עצירות, גזים, חוסר נוחות ונפיחות בבטן? מהו המזון המופלא שיסדר לכם את מערכת העיכול

איזה מזון יכול לסייע למערכת העיכול ולהועיל למי שסובל מעצירות ויציאות לא סדירות ומחוסר נוחות בבטן? איזה אוכל מסייע להפחית גזים ונפיחות בעיכול?

תזונהרפואה משלימה
גזים ונפיחות, עצירות,וחוסר נוחות בבטן? איזה המזון שיסדר לכם את מערכת העיכול. צילום: tookapic Pixabay

איזה מזון יכול לסייע למערכת העיכול? מהו המזון שיכול להועיל למי שסובל מעצירות ויציאות לא סדירות? מה האוכל שיכול לסייע למי שסובל מחוסר נוחות בבטן? איזה אוכל מסייע להפחתת נפיחות במערכת העיכול? מהו האוכל שעוזר להפחית גזים בבטן? רבים סובלים מתופעות רבות במערכת העיכול. החל מבחילות, גזים, נפיחות בבטן, כאבים וחוסר נוחות בבטן. וכלה בעצירות או שלשולים.

לאחר בירור מקיף, רבים מגלים כי הם אינם סובלים מבעיה או מצב רפואי ואינם מאובחנים כחולים. לכן רבים פונים לקבלת מענה לבעיות במערכת העיכול באמצעות טיפולים המשלימים את המענה הרפואי הקונבנציונלי לבעיות במערכת העיכול.  איזה מזון מועיל למערכת העיכול לבעיות אלה? מהם המאכלים שמסייעים לבעיות בעיכול? אילו תבלינים יכולים לסייע לעצירות, גזים ונפיחות? איזה מאכל צמחי מרפא, חליטות ותה יכולים לעזור? לפניכם פירוט של סוגי המזונות המופלאים שנחשבים כתרופות סבתא ברפואה העממית כמועילים. וגם הוכחו במחקרים מדעיים כמסייעים לבעיות במערכת העיכול.

מאכלים לשיפור מערכת העיכול:

תסמיני מערכת העיכול מתייחסים למגוון רחב של אי נוחות או חריגות המשפיעות על מערכת העיכול. תסמינים אלו מתבטאים בדרכים שונות. למשל מתבטאים בכאבי בטן, נפיחות, בחילות, הקאות, שלשולים, גזים, עצירות ושינויים בתיאבון או במשקל. תסמינים במערכת העיכול יכולים להיגרם על ידי מספר גורמים. למשל נגרמים מתזונה לקויה, מיעוט סיבים, עודף שומנים, פחמימות או חלבונים או שילוב בעייי, תרופות או תוספים, בעיות תזונתיות, אי סבילות למזון, זיהומים, דלקות, מתח או מצבים רפואיים בסיסיים. חשוב לכל אחד להיות קשוב לתסמינים כיוון שהם יכולים להצביע על בעיות עיכול שעלולות לדרוש טיפול רפואי.

לכן כאמור לפני שפונים למאכלים ייחודיים, תבלינים או תוספים להקלה על בעיות במערכת העיכול, פנו לאבחון וייעוץ מתאים אישי. קיימת חשיבות להתייחסות לסיבות הבסיסיות לתסמינים במערכת העיכול כדי לקדם בריאות אופטימלית של מערכת העיכול וטיפול יסודי. אך לעיתים, הרופא המטפל בחן מגוון אפשרויות ולא נמצאה בעיה, מחלה או מצב רפואי שמסביר את התופעות במערכת העיכול. או אז הרופא או הדיאטנית עשויים להמליץ על שינויים תזונתיים. אז אילו מאכלים יכולים להועיל לתסמינים במערכת העיכול?

גזים ונפיחות, עצירות,וחוסר נוחות בבטן? איזה המזון שיסדר לכם את מערכת העיכול

מהו המזון שיוכל לסייע למערכת העיכול ולהועיל למי שסובל מעצירות ויציאות לא סדירות ומחוסר נוחות בבטן? איזה אוכל מסייע להפחית גזים ונפיחות בעיכול? לפניכם פירוט של מספר מזונות ייחודיים ומופלאים ממש שיוכלו לסייע לכם לבעיות שונות במערכת עיכול.

לפני שנפרט אודותם נציין גם מספר תבלינים וצמחי מרפא שיכולים לסייע. כך, אפשר להשתמש בממצאים מדעיים שונים הצביעו על יכולם לסייע בהפחתת עצירות, חוסר נוחות בבטן, גזים ועוד. כך למשל זנגביל- ג'ינג'ר הוכח כמועיל לבעיות בבטן. גם כרכום – זעפרן נמצא כמועיל בבעיות במערכת העיכול. וכך גם כורכום שנמצא כמועיל ומסייע לבעיות עיכול. ומהם אותם מאכלים שעוזרים לבעיות עיכול?

1. חסה

לחסה, ירק ירוק עלים, קיימות השפעות מועילות על מערכת העיכול. ראשית, חסה עשירה בסיבים תזונתיים. זה מעודד יציאות סדירות ומסייעים במניעת עצירות. הסיבים בחסה פועלים גם כפרה-ביוטיקה. הם מספקים הזנה לחיידקים המועילים במעיים ומקדמים מיקרוביום בריא במעיים. בנוסף, חסה מעניקה לחות ומכילה מים, המסייעים בריכוך הצואה ומניעת התייבשות, גורם שכיח לאי נוחות במערכת העיכול. לבסוף, חסה דלת קלוריות ושומן, מה שהופך אותה לאופציה מזינה וקל לעיכול עבור אלה עם קיבה רגישה.

2.אננס

אננס, פרי טרופי הידוע בטעמו המתוק, לעתים משפיע לטובה על מערכת העיכול. הוא מכיל אנזים בשם ברומלין, המסייע בפירוק חלבונים ומסייע בעיכול. ברומלין נמצא כבעל תכונות אנטי דלקתיות, הפחתת דלקת במערכת העיכול. ברומלין מקל לעתים על תסמינים של הפרעות עיכול. בנוסף, אננס עשיר בסיבים תזונתיים, אשר מסייעים לווסת את תנועות המעיים. הללו מסייעים למנוע עצירות ולקדם מערכת עיכול בריאה. עם זאת, חשוב לציין שאנשים מסוימים עשויים להיות רגישים לברומלין ועלולים לחוות אי נוחות במערכת העיכול. ולכן מתינות וקשב לגופנו מהווה מפתח חשוב לטיפול ורגישות לגוף.

3.יוגורט

יוגורט, מוצר חלב מותסס, ידוע בהשפעותיו החיוביות על מערכת העיכול. בין אם יוגורט על בסיס מוצרי סויה, חלבונים אחרים מהצומח או מן החי על בסיס חלב, יוגורט מכיל תרבויות חיות ופעילות של חיידקים מועילים. כך הוא כולל לעתים לקטובצילוס וביפידובקטריה, הידועים כפרוביוטיקה. פרוביוטיקה זו מסייעת בשיקום ושמירה על איזון בריא של חיידקי המעי, שיפור העיכול וספיגת חומרי הזנה. בנוסף, יוגורט מתעכל בקלות בגלל שתכולת החלבון והשומן שלו מתפרקת חלקית במהלך תהליך התסיסה. זה הופך אותו לאופציה מתאימה לאנשים עם אי סבילות ללקטוז או קיבה רגישה. הסידן ביוגורט גם מקדם מערכת עיכול בריאה.

4. שיבולת שועל

לשיבולת שועל, קיימות השפעות מועילות רבות על מערכת העיכול. ראשית, שיבולת שועל עשירה בסיבים מסיסים. במיוחד בטא גלוקן, היוצר חומר דמוי ג'ל במעיים. ג'ל זה עוזר לווסת את תנועות המעיים, מונע עצירות ומסייע למערכת עיכול בריאה. שיבולת שועל פועלת גם כפרה-ביוטיקה. היא מספקת הזנה לחיידקים המועילים במעיים ומקדמת מיקרוביום בריא במעיים. הסיבים בשיבולת שועל מאטים את תהליך העיכול. זה  מוביל לשחרור הדרגתי של גלוקוז לזרם הדם, מה שעוזר לייצב את רמות הסוכר בדם. כך שבסך הכל, שיבולת שועל היא תוספת מזינה וידידותית למעיים לתזונה של האדם.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן