הירק האהוב נגד הזדקנות העור, קמטים, השמנה, בעיות שיניים וחניכיים

מיהו הירק הפופולרי נגד מחלות לב ונגד חורים בשיניים,? מיהו הירק האוהב והטעים המסייע נגד בעיות חניכים, מחלות עצם, סוכר גבוה וסרטן?

תזונהרפואה משלימה
הירק האהוב והמתקתק להרזייה, נגד סוכר ובעיות עיכול, הזדקנות העור, קמטים, חורים בשיניים ובעיות חניכיים. צילום:Pixabay Gavilla

מהו הירק האהוב והמתוק המועיל נגד מחלות לב? מיהו הירק הפופלרי שמסייע נגד חורים בשיניים וכנגד בעיות חניכיים? מה הירק הטעים המסייע נגד בעיות עצם, סוכר גבוה ומחלת הסרטן?

לפני שנפרט אודות ירק טעים ופופולרי זה נבהיר: למי שסובלים ממחלות, מצבים בריאותיים ותסמינים, נמליץ לעבור אבחון יסודי טרם כל שינוי תזונתי, טיפול משלים או שימוש בתוספים וצמחי מרפא. אבחון יסודי מהווה נדבך בסיסי בטיפול יעיל במחלות ומצבים רפואיים. לאחר שנגלה את שורש הבעיה באבחון רפואי מעמיק, ניתן יהיה לתת מענה טיפולי מדויק ומותאם לשוש הבעיה. וזאת במקום שנטפל ונתמקד במענה לתסמין מסוים באמצעות תזונה או טיפול מסוים. ולאחר הדברים הללו, מהו אותו ירק מתוק, טעים וייחודי שמסייע לבריאות במגוון מחלות ובעיות אלה?

גזר- יתרונות וסגולות

זהו הגזר. מה יתרונות הגזר ומהם הרכיבים התזונתיים בו, המינרלים, הרכיבים הייחודיים והוויטמינים בגזר? בגזר ויטמינים ומינרלים בהם ויטמין A, ויטמין K וגם ויטמין C. זאת לצד מינרלים כמו ברזל, אשלגן וסיבים.  גזר ידוע בתכולה הגבוהה של בטא-קרוטן, שהגוף הופך לוויטמין A. ויטמין A חיוני לראייה, לתפקוד החיסוני ולעור בריא. כמו כן, גזר מכיל ויטמין K1, החשוב לקרישת הדם ובריאות העצם. בגזר כמות נכבדה של ויטמין C. ויטמין C מהווה נוגד חמצון התומך במערכת החיסון, סינתזת קולגן וספיגת ברזל.

בגזר מינרלים ובהם אשלגן. אשלגן מסייע בוויסות לחץ הדם, שמירה על מאזן נוזלים ותמיכה בתפקוד תקין של השרירים והעצבים. לבד ממינרלים וויטמינים בגזר הוא כולל גם סיבים תזונתיים. הסיבים מסייעים לעיכול, מעודדים שובע ועוזרים בוויסות רמות הסוכר בדם. יתרה מזאת גזר, מכיל נוגדי חמצון שונים כמו בטא קרוטן, לוטאין וזאקסנטין, המסייעים בהגנה מפני עקה חמצונית ומפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות.

הירק האהוב והמתקתק להרזייה, נגד סוכר ובעיות עיכול, הזדקנות העור, קמטים, חורים בשיניים ובעיות חניכיים

גזר, ירק השורש הכתום מהווה ירק על עתיר חומרים מזינים חיוניים, סגולות ויתרונות שהוכחו מדעית. לפניכם פירטנו סגולות ויתרונות של גזר שהופכות אותו לירק מושלם במגוון היבטים:

1. מסייע לבריאות העיניים: גזר עשיר בבטא-קרוטן הקשור לויטמין A. בטא קרוטן חשוב לשמירה על ראייה טובה ויכול לסייע במניעת מצבים כמו עיוורון לילה.

2. מועיל כנגד נזקים ומחלות כרוניות: גזר מכיל נוגדי חמצון כמו בטא קרוטן, לוטאין וזאקסנטין. הללו מסייעים בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים ולחץ חמצוני, ומפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות.

3. מסייע לבריאות הלב: הרמות הגבוהות של אשלגן וסיבים בגזר תורמות לבריאות הלב על ידי ויסות לחץ הדם ורמות הכולסטרול.

4. מועיל לעיכול משופר: תכולת הסיבים בגזר מקדמת עיכול בריא ומונעת עצירות וחוסר נוחות בבטן.

תזונה מבריאה:

5. מסייע למניעת סרטן: גזר מכיל נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים שונים. הללו נמצאו כקשורים להפחתת הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, כולל סרטן ריאות, שד ומעי הגס.

6. מועיל למערכת החיסון ולמלחמה בזיהומים: הוויטמינים והמינרלים בגזר, כמו ויטמין C ואשלגן, מועילים בחיזוק המערכת החיסונית ועוזרים להילחם בזיהומים.

7. מסייע לבריאות העור ונגד סימני הזדקנות: נוגדי החמצון בגזר, יחד עם ויטמין C, תורמים לעור בריא על ידי הגנה מפני נזקי השמש, קידום ייצור קולגן והפחתת סימני ההזדקנות.

8. מועיל לבריאות הפה: המרקם של הגזר ממריץ את ייצור הרוק, ומסייע בשמירה על בריאות הפה על ידי הפחתת הסיכון לחורים ומחלות חניכיים.

9. מסייע להרזייה וניהול נכון של המשקל: עם תכולת הקלוריות הנמוכה שלהם ותכולת הסיבים הגבוהה, גזר מהווה תוספת משביעה וצפופה בחומרים מזינים לתוכנית לניהול משקל.

10. משפר את בריאות העצם: גזר מכיל מינרלים חשובים כמו סידן וויטמין K. הללו ממלאים תפקיד בשמירה על בריאות העצמות.

11. מסייע לויסות סוכר בדם: הסיבים ונוגדי החמצון בגזר עוזרים לווסת את רמות הסוכר בדם. זה הופך אותם לאופציה מועילה לוויסות סוכר, גם  אנשים עם סוכרת.

12. מועיל בניקוי רעלים: גזר עשיר בסיבים ובנוגדי חמצון המסייעים בתהליך ניקוי הרעלים על ידי סילוק רעלים מהגוף.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן