האם שום מוריד לחץ דם?

מה השפעתו של שום על לחץ דם? האם שום מוריד לחץ דם? האם ישנם ממצאים מדעיים חיוביים האם שום מוריד את לחץ הדם?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
האם שום מוריד לחץ דם? צילום:Pixabay Adriano Gadini

מה השפעתו של שום על לחץ דם? האם שום מוריד לחץ דם? האם ישנם ממצאים מדעיים חיוביים האם שום מוריד את לחץ הדם בגופנו? לחץ דם גבוה הוא מצב רפואי שכיח המשפיע על אנשים רבים ברחבי העולם. לחץ-הדם מהווה גורם סיכון מרכזי למחלות לב, שבץ מוחי ובעיות בריאות חמורות אחרות. למרבה המזל, ישנם מגוון טיפולים זמינים כדי לעזור להפחית את לחץ הדם ולשמור עליו תחת שליטה. אחד מאלה הוא השימוש בשום, שמשמש כבר זמן רב ברפואת הצמחים המסורתית לטיפול במגוון מחלות.

שום הוא סוג של בצל שנמצא בשימוש רפואי במשך מאות שנים. לשום יש ארומה וטעם חריף, ומאמינים ברפואה העממית שיש לו מגוון יתרונות בריאותיים. החומר הפעיל בשום נקרא אליצין. אליצין משתחרר כאשר שן השום נכתשת או מקוצצת. האליצין נחשב כבעל תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות, שיכולות לסייע בהורדת לחץ הדם.

האם שום מוריד לחץ דם?

שום להורדת לחץ דם גבוה- האמנם? האם שום מוריד לחץ דם על פי ממצאים מחקריים? חוקרים מצאו כי בנוסף לתכונותיו נוגדות החמצון והאנטי דלקתיות, השום מכיל גם מספר תרכובות שעשויות לסייע בהורדת לחץ הדם. מלבד אליצין, אלה כוללים אדנוזין, תרכובת המסייעת להרפיית כלי דם ולשפר את זרימת הדם, וסלניום, מינרל המסייע באיזון רמות הנתרן בגוף.

מחקרים מדעיים הראו שצריכה של אבקת שום, מיצוי שום, תוספי שום ושמן שום על בסיס קבוע עשויה לסייע בהורדת לחץ הדם. מחקרים שונים הוכיחו כי לחץ הדם של משתתפים שנטלו תוספי שום במשך מספר חודשים פחת באופן משמעותי. כך, התברר שהשום מוריד לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי בהשוואה לקבוצת הביקורת שנטלה תוספי פלצבו (תרופת דמה).

טיפול בלחץ דם, תזונה ובריאות:

למרות המחקר המבטיח לגבי שום להורדת לחץ הדם, חשוב לזכור ששום אינו מהווה תחליף לטיפול רפואי ואין להשתמש בו לטיפול ביתר לחץ דם ללא ייעוץ ואבחון רפואי. שום עשוי לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות. לכן חשוב לדון בכל תופעות לוואי או אינטראקציות אפשריות עם ספק הרופא המטפל.

בנוסף לנטילת תוספי שום, ישנם שינויים אחרים באורח החיים שיכולים לעזור להפחית את לחץ הדם. אכילת תזונה בריאה העשירה בפירות וירקות ודלה בנתרן יכולה לסייע בהורדת לחץ הדם באופן טבעי. פעילות גופנית סדירה והפחתת מתח יכולים גם לעזור לשמור על לחץ הדם בשליטה.

לסיכום, שום משמש כבר זמן רב ברפואת הצמחים המסורתית לטיפול במגוון מחלות. מחקרים הראו שהוא עשוי לסייע בהורדת לחץ הדם. עם זאת, חשוב לדבר עם הרופא המטפל לפני נטילת תוספים כלשהם ולהקפיד לבצע גם שינויים באורח החיים להורדת לחץ הדם. ביצוע שינויים אלה יכול לעזור להפחית את הסיכון לבעיות בריאותיות חמורות הקשורות ליתר לחץ דם.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן