלית עשויים לכלול כאב גרון, גודש, נזלת, שיעול והתעטשות. החום בדרך כלל הוא קל או אין חום במקרה של דלקת זו. מצד שני, דלקת גרון חיידקית מופיעה לעיתים קרובות עם כאב גרון חמור, קושי בבליעה, שקדים נפוחים ובלוטות לימפה מוגדלות. מטופלים עלולים גם לחוות חום גבוה, כאבי ראש, עייפות ולעיתים כאבי בטן או הקאות.

חשוב להבדיל בין השניים שכן דלקת גרון חיידקית דורשת טיפול אנטיביוטי. ואילו דלקת גרון ויראלית ניתנת לניהול בעזרת טיפול סימפטומטי וכללי. לשם אבחון סוג הדלקת נוכל לערוך תרבית גרון או בדיקת דלקת ולקבוע את הסיבה היסודית לכאב זה. לכן כאמור חשוב להוועץ ולאבחן באמצעות בדיקת רופא.

טיפול טבעי ופשוט כנגד כאב גרון

אז מהי תרופת הסבתא הטבעית העתיקה לכאב גרון שעוזרת? מהו הטיפול הטבעי לכאבים בגרון? גרגור מי מלח לחיטוי! גרגור מי מלח מהווה תרופה ביתית נפוצה להקלה על תסמיני כאב גרון. אמנם ישנן עדויות מדעיות מוגבלות הבודקות ספציפית את היעילות של גרגור מי מלח בבוגרים וגם יעילות גרגור מי מלח לילדים. לצד זה, גרגור מים עם מלח נחשב בדרך כלל בטוח ונעשה בו שימוש במשך מאות שנים.

סבורים כי המנגנון של  גרגור מי מלח פועל על ידי הפחתת דלקת, הפחתת ליחה והרגעת הגרון. למלח, במיוחד נתרן כלורי, יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות שעשויות לעזור להפחית את נוכחותם של חיידקים מזיקים בגרון.

כמה מחקרים העלו כי גרגור מי מלח יכול לספק הקלה זמנית בתסמיני כאב גרון, כולל כאב ודלקת. לצד זה יש אף ממצאים מדעיים המעידים על השפעת גרגור מי מלח על תסמינים והיבטים נוספים . עם זאת, נציין כאמור כי גרגור מי מלח לא אמור להחליף טיפול רפואי ובמיוחד אם כאב הגרון חמור, נמשך יותר מכמה ימים או מלווה בתסמינים אחרים.

יש אשר מוסיפים למי המלח גם סודה לשתיה או חומץ. עבור מי אשר מחפשים תרופות ביתיות, גרגור מי מלח יעניק אפשרות נוספת משלימה ומועילה לטיפולים אחרים, כמו כדורים למציצה הכוללים חומרים טבעיים כמו אבץ שהוכח שמפחית גם הוא כאבי גרון, תרופות נגד כאבים, שתייה מרובה ומנוחה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן