הירק שמסייע להוריד במשקל ועוזר נגד מחלות לב וסוכרת

מיהו הירק הנפוץ שמסייע לשמירה על משקל ולהרזייה? מהו הירק שעוזר כנגד מחלות לב קרדיו ווסקולריות? איזה ירק פופולרי במטבח הישראלי עוזר נגד סוכרת? 

תזונהרפואה משלימה
הירק שעשוי להועיל להורדת משקל ועוזר נגד מחלות לב וסוכרת. צילום:pexels-karolina-grabowska

מיהו הירק הנפוץ שמסייע לשמירה על משקל ולהרזייה? מהו הירק שעוזר כנגד מחלות לב קרדיו ווסקולריות? איזה ירק פופולרי במטבח הישראלי עוזר נגד סוכרת? שעועית ירוקה!  שעועת ירוקה היא ירק ממשפחת הקטניות. זהו ירק פופולרי הידוע בצבע הירוק והמרקם הייחודי . שעועית ירוקה ידועה בשם שעועית מחרוזת, שעועית צרפתית ושעועית מצליפה. מעבר לטעם הטעים שלה, שעועית ירוקה מציעה מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. בכתבה זו, נתאר את הערך התזונתי של שעועית ירוקה ואת תרומתה הפוטנציאלית לבריאותנו.לצד זה חשוב לזכור כי יש לצרוך כל מזון באופן מדתי ובהתאם למצב הבריאותי, מגבלות רפואיות ומשטר תרופתי. אם הינכם סובלים ממחלות או מצבים בריאותיים, היוועצו ברופא לפני שינויים משמעותים שאתם עושין בתפריט.

ובכל זאת למה שעועית ירוקה? מבחינת הרכב תזונתי שעועית ירוקה היא מעצמה תזונתית עמוסה ברכיבים מזינים. שעועית ירוקה עשירה בוויטמינים חיוניים, מינרלים וסיבים תזונתיים. שעועית ירוקה דלה בקלוריות ובשומן. לכן, היא מהווה בחירה מצוינת עבור מי שרוצה לשמור על משקל מאוזן ובריאות טובה. שעועית אלו מהוות מקור עשיר לויטמינים A, C ו-K. היא מכילה גם חומצה פולית וויטמינים מקבוצת B שונים. בנוסף, שעועית ירוקה מציעה לגופנו מינרלים חשובים כמו אשלגן, תיאמין ומגנזיום.

הירק שעשוי להועיל להורדת משקל ועוזר נגד מחלות לב וסוכרת

אז מה היתרונות של השעועית הירוקה? מה הערכים של שעועית ירוקה בתזונה? למה כדאי לשלב שעועית ירוקה בתפריט התזונתי הבריא? לפניכם פירטנו מספר תועלות בריאותיות של השעועית הירוקה:

הרזייה, בריאות מערכת העיכול וסיבים תזונתיים

שעועית ירוקה היא מקור מצוין לסיבים תזונתיים, החיוניים לשמירה על מערכת עיכול בריאה. תכולת הסיבים בשעועית ירוקה עוזרת לקדם יציאות קבועות, למנוע עצירות ולשפר את בריאות המעיים הכללית. צריכה מספקת של סיבים יכולה גם לתרום לניהול משקל על ידי שיפור תחושות השובע והפחתת הסיכון לאכילת יתר.

תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות

שעועית ירוקה מכילה מגוון נוגדי חמצון, כגון קרוטנואידים ופלבונואידים. הללו מסייעים בהגנה על הגוף מפני עקה חמצונית הנגרמת על ידי רדיקלים חופשיים. נוגדי חמצון אלו קשורים להפחתת הסיכון למחלות כרוניות, כולל סוגים מסוימים של סרטן ומחלות לב וכלי דם. בנוסף, הנוכחות של פלבנואידים בשעועית ירוקה מספקת יתרונות אנטי דלקתיים, שיכולים לעזור להקל על מחלות הקשורות לדלקת.

שעועית ירוקה לבריאות הלב

שעועית ירוקה היא בחירה טובה של מזון בריא ללב. זאת בשל תכולת האשלגן הגבוהה ורמות הנתרן הנמוכות שלה. אשלגן הוא מינרל הממלא תפקיד מכריע בשמירה על רמות לחץ דם תקינות. על ידי שילוב שעועית ירוקה בתזונה נוכל לעזור לווסת את לחץ הדם, להוריד כולסטרול ולהפחית את הסיכון ליתר לחץ דם ולמחלות לב וכלי דם.

בריאות טובה:

בריאות העצם וספיגת חומרים מזינים

שעועית ירוקה מכילה מינרלים חיוניים כמו סידן, מגנזיום וויטמין K, שהם חיוניים לשמירה על בריאות העצמות והשיניים. חומרים מזינים אלה תורמים לצפיפות העצם ולחוזקה, ומסייעים במניעת מצבים כמו אוסטאופורוזיס. יתר על כן, ויטמין K מסייע בספיגת הסידן, ומבטיח שהגוף מנצל ביעילות את המינרל החיוני הזה. זאת לצד רכיבים מזינים נוספים בשעועית ירוקה בפרט וקטניות בכלל שמסייעים למניעת סרטן ופעילות נוגדת חימצון ומחזקת.

ויסות סוכר בדם וניהול סוכרת

לתכולת הסיבים בשעועית הירוקה נודע תפקיד משמעותי בוויסות רמות הסוכר בדם. הסיבים המסיסים בשעועית מאטים את ספיגת הגלוקוז לזרם הדם. הם מונעים עליות ברמות הסוכר בדם. הדבר מועיל במיוחד עבור אנשים עם סוכרת או אלה בסיכון לפתח את סוכרת. הכללת שעועית ירוקה בתזונה מאוזנת עשויה לסייע בניהול הסוכר בדם.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן