סוכר בדם: מאכלים שמעלים אינסולין

אילו מאכלים מעלים את רמות הגלוקוז בדם? מה המזונות שעשויים להוביל לתנגודת אינסולין גבוה יותר מאחרים? מה המאכלים שמקפיצים סוכר בדם?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהסכרת
סוכר בדם: מאכלים שמעלים אינסולין. צילום: Pixabay Matteo Orlandi

אילו מאכלים מעלים את רמות הגלוקוז בדם? מה המזונות שעשויים להוביל לתנגודת אינסולין גבוה יותר מאחרים? מה המאכלים שמקפיצים סוכר בדם? מאילו מזונות ממליצים לחולי סוכר ולמי שסובל מסוכר גבוה בדם להמנע?

מזונות המכילים פחמימות הם המקור העיקרי לגלוקוז בדם. כאשר אנו אוכלים מזונות עשירים בפחמימות, כמו לחם, פסטה, אורז, ממתקים ומשקאות ממותקים, הגוף מפרק את הפחמימות לגלוקוז. לאחר מכן גלוקוז זה נספג בזרם הדם, מה שגורם לעלייה ברמות הסוכר בדם.

מזונות עשירים בסוכרים פשוטים, כגון ממתקים, עוגיות ועוגות, משקאות מתוקים מוגזים ומוצרי מאפה כמו קוראסון, עלולים לגרום לעלייה מהירה ברמות הגלוקוז בדם. לעומת זאת מזונות עשירים בפחמימות מורכבות, כגון דגנים מלאים, פירות וירקות, מסייעים לעלייה איטית והמתמשכת יותר ברמות הגלוקוז בדם. עלייה איטית זו היא עדיפה לגופנו בהשוואה על קפיצה מהירה ברמות הסוכר.

מאכלים וסוכר גבוה בדם

בנוסף, צריכת יותר מדי מזון בבת אחת, גם אם המזון דל בפחמימות, עלולה גם היא לגרום לעלייה ברמות הסוכר בדם. חשוב שנקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה הכוללת מגוון מזונות. כמו כן חשוב שהסובלים מסוכר גבוה או סוכרת ינטרו את רמות הסוכר בקביעות.

אם הינכם סובלים מרמות סוכר גבוהות בדם או מסוכרת, היוועצו ברופא מומחה לפני פניה לטיפולים טבעיים, תזונה נגד סוכרת או כל מענה טיפולי לסוכר גבוה. הגורמים לסוכר גבוה מגוונים ולכן חשוב לאבחן ולטפל בגורם אשר הוביל לסוכר הגבוה בדם. זאת לפני שממהרים לפנות למענה נקודתי לסוכר גבוה, מבלי לקבל ייעוץ רפואי אישי, מותאם המבוסס על הגורם לסוכר הגבוה. כך לאחר אבחון וייעוץ רפואי, ייתכן והרופא ימליץ על שינוים כמו פעילות גופנית, הורדה במשקל והתערבות תרופתית. או על שילוב מזונות להורדת סוכר כמו קינמון, תה ירוק ובצל.

סוכר בדם: 10 מאכלים שמעלים אינסולין וסוכר בדם

אילו מאכלים שמעלים אינסולין אינם בריאים למי שסובל מסוכר גבוה? מזונות מסוימים ומצבים מסוימים מובילים לתנגודת אינסולין. מצב זה שבו האינסולין המיוצר בלבלב אינו מאפשר כניסת סוכר לתאי הגוף, מוביל לבעיות ואף לסוכרת. מאילו מאכלים כדאי להמנע כדי לא לגרום לעלית רמות הסוכר בדם באופן מהיר? אילו 10 סוגי מזונות שיכולים להעלות את רמות הסוכר בדם? מה המאכלים שמקפיצים את הסוכר בדם? לפניכם מפורטים 10 מאכלים שמעלים את רמות הסוכר בדם?

  1. לחם לבן, אורז לבן, פסטה מקמח לבן
  2. משקאות ממותקים, כולל משקאות מוגזים וגם מיץ פירות
  3. ממתקים, סוכריות ודברי מתיקה כמו גלידה
  4. מוצרי מאפה, כגון עוגיות ועוגות, בורקס, קוראסון או רוגלך.
  5. תפוחי אדמה
  6. חטיפים מעובדים, כמו צ'יפס וקרקרים
  7. יוגורט ממותק ומוצרי חלב ובמיוחד גבינות עשירות בשומן
  8. מזון מטוגן, כולל מזון מהיר
  9. בשר אדום כמו המבורגר, שווארמה, נקניקיות ונקניק.
  10. אלכוהול

מזון שומני וסוכר גבוה

מזונות אלו עלולים לגרום לעלייה מהירה ברמות הגלוקוז בדם. נציין עוד שהתגובה של כל אדם למזונות שונים יכולה להשתנות. גם הכמות והתזמון של צריכת המזון יכולים להשפיע על רמות הסוכר בדם.

צריכת מזון שומני ובמיוחד שמקורו מהחי עלול להוביל לעליית רמות הסוכר בדם. אכילת מזונות עתירי שומן עלולה להשפיע על רמות הגלוקוז בדם בכמה דרכים. צריכת ארוחה עתירת שומן יכולה להאט את העיכול והספיגה של פחמימות, מה שעלול לגרום לעלייה איטית יותר אך ממושכת יותר ברמות הגלוקוז בדם. הסיבה לכך היא שלשומן לוקח יותר זמן לעכל ומאט את שחרור הגלוקוז מפחמימות לזרם הדם. בנוסף, תזונה עשירה בשומן עלולה להוביל לעלייה במשקל ולהשמנה, מה שעלול להגביר את הסיכון לפתח תנגודת לאינסולין וסוכרת מסוג 2. תנגודת לאינסולין היא מצב שבו תאי הגוף נעשים פחות מגיבים לאינסולין. אינסולין  נדרש  כדי להעביר גלוקוז מזרם הדם אל התאים. כתוצאה מכך, רמות הגלוקוז בדם יכולות להישאר גבוהות, מה שמוביל לרמות סוכר גבוהות בדם.

לצד אבחון וייעוץ רפואי, חשוב לצרוך תזונה מאוזנת הכוללת שומנים בריאים במידה. ולשמור על משקל תקין ופעילות גופנית כדי להפחית את הסיכון לפתח עמידות לאינסולין ובעיות בריאות אחרות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן