שפעת – תסמינים והידבקות

הכל על שפעת: מהם תסמיני שפעת? האם כל מי שחולה סובל מתסמינים? איך אפשר לקבל שפעת? האם בשפעת יש חום? האם שפעת זה חיידק? האם יש בשפעת שלשולים?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

שפעת
מהם תסמיני השפעת? האם שפעת היא חיידק? האם שפעת גורמת לחום או שלשולים? הכל אודות שפעת. צילום: איך אפשר לקבל שפעת? צילום: Pixabay Mojca Peter

הכל אודות מחלת השפעת, תסמינים, איך נדבקים בשפעת, האם איך לדעת אם יש לי שפעת? האם יש בשפעת שלשולים? איך מקבלים שפעת לתוך גופנו? האם שפעת זה חיידק? האם יש בשפעת חום? עונת השפעת בעיצומה לצד נגיפים אחרים הגורמים לתחלואה גוברת. על מנת להפחית את הסיכון להדבק או להפיץ את המחלה פירטנו תשובות לשאלות מגוונות בנושא שפעת.

שפעת היא נגיף נשימתי מדבק שעלול לגרום למגוון רחב של תסמינים. התסמינים של שפעת כוללים חום, צמרמורות, כאבי גוף, מפרקים, עצמות, גודש ועוד. אז מה צריכים לדעת על שפעת?

מהם התסמינים של שפעת?

הסימפטומים של מחלת השפעת הם מגוונים וכוללים כאבי גרון, חולשה, נזלת, כאבי מפרקים, התעטשויות, כאבי שרירים וראש, עייפות וצמרמורות.

האם בשפעת יש חום? כן, תסמין השפעת השכיח ביותר הוא חום. זה מלווה בדרך כלל בצמרמורות, כאבי גוף ועייפות. מי שחולה בשפעת עלול גם לסבול גם משיעול, גירוי או כאב גרון, נזלת או אף סתום, כאבי ראש וחולשה כללית. במיוחד אם יש אתם סובלים מחום, חשוב להישאר בבית, לנוח ולא להפיץ את הנגיף.

האם בשפעת יש שלשולים? כן, חלק מתסמיני השפעת הם גם שלשולים. תסמינים נוספים של שפעת שנפוצים יותר בילדים אך גם אצל מבוגרים הם שלשולים, בחילות והקאות.

עם זאת נציין כי כמו בנגיפים אחרים, חלק מהאנשים הם א-סימפטומטיים. כלומר אנשים שנדבקים בנגיף אך לא מבטאים וחווים תסמינים כלל. שפעת "אסימפטומטית" קיימת ומה שחשוב לדעת לגביה הוא שגם היא מדבקת למרות העדר או מיעוט התסמינים.

אם לדעתך יש לך תסמינים של שפעת  או מחלה אחרת מומלץ לפנות לרופא לאבחון וטיפול. אבחון רפואי יסייע לך לבחון האם יש לך שפעת או אולי נגיף ויראלי אחר כמו קורונה או זיהום חיידקי כמו חיידק דלקת ריאות ולהמליץ לך איך לטפל במחלה ולהגן על סביבתך מהידבקות. לצד זה, הרופא שלך יוכל להמליץ על תרופות מתאימות לטיפול במחלה, בין אם מדובר בתרופות אנטי-ויראליות ותרופות להקלת תסמינים או תרופות אנטיביוטיות אם מדובר בחיידק ולא בנגיף כמו שפעת.

איך אפשר לקבל שפעת?

האם וירוס זה מדבק? איך נדבקים בשפעת? איך אפשר לקבל שפעת? האם שפעת זה חיידק? נגיף אינפלואנזה הוא וירוס נפוץ הגורם למיליארדי הדבקות מידי שנה.

איך אפשר לקבל שפעת? איך נדבקים במחלה? ישנן מספר דרכים שבהן אדם יכול לחלות בשפעת. הדרך הנפוצה ביותר לקבל שפעת או ליתר דיוק לקבל אל תוך גופנו נגיף היא באמצעות הדבקה טיפתית.

בהדבקה זו, טיפות שמקורן בנשימה, שיעול או עיטוש, נזלת או נוזלי גוף הכוללים נגיפים משתחררים מגוף החולה. כאשר אדם נגוע מדבר, משתעל או מתעטש הוא מפיץ לאוויר ולמשטחים את הטיפות הזעירות. טיפות אלו יכולות להישאף על ידי מישהו בקרבת מקום או יכולות לנחות על משטחים. כך באמצעות מגע ידיים על משטחים אלה או נשימת הטיפות, הוירוס עובר ומדביק. נוכל גם להידבק בשפעת על ידי נגיעה בפה, באף או בעיניים לאחר שנגענו במשטח או בחפץ שעליו יש את הנגיף.

האם שפעת זה חיידק? לא, שפעת היא וירוס – נגיף ולא חיידק. מחלת השפעת נגרמת כתוצאה מנגיף אינפלואנזה. נגיף זה המחולל בגופנו את המחלה הוא וירוס מסוג RNA.

האם אפשר למות משפעת ? כן, אפשר למות משפעת! לרוב, המחלה חולפת ללא סיבוכים. ואולם על פי דיווחי ארגון הבריאות העולמי בכל שנה בין 300 ל-700 אלף איש מתי בעולם בגלל סיבוכי שפעת.

איך מפחיתים סיכון להדבק בשפעת? על מנת להפחית את הסיכון לחלות בשפעת, נוכל להקפיד על היגיינה כמו שטיפת ידיים לעיתים קרובות, כיסוי הפה והאף בעת שיעול או התעטשות והימנעות ממגע קרוב עם אנשים חולים. בנוסף, נוכל לקבל חיסון נגד שפעת לפני החורף כנגד הזנים הנפוצים באותה עת של הנגיף.

 

דילוג לתוכן