מי המאכלים הכי משמינים ? 10 מזונות עתירי קלוריות

מיהם המאכלים העשירים ביותר בקלוריות? מה המזונות הכי משמינים? איזה אוכל משמין ולא בריא? מאילו מזונות כדאי להמנע כדי לשמור על המשקל או להרזות? 

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהדיאטה והרזיה
המאכלים הכי משמינים בעולם. צילום: Pixabay

איזה אוכל מעלה במשקל? מיהם המאכלים העשירים ביותר בקלוריות? מה המזונות הכי משמינים? איזה אוכל משמין ולא בריא? מאילו מזונות כדאי להמנע כדי לשמור על המשקל או להרזות? מיהם המאכלים המשמינים ביותר בעולם? לפניכם פירטנו רשימה של 10 מאכלים הכי משמינים שלא כדאי לאכול אם רוצים לשמור על גזרה בריאה ומעודף קלוריות שהורסות את הדיאטה?

המזונות העשירים ביותר בקלוריות ושומן: מי המאכלים המשמינים ביותר?

מה המאכלים הכי משמינים שיש? מי המזונות עתירי הקלוריות שכדאי להמנע מהם כדי לשמור על המשקל והבריאות? מה המאכלים הכי משמינים בעולם? לפניכם רשימה חלקית של מאכלים משמינים, מעובדים ועתירי קלוריות:

1. מזונות ומאפים המכילים בצק עלים: מאכלים שמבוססים על בצק עלים משמינים ועתירי קלוריות ריקות. לדוגמה מלאווח, ג'חנון, בורקס ומאפים ממותקים או מלוחים המכילים בצק עלים או בצקים אחרים הכוללים חמאה ומרגרינה.

2. משקאות ממותקים: משקאות מוגזים ממותקים, מיצים ממותקים, משקאות אנרגיה וקפה בטעמים מכילים לרוב כמות משמעותית של תוספות סוכרים וקלוריות ריקות. הם תורמים לעליה במשקל ופוגעים בבריאות.

3. גלידה : למרות טעמה ועל אף שהיא נתפסת כמאכל מבוסס חלבוני גבינה או חלב שלכאורה אינם מזיקה, גלידה כוללת בתוכה סוכרים ושומנים שתורמים לעלייה במשקל. היא מכילה הרבה קלוריות ריקות ומעט רכיבים מזינים.

4. פיצה: פיצות מוכנות מסחריות וגם פיצה שמכינים בבית כוללות בדרך כלל הרבה רטבים עתירי סוכרים ובמיוחד כוללות גבינות שמנות ועתירות קלוריות . בנוסף, השומנים שבפיצה הינם שומנים רוויים ומזיקים. פיצה כוללת גם נתרן רב ולעיתים משולבים בה בשרים מעובדים כמו נקניק המזיק ומשמין מאד לכשעצמו. נוסף לכך הבצל ממנו מיוצרת הפיצה, כולל פחמימות ריקות, אינו מזין והוא משמין ועתיר אנרגיה.

בריאות ותזונה:

5. בשרים מעובדים כמו נקניקיות, נקניקים והמבורגר: מאכלים כמו נקניקיות, נקניקים, בייקון ובשרים מעובדים כמו המבורגר לרוב עשירים בשומנים לא בריאים, נתרן, תוספות של רכיבים עתירי קלוריות ושומן והפחמימות בהן ריקות ומזיקות.

6. חמאה ומרגרינה ורטבים עתירי שומן וסוכרים: שומנים במרגרינה, רטבים עתירי שומן וסוכר וחמאה אלו אמנם יכולים להוסיף טעם ומפתה מאד לצרוך אותם כתוספת למאכלים ואפילו על לחם. ואולם הם עתירי קלוריות, משמינים, לא כוללים ויטמינים מינרלים ורכיבים מזינים, עשויים להזיק וכדאי לצמצם את צריכתם.

7. דברי מתיקה כמו ממתקים, סוכריות ושוקולד: פינוקים אלו כולל מעדנים נוטים להיות עשירים בסוכרים שהוסיפו להם, שומנים לא בריאים וקלוריות ריקות. אלה הם מאכלים מעובדים במיוחד. הם מספקים ערך תזונתי מועט ומאד מומלץ להמנע מצריכתם כדי לשמור על הבריאות, השיניים והמשקל.

8. צ'יפס ומזונות מטוגנים: מזונות מטוגנים בשמן עמוק כמו צ'יפס, עוף מטוגן וטבעות בצל כוללים בדרך כלל הרבה מאוד שומנים וקלוריות לא בריאים.

9. אלכוהול: משקאות אלכוהוליים כמו ליקרים, ויסקי, וודקה ובכלל משקאות חריפים מכילים קלוריות ריקות ויכולים לתרום לעלייה במשקל. זאת מלבד נזקים אחרים שהם מסבים לגופנו.

10. דגני בוקר וחטיפים: דגני בוקר רבים וחטיפים כמו חטיפי אנרגיה, וופלים, חטיפים מלוחים וממותקים עמוסים בסוכרים מוספים, משמינים ואין בהם רכיבי תזונה חיוניים.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן