ראיון עבודה – טיפים

ראיון עבודה - טיפים שימושיים מה לעשות וממה להמנע בראיון: איך להתכונן לראיון עבודה? עצות מועילות לראיון עבודה

שי לביא

עודכן בתאריך

עסקים כלכלה ניהולפסיכולוגיה ארגונית
ראיון עבודה - טיפים. צילום: Pixabay Tumisu

איך להתכונן לראיון עבודה? אילו עצות מועילות לראיון עבודה? במהלך ראיון עבודה שאלות שונות שעולות עלולות להתקיל את מי שאינו מתכונן מראש. לכן חשוב לבצע הכנה מקדמית לראיון העבודה באמצעות למידה יסודית ככל הניתן על מקום העבודה, התפקיד, הסביבה והתרבות הארגונית, המתחרים, טיב העיסוק ועוד.

לשם הצלחה בעת ראיון עבודה בזום – טיפים שונים יכולים להיות אפקטיביים. בראיון עבודה טיפים מגוונים יכולים לסייע לנו איך להתכונן לראיון עבודה באופן מוצלח. לפניכם מקוון טיפים לראיון עבודה. מלבד טיפים אלה המסייעים בהיבטים תכניים וטכניים איך לענות על שאלות בראיון עבודה, חשוב כאמור גם להתכונן ברמה המהותית לשאלות הצפויות בראיון, למבחנים צפויים ולמבדקי הערכה הקשורים לתפקיד.

בראיון עבודה שאלות ותשובות הן חלק משמעותי מהדינמיקה ומלבד התוכן חשוב גם לשים לב לטיפים לראיון עבודה בין אם מדובר על עצות לראיון עבודה בתעשייה, מסחר, שירותים, שיווק ובין אם טיפים לראיון עבודה בהייטק.

ראיון עבודה – טיפים

ראיוi עבודה מקצועי מצריך הכנה משמעותית. לפניכם עיצות עשה ואל תעשה שמסייעות להתכונן לראיון עבודה. ראיונות עבודה מהווים חלק חשוב מתהליך ההעסקה. לפניכם פרטנו 14 טיפים שעשויים לסייע בראיונות עבודה:

1. צרו קשר עין והימנעו מקשר עין לקוי: אי יצירת קשר עין עם המראיין ניתן לפירוש כסימן לחוסר יושר או חוסר עניין.

2. התלבשו באופן מותאם לתפקיד, בדרך מכבדת וייצוגית והימנעו מלבוש מרושל ולא מכובד.

3. הגיעו בזמן לראיון העבודה. הגעה באיחור עלולה ליצור רושם שלילי ולגרום למעסיקים להטיל ספק ביכולת שלך לעמוד בלוחות זמנים.

4. בצעו מחקר מעמיק על מקום העבודה, הסביבה, המתחרים, המוצרים והשירותים והתפקיד. העדר בקיאות במידע לגבי החברה יכול להקרין לרעה על תפיסת המרואיין.

5. הביעו ענין, מעורבות ושאלו שאלות במהלך הראיון על מנת לבטא נכונות, עניין וקשר.

6. הקפידו על שפת גוף פתוחה, חיובית, והימנעו מישיבה ושפת גוף שיוצרת רושם שאנו כמרואיינים לא מרוצה, לא מתעניינים או משועממים.

7. דברו באופן רהוט ומעורר עניין, ענייני וללא מונולוגים ארוכים. הקפידו על רגישות למראיין ולשיחה באופן שלא תדברו ברצף ובאריכות זמן רב מידי.

8. תנו למראיין את הכבוד ואת הקדימות בדיבור. אל תפסיקו את המראיין.

9. הצטיידו מראש במסמכים מתאימים כמו כמה עותקים של קורות החיים, תעודות, מכתבי המלצה ועוד.

10.שדרו בטחון עצמי, אך ללא עודף בטחון. שדרו שאתם בעלי יכולות ותחושת מסוגלות והימנעו מחוסר בטחון ומופנמות או שחצנות.

11. בטאו גישה חיובית, פרו-אקטיבית והימנעו מפסימיות, גישה שלילית, חוסר אנרגיה ופסיביות במהלך הראיון.

12. הקפידו להיות כנים. הימנעו משקרים וסילופים של פרטים ונסיון ביוגרפי.

13. התכוננו עם תשובות לשאלות שכיחות בראיונות עבודה, באופן שתציגו את עצמכם היטב, תספרו על נסיונכם המקצועי הרלוונטי והתאמתכם לתפקיד, תכונות שליליות וחיוביות ותדעו להשיב מדוע עזבתם או אתם רוצים לסיים את עבודתכם הנוכחית.

14. הגיעו מוכנים עם מכתבי המלצה או שמות של ממליתים אפשריים שתכינו מבעוד מועד, אשר מוכנים להמליץ עליכם.

דילוג לתוכן