הירקות הייחודיים לשיפור מראה העור, יפחיתו סיכון למחלות כמו סוכרת וסרטן

אילו ירקות משפיעים על בריאותנו? ירקות מדהימים המועילים לשיפור מראה העור, מפחיתים סיכון למחלות כמו סוכרת ומחלות לב ונלחמדים במחלות עצם ועיניים

תזונהרפואה משלימה

ירקות מהווים מרכיב הכרחי בתזונה בריאה. ירקות טומנים בתוכם סודות מן הטבע. הם מכילים חומרים מזינים חיוניים, סיבים ופיטוכימיקלים. ממצאים מחקריים מגוונים מראים מזה שנים את ההשפעות המיטיבות של צריכת ירקות על היבטים שונים של בריאות.

בסקירה זו נגלה מעט על הירקות הייחודיים שמועילים לבריאותנו. החל מירקות מדהימים המועילים לשיפור מראה העור, המשך בירקות שמפחיתים סיכון למחלות כמו סרטן, מחלות לב וסוכרת. וכלה בירקות מופלאים שמפחיתים סיכונים לבעיות כמו מחלות עצם כמו אוסתאופורוזיס, בעיות עיניים כמו קטרקט ועוד.

הירקות שמפחיתים סיכון למחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב וסרטן

מגוון ירקות משפיעים לטובה על הפחתת הסיכון למחלות כמו סוכרת, סרטן ומחלות לב:

1. מונעים סוכרת: מחקרים רבים הראו שצריכה גבוהה יותר של ירקות, במיוחד עלים ירוקים וירקות ממשפחת המצליבים כמו כרובית וברוקלי, קשורה בסיכון מופחת לסוכרת מסוג 2. לסיבים ולנוגדי החמצון המצויים  בירקות נודע תפקיד מכריע בשיפור הרגישות לאינסולין ושליטה ברמת הסוכר בדם.

2. מפחיתים סיכון לסרטן: ממצאים מדעיים מגוונים מראים שתזונה עשירה בירקות מפחיתה סיכון למספר סוגי סרטן. הפחתת הסיכון מתייחס לסרטן המעי הגס, הריאות והקיבה לדוגמה. המגוון של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון בירקות גורמים לתכונותיהם האנטי-סרטניות. כך הירקות מועילים כנגד רדיקלים חופשיים, עקה חימצונית, הפחתת דלקתיות ובריאות התאים.

3. מצמצמים סיכון למחלות לב: ירקות, במיוחד אלה עם תכולת אשלגן גבוהה, כמו תרד ובטטה, נקשרו לסיכון נמוך יותר למחלות לב. הסיבים, נוגדי החמצון והפיטוכימיקלים המצויים בירקות עוזרים לשמור על לחץ דם בריא. הם מועילים להוריד רמות כולסטרול בדם ולהגן מפני תפקוד לקוי של האנדותל.

ירקות שמועילים לשיפור מראה העור ונגד מחלות עצם, בעיות עיכול, עור ועיניים

מחקרים הוכיחו כי לירקות נודעת השפעה משמעותית על מגוון היבטים נוספים כמו מחלות עיניים, בעיות עיכול, בעיות עור ומחלות עצם:

1. מועילים לבריאות העור; ממצאים מחקריים העלו כי  קיימת השפעה משמעותית של נוגדי החמצון המצויים בירקות, כגון בטא קרוטן, ויטמין C וליקופן על בריאות עורנו. אלה ואחרים המצוים בירקות כמו גזר וצנונית מספקים הגנה מפני נזקים הנגרמים על ידי UV. הם ומפחיתים את הסיכון לבעיות עור כמו כוויות שמש, הזדקנות מוקדמת וסרטן העור.

2. מסייעים לבריאות העצם; ממצאי מחקרים הראו כי ירקות עשירים בחומרים מזינים באופן המועיל לבריאות העצם וצפיפותה. חומרים אלה כוללים סידן, מגנזיום, ויטמין K וחומצה פולית. ירקות ירוקים עליים, ברוקולי ונבטים למשל מועילים במיוחד לכך. חומרים מזינים אלה מסייעים ביצירת עצם, מינרליזציה והפחתת הסיכון לאוסטאופורוזיס ושברים.

3. מעצימים את מערכת העיכול ומונעים מחלות קשורות; ירקות מהווים מקור מעולה לסיבים תזונתיים. הסיבים התזונתיים משפרים את פעילות מערכת העיכול. הם מונעים עצירות ותומכים באוכלוסיית חיידקי המעי הטובים. כך, ירקות עשירים בסיבים כמו ארטישוק, ברוקולי וקטניות עוזרים לשמור על תנועת המעיים ומספקים אפקט פרה-ביוטי מצוין.

4. מועילים לבריאות העיניים; ירקות, במיוחד אלה העשירים בנוגדי חמצון, ויטמינים C ו-E ולוטאין/זאקסנטין, משפיעים לטובה על בריאות העיניים. חומרים מזינים אלה מגנים מפני עקה חמצונית. הם מפחיתים את הסיכון לניוון מקולרי הקשור לגיל (AMD). נוסף על כך, הם מונעים קטרקט – מחלת עינים נפוצה במיוחד בגיל מבוגר יותר. עלים ירוקים כמו תרד וקייל, עשירים בלוטאין וזאקסנטין, מועילים במיוחד. בנוסף, ירקות עם תכולת חנקה גבוהה, כגון סלק ועלים ירוקים, משפיעים לטובה על הורדת לחץ תוך עיני הקשור לגלאוקומה.

לכן נמליץ לשלב ירקות מגוונים בצבעים שונים בתפריט התזונתי במהלך היום. כך נשמור על הבריאות, על המשקל, על מראה העור ותפקוד גוף צעיר, רענן, תפקודי ובריא!

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן