איזה מאכל מוריד סוכר?

מהם המזונות שמורידים את רמות הסוכר? מהם המזונות התורמים לתחושת השובע? איזה מזון בעל אינדקס גליקמי נמוך המתאים לחולי סוכרת?

תזונהמדע
איזה מאכל מוריד סוכר? צילום:tookapic Pixabay

מהם המאכלים שתורמים לתחושת השובע? אילו מאכלים מורידים את רמות הגלוקוז בדם? איזה מאכל מוריד סוכר בדם? מה מפחית את רמות הסוכרים? סוכר גבוה בדם מהווה בעיה רפואית רחבת היקף בישראל ובעולם. תרבות הצריכה, שינוי הרגלי התזונה, לחצי החברה המודרנית, שימוש בחומרים ותרופות משפיעים על גופנו באופנים שונים. חלק מההשפעות מתבטאות גם בעליית רמות הגלוקוז בדם. לסוכר בדם השפעות בריאותיות שליליות.

סוכרת נגמרת כתוצאה מגורמים שונים. סוכרת מסוג 2 קשורה בין היתר לתזונה לקויה. סוכר גבוה, סוכרת וטרום סוכרתיות קשורות גם מיעוט פעילות גופנית, שימוש בתרופות מסוימות, גנטיקה, מתח ולחץ נפשי וצריכת אלכוהול. כך גם מחלות שונות, הפרעות בלבלב, וגם עודף משקל והשמנת יתר משפיעות על מצב רפואי מזיק זה של סוכר גבוה וסכרת.

תסמינים של סוכר גבוה, סכרת סמויה וסוכרת לעיתים עשויים לכלול סימפטומים כמו צמא מוגבר, הטלת שתן תכופה, שינויים במשקל, עייפםות, זיהומים תכופים, גרש ויובש בעור, ריפוי פצעים איטי, טשטוש בראיה ועוד.

תזונה וסוכר בדם

בשל מגוון הסיבות לסוכר גבוה, חשוב שמי שסובל ממצב רפואי זה יעבור אבחון רפואי מקיף ויקבל ייעוץ, המלצות רפואיות ויהיה במעקב רופא מומחה. לצד טיפול תרופתי או שינויים באורחות החיים כמו הגברת פעילות גופנית, הורדה במשקל, הפחתת אלכוהול, ויסות לחצים נפשיים, הרופא עשוי להמליץ על שינוי משמעותי במשטר התזונה.

איזה מאכל מוריד סוכר?

אז מהם המזונות שמורידים את רמות הסוכר? איזה מאכל מוריד סוכר? מהם סוגי המאכלים שמסייעים להפחתת הסוכרים בדם? מהם המזונות התורמים לתחושת השובע? איזה מזון בעל אינדקס גליקמי נמוך המתאים לחולי סוכרת?

 

לפניכם רשימה של מזונות שעליהם דיאטנית ורופא עשויים להמליץ על מנת להפחית את רמות הסוכר בדם. לקביעת תרפיט תזונתי מותאם למצב הרפואי והמאפיינים הייחודיים חשוב להוועץ במומחה המתאים. להלן רשימת המאכלים שעשויים לסייע בהפחתת סוכרים בדם:

1. נבטים

2. קינמון

3.במיה

4.מלפפון

5. אגוזי קשיו

6. אוכמניות

7. ברוקולי

8.שום

9. כרוב

10. אבוקדו

 

 

לצד זה חשוב להמנע ממאכלים המעלים את רמות הסוכר בדם. לשם כך נוכל להמנע ממאכלים עתירי שומן, מזון מטוגן, אוכל מעובד. כך, נוכל להמנע ממזונות עתירי פחמימות וסוכרים, מאכלים עשירים בשומן רווי, מזונות מהחי כמנו בשר בקר, אלכוהול, מיצים ומשקאות ממותקים ועוד.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן