הירק הייחודי והטעים שמועיל להרזיה, לעור, לעיכול, ללב ונגד עודף סוכר

מיהו הירק הייחודי שמסייע לבריאות העור ומועיל להפחתת סיכון למחלות לב? מהו הירק שמועיל להרזיה ועוזר נגד עודף סוכר?

תזונהפסיכולוגיה
הירק הייחודי שמסייע להפחתה במשקל ומועיל לבריאות העור לעיכול, ללב וכנגד עודף סוכר. צילום: Pixabay Cindy

מיהו הירק הייחודי שמסייע לבריאות העור? מה הירק שמועיל להפחתת סיכון למחלות לב? מהו הירק שמועיל להפחתה במשקל והרזיה? איזה ירק ייחודי וטעים מסייע כנגד עודף סוכר? מיהו הירק הטעים שמסייע למערכת העיכול? זהו הסלרי – כרפסCelery  Apium graveolens.

סלרי, הוא צמח רב תכליתי שתורבת במשך אלפי שנים. סבורים  שמקורו של הסלרי באזור הים התיכון ומעובד כבר למעלה מ-3,000 שנה. כיום, הוא גדל בחלקים שונים של העולם, כולל ארצות הברית, אירופה, סין והודו. זהו צמח עמיד המשגשג באקלים ממוזג. סלרי הוא צמח רב תכליתי ומשמש במאכלים קולינריים שונים ברחבי העולם. המרקם הפריך והטעם המרענן שלו הופכים אותו למרכיב פופולרי בסלטים, מרקים, מוקפצים ואפילו כחטיף בפני עצמו. בנוסף, עלי סלרי וזרעים משמשים לעתים קרובות כחומרי טעם וריח בבישול וכתרופה טבעית במערכות הרפואה המסורתית.

אולי יעניין אותך גם:

סלרי הוא לא רק צמח מועיל מאד בריאותית אלא גם דל בקלוריות ועתיר ויטמינים מינרלים וסיבים מועילים. זה הופך אותו לתוספת חשובה לתזונה בריאה. להלן כמה מהיתרונות התזונתיים העיקריים של סלרי – כרפס:

  • ויטמינים ומינרלים: סלרי עשיר בויטמינים כמו ויטמין K, ויטמין C, ויטמין A וחומצה פולית. כרפס מכיל גם מינרלים כמו אשלגן, סידן ומגנזיום, החיוניים לשמירה על תפקודי גוף תקינים.
  • סיבים תזונתיים: סלרי הוא מקור מצוין לסיבים תזונתיים, מסיסים ובלתי מסיסים כאחד. סיבים מסייעים לעיכול. הם מעודדים תחושת מלאות ומסייעים בוויסות רמות הסוכר בדם. צריכת סיבים גם מסייעת לשגשוג אוכלוסיית חיידקי מעי בריאה.
  • נוגדי חמצון: סלרי מכיל מספר נוגדי חמצון, ביניהם פלבנואידים ותרכובות פנוליות. נוגדי חמצון אלו מסייעים בהגנה על הגוף מפני עקה חמצונית. הם מפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות. למשל מחלות לב וסוגים מסוימים של סרטן.

הירק הייחודי שמסייע להפחתה במשקל ומועיל לבריאות העור לעיכול, ללב וכנגד עודף סוכר

אז מהם הערכים של סלרי אשר מועילים לבריאות הגוף? במה סלרי עוזר ואיך הוא משפיע על גופנו? סלרי הוא ירק הייחודי שמסייע לבריאות העור ומועיל להפחתת סיכון למחלות לב. הוא גם מסייע להפחתה במשקל להרזיה ועוזר נגד עודף סוכר. הוא משפר את תפקוד מערכת העיכול. תועלותיו של הסלרי רבות. לפניכם פירטנו תועלות, סגולות ואיכויות של סלרי כירק ייחודי , מזין ובריא:

1. תכונות אנטי דלקתיות: סלרי מכיל תרכובות כמו אפיג'נין ולוטאולין. הללו בעלות תכונות אנטי דלקתיות. צריכה קבועה של סלרי עשויה לסייע בהפחתת הדלקת בגוף, ועלולה להועיל למצבים כגון דלקת פרקים ומחלות מעי דלקתיות.

2. בריאות מערכת העיכול: תכולת הסיבים הגבוהה בסלרי מקדמת עיכול בריא על ידי מניעת עצירות ותמיכה באוכלוסית חיידקי מעיים בריאה. בנוסף, סלרי מכיל אנזימים טבעיים המסייעים בפירוק המזון, ועוזרים בספיגת חומרים מזינים.

3. בריאות הלב: נוגדי החמצון והסיבים בסלרי תורמים לבריאות הלב. צריכת סלרי כחלק מתזונה מאוזנת עשויה לסייע בהפחתת רמות הכולסטרול, הורדת לחץ הדם והפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

4. הרזיה ושמירה על משקל מאוזן: בשל הקלוריות הנמוכות ותכולת הסיבים הגבוהה שלו, סלרי יכול להוות תוספת מועילה לירידה במשקל או למאמצי ניהול משקל. תכולת המים הגבוהה, רכיביו וסיביו שלו יכולה גם לעזור לקדם תחושות של מלאות, ולהפחית את הנטייה לאכילת יתר.

אם הינכם סובלים מדלקתיות, בעיות עיכול, עודף משקל או בעיות לב, כמו בעיות ותסמינים אחרים, פנו לאבחון וטיפול רפואי מוסמך. לפני פניה לטיפולים משלימים, תזונה וצמחי מרפא או כל טיפול משלים אחר פנו לקבלת ייעות מרופא מומחה. זאת כיוון שאין די בפנייה לטיפולים טבעיים או אחרים המיועדים לטיפול בתסמינים בלי הבנה ואבחון יסודי של העומד בבסיסם.

סלרי הוא צמח יוצא דופן עם היסטוריה ארוכה של שימוש כצמח שימושי, טעים ובריא. הרבגוניות שלו ביישומים קולינריים, בשילוב עם הפרופיל התזונתי המרשים שלו, הופכים אותו לתוספת חשובה לכל תפריט. החל משפע הוויטמינים והמינרלים שלו ועד לנוגדי החמצון ותכונותיו כרפס מציע יתרונות בריאותיים רבים.

דילוג לתוכן