כיצד להוריד כולסטרול רע?

איך להוריד כולסטרול רע? מהם המזונות עם כולסטרול טוב ומה המאכלים שיעזרו להוריד כולסטרול רע? אילו פעילויות עוזרות להורדת כולסטרול רע ?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
כיצד להוריד כולסטרול רע? צילום:Pixabay

כיצד להוריד כולסטרול רע? מהם המזונות עם כולסטרול טוב ומה המאכלים שיעזרו להוריד כולסטרול רע? איזה פעילויות עוזרות להורדת כולסטרול רע וכיצד מטפלים בכולסטרול רע באמצעות תזונה? ישנם מזונות מסוימים שמסייעים להוריד את הכולסטרול הרע ולהעלות את כמות הכולסטרול הטוב כמו עדשים. מעבר לכך ניתן לפעול בדרכים נוספות כמו שמירה על משקל תקין, להוריד במשקל לסובלים מעודף משקל ולעשות פעילות גופנית באופן קבוע כדי להוריד כולסטרול רע.

פעילות גופנית ומשקל תקין

כיצד להוריד כולסטרול רע? דרך יעילה במיוחד להפחית את רמות הכולסטרול הרע ולשפר את הבריאות היא לבצע פעילות גופני סדירה. כדאי לבצע פעילות גופנית באופן קבוע בעצימות ובתדירות בהתאם למצב הגופני בהתאם להנחיית הרופא המטפל.

ממצאים מחקריים העלו כי אנשים המבצעים פעילות גופנית מידי יום של כחצי שעה עד 45 דקות מידי יום מפחיתים את רמות הכולסטרול הרע בגופם ומעלים את כמות הכולסטרול הטוב. זאת ועוד, שמירה על משקל תקין, והפחתה במשקל של מי שסובל מעודף משקל מסייעת להפחתת הכולסטרול הרע באופן המסייע לבריאותנו. לבד משמירה על משקל תקין ופעילות גופנית חשוב גם לאבחן ולטפל במחלות שונות על מנת למנוע ייצור של כולסטרול רע מוגבר. כך למשל סוכרת או זכאב, מחלות בכליות ואיידס שאינם מטופלים גורמים לעיתים לעודף כולסטרול. בנוסף, גם שימוש בתרופות וחומרים מסוימים כמו אלכוהול, תרופות לאקנה, נגד סרטן, או להפרעות קצב לב עלולות להוביל לעודף כולסטרול. במקרים כאלה חשוב לאבחן ולטפל במחלה ולהסדיר את משטר התרופות והמחלה על מנת להפחית את עודף הכולסטרול.

עוד בנושא הורדת כולסטרול:

כיצד להוריד כולסטרול רע בתזונה?

איך להוריד כולסטרול רע? איזו תזונה מסייעת להוריד כולסטרול רע שמקורו בתזונה ולהגביר את כמות הכולסטרול הטוב? לפניכם רשימה של מזונות שמעלים את כמות הכולסטרול הטוב. בכך מאכלים אלה מפחיתים את הסיכון למחלות קרדיו-וסקולריות ושבץ בשל משקעים טרשתיים בדפנות העורקים.

תזונה עתירת סיבים ופיטוסטרולים מפחיתה את הכולסטרול. לכן נוכל לצרוך קטניות כגון שעועית, עדשים וחומוס. ירקות כמו אבוקדו ושום. שוקולד מריר. סויה ואדממה. שמן זית. דגים כמו פורך, טונה וסרדינים. דגנים מלאים כמו אורז חום מלא או שיבולת שועל. פירות מלאים בסיבים תזונתיים כמו תפוח ואגס. יין אדום וזרעי צ'יה, אגוזים וגרעינים כמו לוז ואגוזי מלך.

לצד זה נוכל להוריד את הכולסטרול הרע ולהגביר את הטוב באמצעות הימנעות ממאכלים עם הרבה כולסטרול רע. כך, נוכל להמנע ממזונות עתירי כולסטרול כמו מאכלים שמכילים מרגרינה, אוכל מטוגן, בשרים שמנים, נקניק, אלכוהול, גבינות שמנות, גלידה, מזון מעובד ומאכלים עשירים בפחמימות כמו פיה או קורנפלקס, חלמון ביצה, מלאווח או ממתקים ודברי מתיקה כמו עוגיות.

דילוג לתוכן