איך לבחור את גובה הכיסוי בביטוח מחלות קשות?

מהו ביטוח מחלות קשות ובמה הוא נבדל מביטוח פרטי? איך לקבוע את סכום הפיצוי? ואיך לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר עבורכם?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

עסקים כלכלה ניהול
אילוסטרציה: Freepik

אחת החלטות שאתם צריכים לעשות כשאתם רוכשים ביטוח מחלות קשות היא לבחור את גובה הכיסוי. זהו בעצם סכום הפיצוי שתקבל בעת גילוי או אבחון מחלה או מצב רפואי קשה. לכן נשאלת השאלה איך לבחור את סכום הכיסוי הנדרש?

משבר בריאותי אינו חייב להוביל לקושי כלכלי

מצב רפואי מורכב יכול להיות כרוני ומתמשך או פתאומי ואקוטי. ההתמודדות איתו אינה פשוטה, בלשון המעטה, הן עבור המטופל עצמו והן עבור משפחתו. הרבה פעמים אנשים שנקלעו לסיטואציה כזו מתארים שעבורם כל החיים קפאו. המטופל עצמו מפסיק לעבוד או מוריד את אחוזי המשרה, כיוון שעליו להתמודד מול מכשולים פיזיים וקשיים נפשיים. לעתים גם בן/בת הזוג הופכים למטפלים וגם הם יורדים בהיקף המשרה על מנת לסייע או שהם נאלצים לממן עזרה פרטית. כך או כך ההכנסה המשפחתית בהחלט נפגעת.

עם זאת, זה לא חייב להיות כך. פוליסת מחלות קשות מקל מאוד על המבוטחים ובני משפחתם, כיוון שהיא מהווה רשת ביטחון כלכלית מהותית ובכך מאפשרת להתמקד בהליך ההחלמה והשיקום במקום להשקיע אנרגיות במציאת פתרונות כלכליים.

מהו ביטוח מחלות קשות ובמה הוא נבדל מביטוח פרטי?

שלא כמו ביטוח פרטי שמציע שיפוי (=החזר כספי) עבור הוצאות מסוימות, בביטוח מחלות קשות מקבלים פיצוי בעת גילוי מחלה קשה או אבחון מצב רפואי מורכב. הכוונה שבביטוח מחלות קשות המבוטח מקבל סכומים של כמה עשרות או אפילו מאות אלפי שקלים היישר לחשבון הבנק שלו והוא רשאי לעשות בכסף ככל העולה על רוחו, בין אם לצורך כיסוי הוצאות רפואיות ובין אם לצורכי מחייה או כל צורך אחר. כל זאת בתנאי שהתביעה מתבצעת בגין מצב רפואי שנכלל ברשימה של עשרות סוגי מחלות ומצבים רפואיים שמכוסים במסגרת הפוליסה.

אז איך לקבוע את סכום הפיצוי?

כשאנשים רוכשים ביטוח מחלות קשות הם צריכים לקבוע את סכום הפיצוי שהם יקבלו אם חלילה יחלו במחלה קשה או יאלצו להתמודד עם מצב רפואי מאתגר. אמנם אין תשובה אחת שנכונה עבור כל אחד, אבל קיים כלל אצבע שניתן להיעזר זו: כדאי מאוד לוודא שהסכום יכסה לפחות שנה-שנתיים של הכנסות של המבוטח, שזהו פרק הזמן הממוצע שאדם בסיטואציה כזו מחליט להישאר בבית. כלומר אם אתם מקבלים שכר נטו של כ- 10,000 ₪ בחודש כדאי לבטח את עצמכם בסכום שנע בין 120 ל- 180 אלף שקלים לפחות.

לעומת זאת, אם אתם רוכשים ביטוח מחלות קשות לילדיכם, כדאי שסכום הפיצוי יהיה גבוה יותר. הסיבה לכך פשוטה: אם חלילה יקרה משהו לילדכם, תהיה פגיעה בהכנסת המשפחה של שני ההורים: הורה אחד צריך להיות צמוד לילד החולה והורה אחר אחראי על שאר הילדים. לכן כדאי להגדיל את סכום הפיצוי כך שיכסה את ההכנסות שלכם למשך שנה-שנתיים. ביטוח כזה יציל אתכם מפני קריסה כלכלית, והמחיר לביטוח עבור ילדים הוא רק כמה שקלים בודדים בחודש, עד גיל 18 א 21 (תלוי באיזו חברת ביטוח תבטחו את עצמכם).

ואיך לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר עבורכם?

ביטוח מחלות קשות הוא עניין חשוב ביותר, כדי להציל את כלכלית בעת התמודדות עם בעיות בריאותיות רציניות. חשוב לדעת שאמנם קיימים 8 מצבים רפואיים בסיסים שכל חברות הביטוח מבטחות, אך כל חברה מציעה גם במסגרת הפוליסה כיסוי לעשרות מחלות ומצבים רפואיים אחרים לפי השקפת עולמה. לכן, חשוב לפנות לסוכן ביטוח שיוכל לערוך עבורכם השוואה מקיפה ולקרוא את האותיות הקטנות על מנת שתיהנו מכיסוי איכותי. בפתרונות עדיפים עובדים כבר הרבה שנים עם כל חברות הביטוח המובילות ומשתמשים בטכנולוגיה מתקדמת להשוואה יעילה ולהתאמה מושלמת. אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום וליהנות משקט נפשי באמצעות פוליסה משתלמת.

כתבה זו היא תוכן ממומן.

דילוג לתוכן