המזון האהוב שמסייע לירידה במשקל, נגד סוכרת, בעיות לב וכולסטרול

מיהו המזון המסייע להגברת תחושת השובע ונלחם נגד כולסטרול? מה הדגן הנפוץ האהוב שעוזר להרזייה ומפחית סיכון למחלות לב?

תזונהרפואה משלימה
המזון האהוב שמסייע לירידה במשקל, נגד סוכרת, בעיות לב וכולסטרול. צילום: Pixabay Alicja

מיהו המזון האהוב המסייע להגברת תחושת השובע? מה הדגן הנפוץ האהוב שעוזר להרזייה עקב ערכו הגליקמי, סיביו המועילים ותחושת המלאות שהוא מעורר? איזה דגן נפוץ מסייע כנגד כולסטרול? מיהו המזון שמסייע נגד מחלות לב? התשובה הטעימה: שיבולת שועל. שיבולת שועל הוא אחד הדגנים הבריאים ביותר הקיימים בנמצא. שיבולת שועל, עשירה בסיבים, מינרלים וחומרי תזונה חיוניים. היא מזון רב תכליתי שניתן לצרוך בצורות שונות, כולל כדגני בוקר, חטיפי גרנולה ומוצרי מאפה. במאמר זה נחקור את הערכים התזונתיים והיתרונות של שיבולת שועל, תוך בחינת השפעות אפשריות הקשורות לצריכתה.

שיבולת שועל ידועה בפרופיל התזונתי המרשים שלה. היא מהווה מקור מצוין לפחמימות מורכבות, המכילות שיעור גבוה של סיבים בלתי מסיסים. אכילת שיבולת שועל מסייעת לעיכול ומעודדים תחושת מלאות. מנה אחת של שיבולת שועל (כ-40 גרם) מספקת כ-150 קלוריות, 6 גרם חלבון, 3 גרם שומן ו-25 גרם פחמימות. זה הופך אותה למקור מזון מזין במיוחד.

שיבולת שועל עתירה גם בוויטמינים ומינרלים חיוניים. שיבולת שועל מהווה עשירה בויטמיני B, כולל תיאמין, ניאצין וחומצה פולית . הללו חיוניים לייצור אנרגיה ולשמירה על תפקוד בריא של המוח. בנוסף, שיבולת שועל מכילה מערך של מינרלים כגון ברזל, מגנזיום, זרחן ואבץ. מינרלים אלה ממלאים תפקידים חיוניים בתהליכים פיזיולוגיים שונים בגוף.

המזון האהוב שמסייע לירידה במשקל ותחושת שובע, ומסייע נגד כולסטרול, מחלות לב וסוכר גבוה

שיבולת שועל מציעה תועלת בריאותית משמעותית במגוון היבטים. היא מסייעת לבריאות הלב, להפחתת סוכר, להרזיה וניהול משקל מאוזן ועוד.

1. בריאות הלב: ממצאים מדעיים רבים נאספו לגבי תועלתה של שיבולת שועל בהיבט בריאות הלב. תכולת הסיבים המסיסים הגבוהה, במיוחד בטא גלוקן, מסייעת בהפחתת רמות הכולסטרול הרע (LDL), ובכך מפחיתה את הסיכון למחלות לב. צריכה קבועה של שיבולת שועל נקשרה גם לשיפור לחץ הדם.

2. ויסות סוכר בדם: לשיבולת שועל יש אינדקס גליקמי נמוך. כלומר היא מתעכלת לאט ונספגת בגוף, וכתוצאה מכך מתרחש שחרור הדרגתי של גלוקוז לזרם הדם. תכונה זו מסייעת לייצב את רמות הסוכר בדם. זה הופך את שיבולת השועל למזון אידאלי לחולי סוכרת או אלה המעוניינים למנוע עליות סוכר בדם.

3. ניהול משקל: תכולת הסיבים הגבוהה בשיבולת שועל מעודדת שובע. כמות הסיבים בה עוזרת לרסן את הרעב ולווסת עודף משקל. שיבולת שועל מסייעת גם בוויסות העיכול, מניעת עצירות וקידום סביבת מעיים בריאה בשל תכונותיה הפרה-ביוטיות.

4. עושר תזונתי למניעת מחלות: שיבולת שועל היא מזוןעתיר רכיבים מזינים. היא מספקת מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון התורמים לבריאות. צריכה קבועה של שיבולת שועל יכולה לשפר את תפקוד מערכת החיסון, לתמוך בבריאות העצם ולתרום למערכת עצבים בריאה.

צריכת שיבולת שועל

לצד יתרונותיה של שיבולת השועל כדאי לשים לב למספר דגשים בצריכת שיבולת שועל. ראשית למרות ששיבולת שועל היא נטולת גלוטן באופן טבעי, היא עלולה להיות מזוהמת בגלוטן במהלך העיבוד. חולי צליאק או רגישות לגלוטן צריכים לבחור בשיבולת שועל מאושרת ללא גלוטן כדי למנוע תגובות שליליות. בנוסף, שיבולת שועל, כמו דגנים מלאים אחרים, מכילה חומצה פיטית. זו עלולה לעכב את ספיגת מינרלים מסוימים, כמו ברזל ואבץ. עם זאת, ניתן למתן זאת  על ידי השרייה או בישול שיבולת שועל לפני הצריכה, מה שמפחית את תכולת החומצה הפיטית. כמו כן, על אף שאינן נפוצות, חלק מהאנשים עלולים לפתח תגובה אלרגית לשיבולת שועל

שיבולת שועל היא ללא ספק מזון על ייחודי . היא המציעה מגוון רחב של יתרונות בריאותיים בשל תכולת הסיבים הגבוהה שלה, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. צריכה קבועה של שיבולת שועל יכולה לתרום לבריאות הלב, שליטה ברמת הסוכר בדם, ניהול משקל ובריאותכללית. עם זאת, חיוני לשים לב להיבטים מסוימים כמו , כדי להבטיח צריכה בטוחה. הוספת שיבולת שועל לתזונה, לאחר התייעצות עם דיאטנית או הרופא המטפל  יכולה להיות צעד חשוב לקראת אורח חיים בריא יותר.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן