כמה קלוריות יש בתפוח ואיזה תפוח עץ הכי בריא?

מיהו תפוח העץ הכי בריא? כמה קלוריות יש בתפוח ? למה תפוח בריא? האם יש בתפוחים שומן וחלבון? אילו מינרלים יש בתפוחים? 

תזונה
מיהו תפוח העץ הכי בריא וכמה קלוריות יש בתפוחים? צילום: Pixabay

מה זן התפוחים הבריא ביותר בשל תכולת רכיביו העדיפים? כמה קלוריות יש בתפוח אחד בינוני? מה מציעים התפוחים מבחינת יתרונות בריאותיים ולמה תפוח בריא? מיהו תפוח העץ הכי בריא? כמה קלוריות יש במאה גרם תפוחים? האם יש בתפוחים שומן וחלבון? אילו מינרלים יש בתפוחים?

ערכים תזונתיים של תפוח

מה הערכים התזונתיים של תפוח? האם תפוח כולל שומן? כמה חלבון יש בתפוח? כמה ואיזה ויטמינים, מינרלים וסיבים יש בתפוח? לפניכם ערכיו התזונתיים של 100 גרם תפוח עם קליפה:

  • 100 גרם תפוח – ממוצע מכיל כ60 קלוריות.
  • בכמה גרם תפוח יש  יש כ-0.2-0.4 גרם חלבון בלבד.
  • מאה גרם תפוחים מכילים רק כ0.15-0.3 גרם שומן.
  • ב-100 גרם תפוח יש  כ-15 גרם פחמימות.
  • כל מאה גרם תפוחים כוללים בין 0.8 גרם ל-1.8 גרם של סיבים תזונתיים.

לפניכם ערכיו התזונתיים של תפוח בינוני אחד (משקל של כ150 גרם) עם קליפה:

  • תפוח בינוני – ממוצע מכיל כ85 קלוריות.
  • בתפוח בינוני יש כ-0.3-0.6 גרם חלבון בלבד.
  • תפוח ממוצע כולל רק כ0.25-0.5 גרם שומן.
  • בתפוח ממוצע יש כ-22 גרם פחמימות.
  • תפוח בינוני כולל 1.5- 3.5 גרם של סיבים תזונתיים.

מה יש בתפוח? מה ערכיהם התזונתיים של התפוחים? למה תפוח זה בריא? תפוחים כוללים מינרלים, ויטמינים ורכיבים מועילים רבים אחרים. תפוחים מכילים מינרלים כמו סידן, ברזל, זרחן, מגנזיום, אבץ ועוד. מעבר לכך, תפוחים מכילים ויטמים כמו ויטמין C, ויטמיני B, ניאצין וגם ויטמין A.

כמה קלוריות יש בתפוח?

אז כמה קלוריות יש בתפוח אחד בינוני עם קליפה? תפוח עם קליפה בגודל בינוני של כ150 גרם כולל כ-85 קלוריות וכעשרים גרם פחמימות.

  1. כמה קלוריות יש בתפוח גדול עם קליפה? בתפוח גדול השוקל כ200 גרם הכולל קליפה יש כ-110-120 קלוריות.
  2. כמה קלוריות יש בתפוח קטן עם קליפה? בתפוח קטן השוקל כ100-120 גרם הכולל קליפה יש כ-60-75 קלוריות.
  3. כמה קלוריות יש ב100 גרם תפוחים עם קליפה? מאה גרם תפוח עם קליפה מכיל כ50-60 קלוריות.
  4. כמה קלוריות יש ב100 גרם תפוחים ללא קליפה? מאה גרם תפוח עם קליפה מכיל כ47-57 קלוריות.

התפוח הכי טוב: סגולות התפוח

תפוח מהווה פרי ייחודי בריא הכולל ויטמינים שונים, ביניהם ויטמין C, ויטמין A, ויטמין E וויטמין K. ויטמין C ועוד. הללו הם נוגדי חמצון חזקים המועילים ברמה החיסונית, מסייעים להיווצרות קולגן, ומועילים לבריאות העיניים, העצם ועוד.

תפוחים כוללים מינרלים ביניהם אשלגן, סידן, מגנזיום וזרחן. אשלגן מסייע בשמירה על לחץ דם בריא ותפקוד לב. סידן ומגנזיום מהווים רכיבים חשובים לבריאות העצם. לצד זה התפוחים כוללים סיבים תזונתיים ורכיבים נוספים כמו פנולים ופלבנואידים.

הרכיבים המגוונים בתפוחים וסגולותיהם הוכחו שמסייעות לויסות רמות של סוכר בדם, לבריאות מערכת העיכול והפחתת עצירות והם מועילים לבריאות הלב והפחתת כולסטרול. ממצאים מחקריים העלו גם כי תפוחים מסייעים להגברת תחושת השובע ורכיביהם מועילים למי שמעוניין להפחית משקל.

איזה תפוח עץ הכי בריא?

מיהו התפוח הטוב ביותר מבחינת רכיבים כמו פנולים ופלבונואידים? פנולים הם סוג של נוגדי חמצון המצויים במזונות צמחיים שונים, כולל תפוחים. תרכובות אלו מציעות יתרונות בריאותיים רבים על ידי הגנה על התאים מפני מתח חמצוני, הפחתת דלקת ותמיכה בתפקוד החיסוני. פנולים נמצאו במחקרים כקשורים לירידה בסיכון למחלות כרוניות, כגון מחלות לב וסוגים מסוימים של סרטן.

לעומת זאת פלבנואידים הם קבוצה של תרכובות צמחיות הידועות בתכונות נוגדות החמצון והאנטי דלקתיות שלהן. פלבונואידים אחראים לצבעים הבולטים בפירות, ירקות ועשבי תיבול כמו הצבע האדום בתפוח דלישס. פלבנואידים נקשרו ליתרונות בריאותיים רבים, כולל שיפור בריאות הלב וכלי הדם, סיכון מופחת למחלות כרוניות, תפקוד חיסוני משופר, ואפילו השפעות פוטנציאליות נגד סרטן. השפעתם של פלבנואידים חיובית בדומה לפנולים. אז מיהו התפוח הבריא ביותר בהתחשב בגורמים אלה ואחרים?

בעוד שכל זני התפוחים מספקים יתרונות בריאותיים, חלק מהמחקרים מצביעים על כך שזנים מסוימים עשויים להיות בעלי רמות גבוהות יותר של חומרים מזינים ספציפיים. תפוחים אדומים כמו תפוחי Red Delicious – תפוחי דלישס אדום ותפוחי פוג'י נמצאו מכילים רמות גבוהות יותר של נוגדי חמצון, במיוחד פלבנואידים. לכן הם נחשבים בין התפוחים הבריאים ביותר.

עם זאת, ההרכב התזונתי יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו תנאי גידול והבשלה. ככלל נסכם כי שילוב של מגוון סוגי תפוחים  לצד פירות וירקות אחרים בתזונה יסייע מאד לחזק את הגוך ולשפר את הבריאות. בתאבון!

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן