4 צמחי מרפא ייחודיים מדכאי תיאבון ומגבירי שובע שמסייעים בהרזיה

אילו צמחי מרפא ייחודיים יכולים לסייע להפחתה במשקל? האם וכיצד ג’ינג’ר משפיע על הרזיה?  מיהם צמחי המרפא שמגבירים את תחושת השובע? מיהו הפיסיליום שמסייע בהרזיה? אילו צמחי מרפא ייחודיים עוזרים לתחושת שובע?  אילו צמחים מוכרים כתרופת סבתא לניהול המשקל והרזיה?

צמחי המרפא שיסייעו לדכא תאבון, להגביר שובע ולהועיל בהורדה במשקל. צילום: pexels-alleksana
צמחי המרפא שיסייעו לדכא תאבון, להגביר שובע ולהועיל בהורדה במשקל. צילום: pexels-alleksana

בחיפוש אחר אורח חיים בריא והשגת יעדי הרזיה, שילוב של תרופות טבעיות יכול להיות בעל ערך. צמחי מרפא, ירקות ועשבי תיבול, עם תכונותיהם המגוונות, שימשו ומשמשים כתרופת סבתא או כמסייעים לדיכוי התיאבון, הגברת השובע והגברת חילוף החומרים.

הקפידו להוועץ עם רופא מומחה ודיאטנית לפני יישום שינוי דרמטיים בתפריט התזונתי. כך גם לפני שילוב צמחי מרפא, טיפולים משלימים ותרופות חדשות. קבלת אבחון מקיף וייעוץ מהווים נדבך חיוני וחשוב לפני צריכת תוספים, צמחים או תרופות. זאת על מנת להתאים את הטיפול (טבעי או תרופתי) באופן יעיל למצב הבריאותי, המאפיינים, מחלות הרקע והתרופות.

צמחי המרפא שיסייעו לדכא תאבון, להגביר שובע ולהועיל בהורדה במשקל

אז מהם צמחי המרפא שמסייעים לדיכוי התאבון? אילו צמחים יכולים להגביר את תחושת השובע? מהם הצמחים המועילים בהרזייה? לפניכם פירטנו את היתרונות של צמחי מרפא השונים ובמיוחד ארבעה צמחי מרפא מרכזיים הידועים ביכולתם לתמוך בירידה במשקל ולקדם תחושת מלאות ברפואה העממית, וגם כפי שגובה באופן מסוים על ידי מחקרים מדעיים:

1. תה ירוק:
תה ירוק, לדוגמה כזה המופק מצמח Camellia sinensis, זכה לפופולריות עצומה כצמח מרפא מועיל ומחזק. התה הירוק עשיר בנוגדי חמצון וקטכינים. הוא מציע יתרונות רבים לניהול משקל והרזיה. תרכובת המפתח בו, Epigallocatechin gallate (EGCG), מקדמת חמצון שומן ותרמוגנזה, ובכך מגבירה את חילוף החומרים. תה ירוק מכיל גם תיאנין, חומצת אמינו המשפרת את מצב הרוח ומפחיתה אכילה הקשורה למתח. צריכה קבועה של תה ירוק יכולה לסייע בירידה במשקל על ידי הגברת שריפת השומנים ושיפור השובע.

סגולות צמחי מרפא

2. ג’ינג’ר – זנגביל
ג’ינגר נחשב לשורש מועיל עבור שמירה על משקל מאוזן, ולשם לירידה במשקל. הוכח שהמרכיבים הפעילים בו מסייעים להורדה במשקל. ממצאים מחקרים מעלים כי שימוש בג’ינג’ר מגביר את תחושת השובע בלי להשפיע על היבטים מטבולים והורמונליים אך עדיין מסייע להפחית משקל עודף. 

3. ג’ימנמה
ג’ימנמה Gymnema Sylvestre הוא עשב המשמש באופן מסורתי ברפואה האיורוודית. הוא מכיל תרכובות שיכולות לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם ולהפחית את התשוקה לסוכר. על ידי חסימת קולטני טעם מתוק על הלשון, ג’ימנמה עוזרת לרסן את התשוקה למזון מתוק ומעודדת שובע. שימוש בג’ימנמה במשטר ההרזיה שלך עשויה להוביל לשליטה טובה יותר ברמת הסוכר בדם וצריכת קלוריות מופחתת.

4. פיסיליום
פסיליום מופק מהקליפות של זרעי לחך Plantago ovata. פיסיליום כולל סיבים מסיסים המצוים בשימוש נפוץ כתוסף תזונה. בצריכה, פסיליום סופג מים ויוצר חומר דמוי ג’ל במערכת העיכול, מקדם תחושות של מלאות ומפחית תיאבון. השובע המוגבר הזה יכול לעזור לשלוט בצריכת המזון, מה שמוביל ליתרונות פוטנציאליים לירידה במשקל. בנוסף, פסיליום מסייע לעיכול ותומך ביציאות בריאות, תורם לבריאות העיכול הכללית.

כאשר מדובר בירידה במשקל ושיפור תחושת השובע ודיכוי התאבון, צמחי מרפא יכולים להיות בעלי ברית יקרי ערך. ג’ינגר, כמון, ג’ימנמה ותה ירוק לצד אחרים כמו פיסיליום וקינמון הם רק כמה דוגמאות. צמחי מרפא שונים עשויים לדכא תיאבון, להגביר את השובע ולתמוך במאמצי הירידה במשקל. עם זאת, חשוב לזכור שעשבי תיבול צריכים להשלים תזונה בריאה ושגרת פעילות גופנית, במקום להחליף אותם. התייעצות עם רופא ותזונאי מומלצת תמיד לפני שילוב צמחי מרפא או תוספי מזון חדשים בתפריט התזונתי שלך.