איך מונעים מחלות לב?

מהם גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם? איך מונעים מחלות לב? איך מטפלים במחלות לב בנוסף לתרופות? למה מקבלים התקף לב?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
איך מונעים מחלות לב? צילום: Pixabay silviarita

מהם גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם? איך מונעים מחלות לב? איך מטפלים במחלות לב בנוסף לתרופות? למה מקבלים התקף לב? מהם גורמי הסיכון הקרדיוווסקולריים? הגורמים למחלות לב מגוונים וכוללים לחץ דם גבוה, עודף שומנים בדם, עישון, סטרס ומתח, מחלות כמו סוכרת, השמנה, תזונה לקויה ועוד. אז מה עושים? לפניכם מפורטים גם הגורמים למחלות לב.

לאחר מכן מפורטות 7 דרכים איך מונעים מחלות לב. לדוגמה הגברת פעילות גופנית, הפסקת עישון, שינוי אורח חיים ושיפור התפריט התזונתי להפחתת מאכלים עם כולסטרול ועוד. לצד זה נציין כי למרות הדרכים השונות המוצעות איך למנוע מחלות לב, חשוב לפנות לפני כל פעילות לרופא קרדיולוג לאבחון הגורמים האפשריים לבעית הלב והצעת דרכים לטיפול ומניעת מחלות לב בהתאם למצב המטופל והרקע הרפואי שלו.

גורמים למחלות לב

אז מהם גורמי הסיכון הקרדיוווסקולריים? מה עלולים להיות גורמי סיכון לאוטם שריר הלב? מהם הגורמים למחלות לב והסיבות להתקף לב או מחלות קרדיוווסקולריות? לפניכם מפורטים מגוון הגורמים למחלות לב וכלי דם:

  • לחץ דם גבוה: עודף לחץ דם גבוה מהווה גורם סיכון מרכזי למחלות לב.
  • כולסטרול גבוה: רמות כולסטרול גבוהות מעלות את הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי ובעיות בריאות אחרות.
  • סוכרת: מחלת הסוכרת נמצאה כגורם המגביר את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי.
  • עישון: עישון, בדומה לגורמי סיכון אחרים מגביר סיכון למחלות לב, ןכמו כן גם מעלה את הסיכון ללקות בשבץ מוחי ובעיות רפואיות נוספות.
  • השמנת יתר: עודף משקל נמצא כגורם משמעותי המגביר את הסיכון ללקות בשבץ מוחין ובמחלות לב.
  • חוסר בפעילות גופנית: אורח חיים יושבני, מיעוט פעילות גופנית או העדרה הוכח כגורם סיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם.

 

 

  • תזונה לקויה: אכילת מזונות לא בריאים, כמו מזונות עתירי שומן מן החי, אוכל מטוגן ומזונות מעובדים, ומיעוט אכילת ירקות עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי.
  •  לחץ נפשי, מצוקה רגשית, דריכות, סטרס, עקה ומתח יכול להגביר את הסיכון למחלות לב ומגוון מחלות אחרות.
  • גיל: ככל שאנו מתבגרים הנטייה למחלות לב גוברת.
  • היסטוריה משפחתית מהווה גורם סיכון למחלות לב: היסטוריה משפחתית של מחלת לב יכולה להגביר את הסיכון ללקות בה.

7 דרכים איך מונעים מחלות לב?

אנשים המצויים בסיכון למחלות לב מטעמי גנטיקה או גיל וגורמי סיכון אחרים מבקשים לדעת איך מונעים מחלות לב ואיך מטפלים במחלות לב בנוסף לתרופות. לכן ריכזנו לפניכם דרכים להמנע ממחלות לב:

1. אכלו תזונה בריאה: אכילת תזונה בריאה מלאה בירקות טריים, קטניות, דגנים מלאים וחלבונים רזים תסייע להפחית את הסיכון לפתח מחלות לב. הימנעו ממזונות מעובדים ומטוגנים כמו פסטה, קורנפלקס, מאפים ועוגיות. נסו להגביל את צריכת הסוכרים הנוספים כמו אלה המצויים במיצים ממותקים וממתקים, חטיפים ושומנים רוויים כמו במאכלים הכוללים חמאה ומרגרינה כמו בורקסים.

2. התעמלו באופן קבוע: פעילות גופנית סדירה עוזרת לשמור על בריאות הלב והעורקים. בצעו 35-45 דקות פעילות גופנית מתונה כחמש פעמים בשבוע בהתאם למצבכם הבריאותי. שלבו פעילויות כמו הליכה מהירה, ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים וכו'.

3. הימנעו מעישון: עישון סיגריות מעלה כאמור סבירות למחלות לב ומחלות רבות נוספות. לכן הימנעו מעישון במיוחד אם אתם בקבוצה בה גורמי הסיכון לתחלואה קרדיוווסקולרית רבים או מוגברים.

4. הגבילו צריכת האלכוהול: שתיית אלכוהול מרובה מגבירה שומנים בדם, מעלה לחץ דם ןמגבירה סיכומים לשבת ובעיות לב. לכן הגבילו את כמות המשקאות האלכוהולים למינימום כדי למנוע סיכוןממחלות לב.

5. ווסתו והפחיתו מצוקות רגשיות, לחץ נפשי ומתחים: תרגלו שיטות בריאות לנהל את הלחץ והמתחים כמו מדיטציה או תרגילי נשימה עמוקה, פעילות גופנית או טיפול רגשי או פסיכולוגי.

6. בצעו בדיקות בריאות סדירות: בדיקות בריאות שגרתיות, כגון בדיקות לחץ דם וכולסטרול, וניטור שגרתי בליווי הרופא המטפל יכולים לסייע  לזהות גורמי סיכון פוטנציאליים למחלות לב.

7. נטילת תרופות, טיפול רפואי ותוספים להפחתת הסבירות ללקות במחלת לב.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן