איזה מזון משחרר עצירות ומה לא לאכול כשיש עצירות?

אילו מאכלים מקלים על היציאות? אילו דרכים יש להפחית קושי ביציאות סדירות? מהן הסיבות לעצירות ומה לא לאכול כשיש עצירות? ממה להמנע כשיש עצירות?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהעיכול
מה עוזר לשיפור תפקוד מערכת העיכול וממה להמנע כשיש עצירות? איזה מזון משחרר עצירות ? צילום: Rita-and mit Pixabay

מהו המזון שעוזר לשחרר עצירות? אילו מאכלים מקלים על היציאות? אילו דרכים יש להפחית קושי ביציאות סדירות? מהן הסיבות ליציאות לא תכופות ומה גורם לעצירות? מה לא לאכול כשחווים עצירות? ממה להמנע כשיש עצירות? ומה כדאי לאכול שיכול לשפר את היציאות? איזה שיטות יכלות לסייע לנו לטיפול מהיר בעצירות?

עצירות מתייחסת למצב שכיח המאופיין ביציאות נדירות או קושי במתן צואה. העצירות מתרחשת כאשר השרירים במעי הגס מתכווצים לאט או בצורה לא מספקת. היא מובילה להצטברות של צואה יבשה ומוקשה במעיים. לתופעה זו יש תסמינים שונים כמו אי נוחות בבטן, יציאות קשות ומכאיבות או דימום רקטלי.

כיצד ניתן להפחית את התופעה באמצעות טכניקות שונות כמו שתיית מים ופעילות גופנית? ואילו מאכלים יכולים להפחית עצירות או לגרום לה?

אילו הרגלים ומה המאכלים שגורמים לעצירות?

לאחר שהתוודענו לגורמים לעצירות ותסמיניה נפרט לגבי הרגלי אורחות החיים והמאכלים שגורמים לעצירות. עצירות יכולה להיגרם מגורמים שונים. ביניהם צריכה של אוכל עם מעט סיבים תזונתיים, צריכת נוזלים לא מספקת, חוסר פעילות גופנית ותרופות מסוימות. שינויים בשגרה וחוסר איזון הורמונלי עלולים להוביל לעצירות גם הם. מחלות כמו מצבים רפואיים כמו IBS, מחלת פרקינסון או סוכרת, או תת פעילות בלוטת התריס משפיעים. כך גם גורמים פסיכולוגיים חברתיים, שינויים הקשורים לגיל ומעי הגס או בעיות פי הטבעת קשורים לעצירות.

טיפול בעצירות כרוך לעתים קרובות בשינויים באורח החיים, כולל הגברת צריכת סיבים באמצעות מזון עתיר סיבים כמו תפוחים, תפוזים ושזיפים (רגילים או מיובשים). אך ממה להמנע כשיש עצירות? אילו מאכלים מגבירים את הסיכון לעצירות? מה לא לאכול כשיש עצירות וסובלים מתופעות של יציאות לא תכופות? על מנת להימנע מעצירות נימנע ממאכלים שמגבירים את הסיכון לעצירות וביניהם:

  • לחם לבן
  • פסטה מקמח לבן
  • אורז לבן
  • מאכלים מטוגנים
  • מוצרי חלב שמנים
  • אלכוהול
  • בשר אדום
  • קפה
  • בננות.

מה עוזר ליציאות סדירות? איזה מזון משחרר עצירות ?

מה עוזר להפחית עצירות? מה לאכול כדי לשחרר עצירות? אילו דרכים יפחיתו עצירות ויטפלו ביציאות לא סדירות? איז פרי טוב לעצירות? איזה מזון משחרר עצירות? איזה ירק מועיל נגד עצירויות?

שתייה תכופה, פעילות גופנית סדירה וצריכת מאכלים מתאימים מועילה ליציאות סדירות. במקרים מסוימים הרופא ימליץ על תרופות משלשלות ללא מרשם או תרופות מרשם. עם זאת, כאמור נדגיש כי יש להוועץ לאבחון הגורמים לתופעה והטיפול בה ברופא מומחה בהתאם למצב המטופל ומאפייניו.

איזה מזון מסייע ליציאות תקינות?

מהם המזונות שמועילים ליציאות סדירות? איזה פרי מועיל כנגד עצירות? איזה ירק עוזר ליציאות סדירות? לפניכם מאכלים שיכולים לסייע להפחתת עצירות ולשיפור סדירות היציאות:

1. פירות וביניהם תפוח עץ (עם קליפה), שזיפים,תאנים, אננס, פפאיה, סלק, קיווי.
2. ירקות כולל סלק, ברוקולי, פיסליום, כרוב או גזר.
3. דגנים מלאים כמו קינואה וגם שיבולת שועל
4. שמן זית
5. פירות יבשים כמו שזיפים מיובשים, דבלים – תאנים מיובשות
6. מיץ לימון
7. אלוורה או מיץ אלוורה
8. טחינה וזרעי שומשום
9. צמחי מרפא ותה כמו קמומיל או שומר
10. אגוזים וזרעים כמו זרעי צ'יה או אגוז מקדמיה כנגד עצירות

דילוג לתוכן