20 סיורים וירטואליים במוזיאונים בעולם

פעילות פנאי מהבית: 20 הסיורים הוירטואליים המעניינים במוזיאונים הטובים בעולם

מערכת האתר

עודכן בתאריך

עסקים כלכלה ניהול
סיור במוזיאון. צילום: Pixabay kalhh

הילד מתלונן "משעמם לי בבית" ? אנחנו משועממים בבית ומחפשים מה לעשות בבידוד ? בימים של בידוד חברתי ותרבותי הפתרון לשעמום עשוי להגיע מתחום התרבות- סיורים וירטואליים במוזיאונים הטובים בעולם. בימים אלה במיוחד, בהם מתגברות תלונות על שעמום בבית, תהיות איך להעביר את הזמן בבית, רבים מחפשים עיסוקים בעלי משמעות לילדיהם ועבור עצמם. אז זה הזמן להנות מפעילות פנאי באומנות משובחת במבחר החוויות של המוזיאונים בעולם הפותחים את שעריהם לכולנו בחינם לסיורים וירטואליים על מנת לחוות את עושר היצירה שבהם.

המוזיאונים הטובים בעולם נפתחים לסיור וירטואלי מהבית

למרבה הצער, מגבלות שונות מונעות מאיתנו להגיע לסיור ממשי במוזיאון ולהנות מיצירות המופת הידועות ומעוררות ההשתאות במוזיאונים המובילים בעולם. החדשות הטובות הן שאמצעים טכנולוגיים שמספרת גוגל מאפשר בשנים האחרונות להעניק מגוון עצום של חוויות וירטואליות של סיורי מציאות מדומה במוזיאונים. בפרויקט מיוחד זה אנו מזמינים אתכם להנות מ-20 סיורים וירטואליים מובילים במוזיאונים הטובים בעולם לחוות את הסיור הוירטואלי בין יצירות האמונות של ציורי מופת, אוספים ייחודיים, פסלים מרשימים, כלים, חפצי אומנות ועוד.

כיצד להתחיל בסיור הווירטואלי במוזיאונים?

אז מה עושים כדי להתחיל להשתתף בסיור וירטואלי שבחרתי?

  • על מנת להתחיל בסיור הוירטואלי יש ללחוץ על הקישור או שם המוזיאון.
  • לאחר שלחצתם, תגיעו לאתר האינטרנט של המוזיאון, לעמוד הסיור הוירטואלי.
  • בכל מוזיאון הניווט מעט שונה אך ברובם המכריע הגישה לתחילת הציור היא באמצעות חיצים או באמצעות עכבר.
  • תוכלו ללחות על יצירות האומנות בסיורי המוזיאונים הוירטואליים וכך לצפות בה בגודלה המלא.
  • חלק מהגלריות במוזיאונים מאפשרות להשתתף בסיור וירטואלי מלא של 360 מעלות על ידי לחיצה על אייקונים של חיצים או דמויות ייעודיות לכך.

20 הסיורים הוירטואליים המעניינים במוזיאונים הטובים בעולם

להלן עשרים הסיורים הווירטואליים המובילים במוזיאונים העשירים והמובילים בעולם:

1. המוזיאון הבריטי הלאומי בלונדון

British Museum, London

המוזיאון הבריטי הלאומי בלונדון, אנגליה הוא אחד מהמוזיאונים המובילם, הגדולים והידועים בעולם. הוא מציג אוספים מגוונים של חפצי אומנות עתיקים וכולל מליוני פריטי אומנות.

2. מוזיאון סלבדור דאלי, פיגראס

Dali Theatre Museum

מוזיאון סלבדור דאלי המצוי במבנה של התיאטרון העירוני בפיגראס שליד ברצלונה, הוקם על ידי סלבדור דאלי עצמו לפני כשבעים שנה. המוזיאון כולל את יצירותיו של האמן הסוריאליסטי, סלבדור דאלי, כולל ציורים ופסלים ייחודיים, מלאי דמיון ואף קיצוניים.

3. מוזיאון גטי, לוס אנגלס

Getty Museum

מוזיאון גטי על שם פול גטי בקליפורניה, ארה"ב מציע אוסף אומנות מערבית מימי הביניים ועד תקופתו, ומכיל חפצי אומנות וציורים מרומא העתיקה, יוון ועוד. המוזיאון נוסד על ידי התעשיין ז'אן פול גטי ומכיל אוסף יצירות מרשים ועשיר ממגוון תקופות.

4. פרויקט האומנות של גוגל

Google Art Project

פרויקט האומנות של גוגל הינו מיזם ייחודי שבו חברה חברת גוגל אל מוסדות אומנות מובילים בעולם, סרקה אוספי ענק ברזולוציות איכותיות ומאפשרת לגולשים לצפות בסיורים וירטואלים ביצירות אומנות עשירות במגוון מוזיאונים כמו האוצר הלאומי היפני, אוס, אומנות הרחוב של סאן פאולו או מוזיאון אומנות האיסלאם בקטאר.

5. מוזיאון גוגנהיים בניו יורק

Guggenheim Museum, New York

מוזיאון סולומון גוגנהיים בניו יורק הינו מוזיאון אומנות מודרני המצוי במנהטן בניו יורק. המוזיאון הכולל מגוון יצירות אומנות מודרניות, אומנות בינלאומית ואמנות מודרנית מופשטת. מוזיאון גוגנהיים מתאפיין במבנה ארכיטקטוני ייחודי המדמה ארבע טבעות מתרחבות אל על.

6. מוזיאון הלובר בפריז

Louvre Museum, Paris

מוזיאון הלובר בפריז הוא אחד מהמוזיאונים הידועים והוותיקים בעולם. מוזיאון הלובר מציע מגוון יצירות אומנות ייחודיות ומפורסמות בהן יצירותיו של לאונרדו דה וינצ'י כמו המונה ליזה, יצירות של רפאך, ז'אן פוקה, רמברנט,ורמיר ועוד.

7. מוזיאון המטרופוליטן

Metropolitan Museum of Art

מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, או מוזיאון המט בקיצור הינו בין המוזיאונים הגדולים ביותר בעולם. הוא מציג מליוני יצירות אומנות עתיקה, קלאסית, מודרנית, אומנות אסייתית, איסלמית, מצרית ועוד.

8. המוזיאון לאומנות מודרנית – מומה, ניו יורק

MoMA -The Museum of Modern Art, New York

המוזיאון לאומנות מוזרנית, מומה שבניו יורק, הינו אחד מהמוזיאונים המוכרים והמובילים לאומנות בעולם. הוא נפתח בשנת 1929 ומכיל אוספי אומנות מגוונים וביניהם צילומים ואוסף אומנות מודרנית וקלאסית בין הנחשבים בעולם וכולל יצירות של פיקאסו, דאלי, מונה, סזאן, אוסו, מגריט וכן אומנים כמו וורהול, אבדיסיאן, פולוק והופר.

9. הגלריה הלאומית לאומנות, וושינגטון

National Gallery of Art, Washington

הגלריה הלאומית לאומנות בוושינגטון הינה מוזיאון אומנות שהוקם בשנת 1937 הכוללים פסלים, ציורים, צילומים ואומנות מגוונת מימי הביניים ועד ימינו.

10. מוזיאון הטבע הלאומי – הסמית'סוניאן

 Smithonian Museum – National museum of Natural History

מוזיאון הטבע – הסמית'סוניאן מציע מאגר עצום של כ- 130 מליון פריטי טבע כמו מאובנים, מטאוריטים, צמחים, בעלי חיים, סלעים, מינרלים ועוד ב19 מוזיאונים ו-7 מכוני מחקר בארצות הברית. המוזיאון שנוסד בשנת 1910 הוא אחד המוזיאונים הפופולריים ביותר בארצות הברית ובעולם.

11. מוזיאון ד'אורסיי, פריז

Orsay Museum, Paris

מוזיאון ד'אורסיי בפריז שנבנה במקום על מנת לשמש כתחנת רכב, והושמש במוזיאון כולל יצירות אומנות צרפתית מהשנים 195- 1915. הוא מציג לציבור יצירות אומנות ידועות של ציירים דגולים ובהם אומנות אימפרסיוניסטית של אומנים וביניהם רנואר, דגה, פיסארו, סזאן ומונה.

12.מוזיאון פיקאסו, ברצלונה

Picasso Museum, Barcelona

מוזיאון פיקאסו הוא הראשון שהוקם (עוד בחייו) להצגת יצירותיו של הצייר והפסל הספרדי, פבלו פיקאסו, מייסד זרם הקוביזם. מוזיאון פיקאסו הממוקם ברובע בורן בעיר ברצלונה בספרד מוקדש ליצירות האומנות של האמן הנודע פאבלו פיקאסו שפעל מרבית מחייו בברצלונה ברובע הגותי הסמוך לרובע בורן.  במוזיאון מוצגות מעל 4,500 מיצירותיו של פיקסו.

13. המוזיאון הלאומי של הולנד, רייקסמוזיאום

Rijks museum, amsterdam

המוזיאון הלאומי של הולנד – הרייקסמוזיאום – הגלריה הלאומית לאומנות, באמסטרדם נוסד בשנת 1800 בהאג והועבר לאחר מספר שנים לאמסטרדם. מוזיאון רייקסמוזיאום מציג את האומנות ההולנדית והוא מציע לקבל הרחב מגוון יצירות אומנות וביניהם עבודות ידועות של ורמיר, רמברנט, ואן רויסדאל והאלס.

14. מוזיאון המדע בלונדון

Science Museum, London

מוזיאון המדע בלונדון הוא חלק מהמוזיאון הלאומי לתעשייה ולמדע באנגליה והוא אחד המוזיאונים המפורסמים בממלכה המאוחדת. הוא נוסד בשנת 1857 ומציע לציבור אוסף של מעל 300,00 פריטים, כלים וחפצים הקשורים למדע, יצירה ואומנות. כך לדוגמה מוצג בו שעון הנצח, מאיצי חלקיקים, מטוסים ומסוקים מוקדמים, קטר רוקט של סטיבנסון, מנוע הסילון הראשון ועוד.

15. מוזיאון הארמון הלאומי בטאיפיי, טאיוואן

Taiwan’s National Palace Museum, Taipei

מוזיאון הארמון הלאומי בטאייפי שבטאיוואן אשר נוסד בשנת 1964 מציע אוספים מגוונים של פרטי אומנות סינית בני מעל 7500 שנים. המוזיאון מכיל אוספים הכוללים כ700,000 יצירות אומנות החל מהתקופה הנאוליטית ועד תקופת שושלת צ'ינג. מבנה המוזיאון מכיל בכל פעם 60,000 מוצגים בתערוכה מתחלפת כיוון שהוא אינו יכול להכיל להצגה מספר מוצגים כה רב.

16. מוזיאון השואה בארצות הברית

The Holocaust Museum

המוזיאון לזכר השואה בארצות הברית של אמריקה הוא מוזיאון לאומי בעיר וושינגטון. המוזיאון מציע לקהל הרחב מוצגים תיעודיים שקשורים לשואת היהודים שנספו בשואה ושואה של בני עמים אחרים שנספו בשואה. המוזיאון הוקדם ופעיל מאז שנת 1993. הוא מציע תערוכות, פרטי אומנות, תיעוד, חומר חינוכי וחפצים הקשורים לשואה. במוזיאון מתקיימות גם פעילויות חינוך, לימוד ותיעוד של ההיסטוריה של השואה.

17.מוזיאון תיסן בורנמיסה, מדריד

Thyssen-Bornemisza Museum

מוזיאון תיסן בורנמיסה שנוסד בשנת 1922, מצוי במדריד, בירת ספרד. מוזיאון תיסן בורנמיסה הינו חלק ממשולש הזהב של האומנות לצד מוזיאון ריינה סופיה ומוזיאון הפראדו, המציגים אוספים משלימים. מוזיאון תיסן בורנמיסה מציג לקהל פריטי אומנות מגוונים מהמאה ה-19 ומהמאה ה20 מהאסכולות הגרמנית, ההולנדית, האיטלקית והאנגלית וכולל גם אוספים כמו יצירותיו של דוצ'ו האיטלקי ואמנים אחרים מהמאה ה14 וה-15. המוזיאון מציג גם יצירות מתקופת הבארוק ומתקופת הרנסנס וביניהם יצירות של קאראווג'ו, רובנס, רמברנט, הלס ועוד. המוזיאון מציג גם אוספים של אומנות פוסט אימפרסיוניסטית ואימפרסיוניסטית של אומנים כמו רנואר, ואן גוך, דגה ומונה.

 

18. גלריית אופיצי בפירנצה

Uffizi Galleries, Italy

גלריית אופיצי היא מוזיאון אומנות עתיק ונודע בפירנצה איטליה. מוזיאון גלריית אופיצי נפתח לציבור במאה ה16 ובאופן רשמי ב1765 כבר החל להציג לציבור בקביעות באופן רשמי את האוספים בו.

המוזיאון כולל אוספי אומנות מובילים ומכיל יצירות מתקופות מגוונות, ציורים ופסלים של אמנים כמו דה וינצ'י ואלברטי, בוטיצ'ילי, מיכאלאנג'לו, רפאל, צ'ימבואה, ג'וטו, דלה פרנצ'סקה, טיציאן ואחרים.

19. מוזיאון הותיקן, קרית הוותיקן

Vaticani Museums

מוזיאוני הוותיקן בקרית הוותיקן בלב איטליה, שהוקמו על ידי האפיפיור יוליוס השני במאה ה-16, מציגים את האוספים של אומנות הכנסיה הקתולית.במוזיאון מצוים חדרי רפאל והקפלה הסיסטינית. היצירות הרבות בו כוללות ציורים של גדולי האומנים כמו רפאל, דה וינצ'י וקאראוואג'ו.

20. מוזיאון הנשים הלאומי, וירג'יניה

Womens History Museum

מוזיאון הנשים הלאומי מציע אומנות המדגישות את תרומתן של נשים לחיים התרבותיים, החברתיים, התרבותיים, הלכליים והפוליטים של אמריקה בהקשר עולמי. המוזיאון נוסד בשנת 1996 ומציע מלבד יצירות האומנות שהוא מציג, מוזיאון וירטואלי, תוכניות חינוך ועוד.

 

 

דילוג לתוכן