המעדן הטעים כנגד השמנה, לחץ דם גבוה, בעיות עצם ועיכול

מיהו המעדן או הקינוח הטעים המועיל כנגד השמנה, לחץ הדם וכנגד בעיות במערכת העיכול כמו עצירות ? מהו המאכל הטעים שמסייע להפחתת בעיות עצם?

תזונהמחלות לב
המעדן המסייע להפחתה במשקל, בעיות עצם ועיכול ויתר לחץ דם. צילום: Pixabay RitaE

מיהו המעדן הטעים המועיל כנגד השמנה? מהו המעדן שמסייע להפחתת לחץ הדם וכנגד בעיות במערכת העיכול כמו עצירות ? מהו המאכל הטעים שמסייע להפחתת בעיות עצם וסיכון לאוסטאופורוזיס? מיהו המעדן הטעים המבוסס על חלבון גבינה או חלבון סויה לרוב ומסייע לבריאות?

לפני שנגלה מיהו אותו מעדן נסייג; רבים מייחסים למאכלים שונים, צמחי מרפא, תוספים, תרופות טבעיות ותבלינים שונים השפעות מועילות על גופנו. מחקרים רבים מעידים על סגולות כאלה ואחרות שלהם. אולם לפני שנפרט על המעדן הטעים המועיל לבריאות, נציין כי כדאי לפנות לקבלת ייעוץ ואבחון, לזיהוי הבעיה והתאמת טיפול בה למאפייני המטופל, לפני שפונים לפתרונות כאלה ואחרים לתסמינים ומחלות. אז מיהו אותו מעדן טעים המועיל כנגד בעיות עצם, עיכול, השמנה, לחץ דם ועוד?

המעדן המסייע להפחתה במשקל, בעיות עצם ועיכול ויתר לחץ דם

המעדן הטעים והמזין הוא היוגורט!  יוגורט הוא מוצר המבוסס על חלבון מותסס באמצעות חיידקים. לעיתים קרובות יוגורט מבוסס על חלב. כאמור יש המסתייגים ממוצרי חלב בשל השפעותיהם. לכן נוכל לצרוך יוגורט מבוסס חלבונים מהצומח כמו סויה. נזכור גם כי היתרונות של יוגורט מתייחסים ליוגורטים שאינן ממותקים ואינם מכילים מלח וסוכר רב. לכן בצריכת יוגורט הקפידו על יוגיורטים טבעיים ללא המתקה והמלחה. נוכל להוסיף חתיכות פירות טריים שנחתוך ונוסיף ליוגורט לספיגה איכותית ובריאות טובה.

יוגורט מוכר בשל ערכו התזונתי והיתרונות הבריאותיים שלו. היוגורט מיוצר על ידי תסיסת חלב עם תרבויות חיידקים חיים.  יוגורט הוא לא רק פינוק רב תכליתי וטעים אלא גם מעדן עם שפע של חומרים מזינים חיוניים. מבריאות המעי ועד לניהול משקל, יוגורט מציע שפע של יתרונות שהופכים אותו לתוספת חשובה לכל תפריט.

עבור אנשים עם אי סבילות ללקטוז, יוגורט יכול להיות אופציה מעשית. תרביות החיידקים החיות הקיימות ביוגורט מפרקות את הלקטוז. זה מקל על העיכול בהשוואה למוצרי חלב אחרים. הדבר מאפשר לאנשים אי סבילות ללקטוז ליהנות מהיתרונות התזונתיים של מוצרי חלב מבלי לחוות אי נוחות.לצד זה מי שמעוניין להמנע ממוצרי חלב גם ביוגורט יכול לבחור ביוגורטים שלא על בסיס חלבון חלב.

ושוב, נצין כי מזונות רבים מבוססים על מוצרי חלב. כך גם יוגורט שיכול להיות מבוסס על מוצרי חלב אך גם על חלבונים אחרים כמו סויה. נזכיר כי יש שיעדיפו לצרוך יוגורט שלא על בסיס חלב. זאת כיוון שלצד יתרונות שלהם, מוצרי חלב כמו גבינה נמצאו במחקרים כבעלי השפעות מזיקות על הגוף כמו סוכרת ובעיות לב.

יתרונות בריאותיים ופרופיל תזונתי מרשים

ליוגורט יש פרופיל תזונתי מרשים. זהו מקור מצוין לחלבון איכותי. הוא מכיל את כל תשע חומצות האמינו החיוניות הנחוצות לגדילה ושיקום הגוף. מנה אחת של יוגורט יכולה לספק כ-8-12 גרם חלבון. זה הופך אותה לאופציה אידיאלית עבור צמחונים וטבעונים המעוניינים להגביר את צריכת החלבון שלהם. אז מה טוב ביוגורט? מה יתרונותיו התזונתיים והבריאותיים?

1. מועיל לבריאות השלד והעצם: היוגורט עשיר בסידן. סידן מהווה מינרל חיוני לשמירה על עצמות ושיניים חזקות. כוס אחת של יוגורט יכולה למלא כ-30% מצריכת הסידן היומית המומלצת. סידן חיוני לא רק לבריאות השלד, הפחתת סיכון למצבים כמו אוסטאופורוזיס ושברים אלא גם ממלא תפקיד חיוני בתפקוד השרירים, מערכת העצבים וקרישת דם. יוגורט מכיל גם מספר ויטמיני B, כולל ריבופלבין (B2), ויטמין B12 וחומצה פנטותנית (B5). ויטמינים אלה מעורבים במטבוליזם האנרגיה, תפקוד המוח וייצור תאי דם אדומים. שילוב יוגורט בתזונה שלך יכול לעזור לעמוד בדרישות היומיות שלך של ויטמינים חשובים אלה.

2. מחזק את המערכת החיסונית: בנוסף, הפרוביוטיקה ביוגורט קשורה לחיזוק המערכת החיסונית. החיידקים ביוגורט ממריצים את ייצור תאי החיסון ומשפרים את פעילותם. בכך הם מסייעים בהגנה של הגוף מפני חיידקים ונגיפים מזיקים. צריכה קבועה של יוגורט יכולה לעזור להפחית את התדירות ומשך הזמן של זיהומים נפוצים כמו הצטננות ושפעת.

3. קשור להפחתת עודף לחץ דם: צריכת יוגורט נמצאה קשורה ללחץ דם נמוך. ממצאים שונים הצביעו על כך שיוגורט, ללא המלחה והמתקה ושומנים מזיקים קשור לרמה נמוכה יותר של יתר לחץ דם לסובלים ממנו.

עוד בנושא תזונה מרפאת:

3. מועיל כנגד עודף משקל: מחקרים הראו שצריכת יוגורט עשויה לסייע להפחתת משקל, שמירה על משקל מאוזן ושליטה בתיאבון. תכולת החלבון הגבוהה מסייעת להגברת השובע. זה בתורו מוביל לצריכת קלוריות מופחתת לאורך היום. בנוסף, הפרוביוטיקה ביוגורט עשויה להשפיע על חילוף החומרים ועל ספיגת השומן. בכך היא עשויה לתרום גם כן למאמצי הירידה במשקל.

4. יוגורט מסייע למערכת העיכול: אחד המאפיינים הבולטים של יוגורט הוא תכולת הפרוביוטיקה שלו. פרוביוטיקה היא חיידקים חיים המספקים מגוון רחב של יתרונות בריאותיים, במיוחד עבור מערכת העיכול. כאשר אנו צורכים אותם, חיידקים אלה עשויים לסייע במיקרוביוטה של ​​המעי. כך הם מקדמים סביבת מעיים בריאה. זה, בתורו, יכול לשפר את העיכול, להקל על עצירות ולהפחית את הסיכון להפרעות במערכת העיכול כגון תסמונת המעי הרגיז (IBS) ומחלות מעי דלקתיות (IBD).

5. שיקום חיידקי המעי לאחר צריכת אנטיביוטיקה: בהיבט הרפואי, יוגורט עשוי לסייע כטיפול משלים לשלשולים הקשורים לאנטיביוטיקה. אנטיביוטיקה עלולה לשבש את איזון החיידקים המועילים במעיים. זה מוביל לשלשולים. התרבויות החיות ביוגורט עוזרות להחזיר את האיזון הטבעי של חיידקי המעי ולהקל על תסמיני שלשול. עם זאת, חשוב לציין שיוגורט לא אמור להחליף את התרופות שנקבעו, ומומלץ להתייעץ עם רופא לגבי צריכתו כטיפול לתסמין או מצב רפואי.

יוגורט הוא לא רק מזון טעים ורב-תכליתי אלא גם מזון-על עמוס בחומרי מזון עם יתרונות בריאותיים רבים. תכולת החלבון העשירה שלו, הוויטמינים החיוניים, המינרלים והפרוביוטיקה הופכים אותו לתוספת חשובה לתזונה מאוזנת. משיפור בריאות המעיים ועד סיוע בניהול משקל והפחתת הסיכון למחלות כרוניות, יוגורט מציע מגוון יתרונות. לכן, בין אם נהנים ממנו כמעדן טעים, כתוספת או בסיס לגלידה, שייק או רטבים, יוגורט יכול להיות דרך נפלאה לשפר את הבריאות.

דילוג לתוכן