איזה ויטמין מפחית סיכון לסכרת וסרטן, ועוזר בריפוי בעיות עצמות וריאות?באיזה מאכלים הוא נמצא?

מיהו הויטמין המסייע להפחתת סיכון לסרטן ולפחות תחלואה בסוכרת? מהו הויטמין המסייע בבעיות עצם ובבעיות בריאות ? ובאילו מאכלים ויטמין זה מצוי?

תזונהמחלות לב

מיהו הויטמין המסייע להפחתת סיכון לסרטן ולפחות תחלואה בסוכרת? מהו הויטמין המסייע בבעיות עצם ובבעיות בריאות ? ובאילו מאכלים ויטמין זה מצוי? מכל הויטמינים, נמצא ויטמין אחד שמועיל במיוחד ומסייע לתהליכי בריאות העצם ולמחלות ריאה. ועוזר גם לבעיות סוכרת ומחלות לב. אז, באיזה ויטמין מדובר ומה כדאי לאכול? ויטמין K!

ישנם שני סוגי ויטמין K:  ויטמין K1 (פילוקווינון) וויטמין K2 (מנקינון). בעוד ויטמין K1 מעורב בעיקר בתהליכי קרישת דם, לוויטמין K2 יש תפקידים נוספים הקשורים בתהליכי חילוף החומרים של העצם, לחיזוק בריאות הלב ובריאות כלי הדם. את שני סוגי הויטמין ניתן לצרוך דרך ויטמינים כתוספי מזון או מזון טבעי מן הצומח.

ויטמין K – עוזר לבעיות ריאות, בריאות העצם, קרישת דם, הפחתת סיכון למחלות לב ועוד

מהם יתרונותיו וסגולותיו של ויטמין K? במה ויטמין K מועיל לבריאותנו ולמה חשוב לצרוך אותו במזון?

1. ויטמין K וקרישת הדם
אחד היתרונות הבריאותיים העיקריים של ויטמין K הוא תפקידו החיוני בתהליכי קרישת דם. כאשר נוצר חתך בגוף האדם, הימצאות של ויטמין K בדם מסייעת בתהליך הפעלת החלבונים היוצרים קרישי דם ומונע דימום מסוכן. צריכה של מזונות העשירים בויטמין K מבטיחים תפקוד תקין של מערכת הדם במקרים כאלה.

2. ויטמין K ובריאות העצם
ויטמין K ממלא תפקיד חשוב בבריאות העצם. נוכחות של ויטמין K בגוף מסייעת בוויסות חילוף החומרים של סידן, על ידי הפעלת חלבונים הקושרים סידן לרקמת העצם. במחקרים נמצא שלאנשים עם צריכת ויטמין K גבוהה יש סיכון מופחת לשברים ואוסטיאופורוזיס, מצב המאופיין בעצמות מוחלשות ושבירות. השילוב של ויטמין K עם חומרים מזינים אחרים מחזקים את העצמות, כמו סידן וויטמין D, גם ויטמין K חיוני לשמירה על עצמות חזקות ובריאות לאורך כל החיים.

3. ויטמין K ובריאות הריאות

ויטמין K מסייע לבריאות הריאות. מחקרים אחרונים מצביעים על כך שויטמין K כולל תכונות המסייעות לאנטי דלקתיות ובהגנה מנזקים ברקמת הריאה. בנוסף, מעורבותו של ויטמין K בחיזוק העצמות בגוף עשויה לתרום בעקיפין לבריאות הריאות על ידי כך שהצלעות התומכות בתפקודה חזקות.

4. ויטמין K והפחתת סיכון למחלות לב וכלי דם
ויטמין K נקשר גם לסיכון מופחת למחלות מסוימות. מחקרים מראים שלויטמין K עשויות להיות תכונות שיכולות לסייע בהגנה מפני מחלות כרוניות כמו מחלות לב ובעיות בכלי דם. בנוסף, ויטמין K מגדיל את הסיכוי של הגוף לספוג את האינסולין. תהליך חיוני לשמירה לשמירה על רמות סוכר בריאות בדם.

5. ויטמין K וסרטן
מחקרים מצאו שויטמין K יכול לסייע הפחתת הסיכון לחלות בסרטן. צריכה גבוהה יותר של ויטמין K מן הטבע, הוכחה כמפחיתה את הסיכון בסוגים ספציים של סרטן, כולל סרטן הכבד, סרטן הערמונית וסרטן הריאות. מחקרים לא מצאו את הסיבות המדוייקות לכך, אבל התוצאות מצביעות על סיכון נמוך לחלות בהקשר ישיר לצריכה של ויטמין K.

צריכה מאוזנת של ויטמינים ותופעות לוואי

לצריכה של ויטמין K יש יתרונות בריאותיים ברורים, יחד עם זאת, יש לשמור על רמה מאוזנת של ויטמין K בדם. צריכה מוגזמת של ויטמין K מתוספי מזון וויטמינים תרופתיים, עלולה לפגוע ביעילות של תרופות מדללות דם ותרופות אחרות למחלות כבד וכיס המרה. צריכת ויטמין K בטוחה בדרך כלל כאשר הויטמין נצרך דרך מקורות מן הצומח ומן החי. לעומת זאת, צריכה מופרזת של תוספי מזון בצורת ויטמין K עלולה לגרום גם לתופעות לוואי לעיתים נדירות כמו שלשול. כדי להבטיח שימוש בטוח בתוספי ויטמין K, חיוני להתייעץ עם רופא. זאת במיוחד אם אתה נוטל תרופות כלשהן או סובל ממצבים רפואיים בסיסיים. רופא יעניק אבחון וטיפול מקיף, ייעוץ מותאם אישית בהתאם לצרכים ולנסיבות הספציפיים שלך. לכן פנו לרופא אם הינכם סובלים מבעיות כמו מחלות לב, בעיות עצם או ריאות, או תסמינים רפואיים ואל תמהרו לטיפול סימפטומטי באמצעות תוספים, צמחי מרפא או רפואה משלימה לפני אבחון והתווית נתיב טיפולי קונבנציונלי.

צריכת ויטמין K ממקורות מן הצומח, ומן החי – גבינות ובשר אינה מהווה סיכון ואינה קשורה לאף תופעת לוואי מסויימת. אבל, כמו בכל סוג מזון אחר, יש לשמור על איזון בכמות צריכת ויטמין K מן הצומח ומן החי ולהתייעץ עם רופא, במיוחד לפני ששוקלים לקחת תוספי מזון. שילוב מוצרי מזון העשירים בוויטמין K בדיאטה שלנו, תשפר את בריאותנו ותסייע להפחית את הסיכון לחלות במחלות שונות.

באיזה מאכלים יש ויטמין K

באילו מאכלים יש ויטמין K ? ירקות ועלים ירוקים הם מקורות מצוינים לויטמין K1. תרד, קייל, ברוקולי ופטרוזיליה מכילים רמות גבוהות של ויטמין 1K. מקור נוסף של ויטמין 1K הם שמנים צמחיים, כגון שמן סויה ושמן קנולה. ויטמין K2 אנו מוצאים במאכלים מותססים, כגון נאטו (פולי סויה מותססים), גבינות, ובבשרים מסוימים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן