איך מורידים את רמת הסוכר בדם?

איך מורידים את רמת הסוכר בדם? איזה מאכל מוריד סוכר בדם? מה נוכל לעשות להורדת סוכר בדם - תרופות סבתא וטיפולים טבעיים?

דקל שחף

עודכן בתאריך

רפואה משלימהסכרת
איך מורידים את רמת הסוכר בדם? צילום: Pixabay TJENA

איך מורידים את רמת הסוכר בדם? איזה מאכל מוריד סוכר בדם? מה נוכל לעשות להורדת סוכר בדם – תרופות סבתא וטיפולים טבעיים? איזה תבלין מוריד סוכרים בדם באופן אפקטיבי? האם ויסות הלחצים הרגשיים מוריד סוכר בדם? אילו צמחים מסייעים להפחתת הסוכר בדם? מה מוריד עודף סוכר בדם? האם פעילות גופנית מפחיתה סוכר?

מה מעלה סוכר בדם? מגוון גורמים מובילים לעלייה בסוכר בדם. כך למשל לחץ נפשי, מצוקה רגשית ועקה מובילים לסוכר גבוה. גם השמנת יתר ועודף משקל קשורים לסוכר גבוה בדם. העדר פעילות גופנית ואורח חיים יושבני מעלים גם הם את רמות הסוכרים בדם. תרופות מסוימות, ומחלות שונות מובילות גם הן לסוכר גבוה. לצד זה, תזונה משפיעה באופן משמעותי על עליית רמות הסוכר בדם. מאכלים שונים מעלים את רמות הסוכר בדם. למשל מאכלים עתירי פחמימות, מזון מעובד, ג'אנק פוד ופאסט פוד, אוכל עתיר שומנים, מזונות מהחי, מרגרינה, חמאה ועוד. מנגד מזונות אחרים מפחיתים את הסוכר למשל כרוב כבוש, אבוקדו, במיה, ברוקולי, שיבולת שועל או שום.

לפני שפונים לפתרונות טבעיים להורדת סוכר בדם, נמליץ לעבר אבחון רפואי מקיף, ייעוץ וניטור על ידי רופא מומחה. אבחון, ייעוץ וקבלת המלצות טיפוליות מהוות נדבך חשוב וחיוני בטיפול בסוכר גבוה, מניעת סוכרת וטיפול בטרום סוכרתיות. סוכר גבוה נגרם מסיבות שונות כמו תזונה לקויה, מחלות לא מאובחנות, תרופות מסוימות, השמנה ועוד. לכן קיימת חשיבות לאבחון וטיפול שמעניק מענה מדויק ויסודי לגורם ולמאפיינים המטופל.

איך מורידים את רמת הסוכר הגבוהה?

כיצד מורידים עודף סוכר בדם? אילו שיטות טבעיות מורידות סוכר? מה המאכלים שמורידים את הגלוקוז במחזור הדם? מהו התבלין שעוזר להפחתת סוכר? מה מוריד סוכר גבוה? איך מורידים את רמת הסוכר בדם?

אז איך מורידים סוכר בדם? קיימים פתרונות שונים להפחתת סוכר בדם. לעיתים  הרופא המטפל ימליץ על טיפול תרופתי להפחתת הסוכר. אך מה מסייע להפחית גלוקוז בדם מעבר לתרופות להורדת סוכר?

  • משנים את התזונה: מפחיתים צריכה של מזונות שמעלים את הסוכר בדם. למשל נמנעים ממתקים, מזונות מעובדים, פחמימות ריקות כמו מאפים, עוגיות, עוגות, מזון מהיר, אוכל מטוגן ומאכלים עתירי שומן. משלבים מזונות שמורידים סוכר בתפריט התזונתי. למשל צורכים אבוקדו, ברוקולי, שום, חומוס, אגוזים, מלפפונים, במיה, כרוב או תפוחים.
  • משלבים צמחי מרפא ותבלינים להורדת סוכר כמו למשל קינמון, חילבה, תה ירוק, כורכום או רוזמרין.
  • מבצעים פעילות גופנית באופן סדיר לפחות חמש פעמים בשבוע כ45 דקות בכל פעם.
  • מנטרים את רמות הסוכרים בדם כדי לבדוק את השפעות התזונה והפעילויות על הפחתת הסוכר בדם.
  • מווסתים ומטפלים ברמות לחצים ומצוקות רגשיות על מנת להוריד את רמות הסוכר בדם.
  • מפחיתים משקל עודף. הורידו עודף משקל והימנעו מהשמנת יתר המעלים את רמות הסוכר בדם.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן