מה אסור לאכול כשיש כולסטרול גבוה?

מאכלים עתירי כולסטרול: מה אסור לאכול כשיש כולסטרול גבוה בדם? אילו מזונות אסורים למאכל למי שסובל מכולסטרול גבוה בדם? החל מצ'יפס וכלה בקבב - הכנסו לרשימה המלאה...

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
מה אסור לאכול כשיש כולסטרול גבוה? צילום: Pixabay Redkite

אילו מזונות אסורים למאכל למי שסובל מכולסטרול גבוה? הכולסטרול בדמכם גבוהה והרופא הנחה אתכם לאכול מזונות עם כולסטרול טוב ולהמנע מכאלה עם כולסטרול רע? אז מה אסור לאכול כשיש כולסטרול גבוה? לצד מאכלים עם כולסטרול טוב כמו שוקולד מריר, סויה, יין, דגים ודגנים מסוימים; לפניכם מפורטת רשימה של מאכלים שאסור לאכול כשיש כולסטרול גבוה בדם כגון מוצרי חלב שמנים כמו גבינות צהובות, בשר עתיר שומנים כמו המבורגר, גלידה וחמאה. ומה עוד? הרשימה המלאה מפורטת להלן.

עוד בנושא כולסטרול ושומן בדם:

הצטברות של כולסטרול עלולה לגרום לסיכון בריאותי, מחלות לב ואף מוות. זאת מכיוון ש עודף כולסטרול שוקע ומצטבר דפנות העורקים. וכך הוא גורם להצרה של כלי הדם. הצהרה של כלי הדם מובילה למחלות קרדיו וסקולריות. מחלות קרדיו וסקולריות מגבירות את הסיכון לסתימת עורקים אשר מובילה זה התקף לב או שבץ מוחי. 

לצד זה, כולסטרול בעל תפקיד חשוב. כולסטרול מהווה חומר שומני המצוי ברקמות שונות כמו רקמות עצב ובמחזור הדם. הכולסטרול הוא חומר נחוץ לקרום של כל תא בגוף, יצירת הורמונים סטרואידים ועוד. כולסטרול מהווה חומר חשוב לתהליכים של הולכה עצבית, מעבר חומרים, הסתגלות קרום התא לטמפרטורה, ליצירת הורמונים כמו אסטרוגן וטסטוסטרון. כולסטרול מסייע ליצירת ויטמינים כמו ויטמין e, ויטמין k ומיצי מרה. 

מה אסור לאכול כשיש כולסטרול גבוה?

אז ממה להמנע כשהכולסטרול גבוה? אילו מזונות לא לאכול כשיש כולסטרול ברמה גבוהה? להלן רשימה מה אסור לאכול כשיש כולסטרול גבוה בדם:

  1. שומנים ושמנים כמו מרגרינה, שמן קוקוס וחמאה.
  2. מזונות מעובדים ועתירי פחמימות כמו פסטה, פיצה, קורנפלקס.
  3. אוכל מטוגן כמו צ'יפס.
  4. מאכלים ממותקים כמו סוכריות, עוגיות, עוגות
  5. מזון עתיר שומנים כמו קבב בשר שמן, חלמון ביצה או בורקס.
  6. בשרים כמו בשר כבש, נקניקים, המבורגר, קוויאר, בשר טחון שומני, כבד, לבבות.
  7. מוצרי חלב כמו גבינות שמנות, חמאה, גלידות, גבינות צהובות וקשות, גבינות שמנות כמו קממבר, קצפת ושמנת.
  8. אלכוהול.

דילוג לתוכן