איך להוריד סוכר גבוה: 8 דרכים להורדת הסוכר בדם

כיצד להוריד את רמות הסוכר בדם? אילו דרכים יכולות להועיל להפחתת עודף סוכר בדם? האם צמחי מרפא, תזונה, או פעילות גופנית מסייעת להוריד סוכר?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהסכרת
דרכים להוריד סוכר גבוה בדם. צילום: Pixabay

כיצד להוריד את רמות הסוכר בדם? אילו דרכים יכולות להועיל להפחתת עודף סוכר בדם? האם פעילות גופנית מסייעת להוריד סוכר? איך כמות השומן בגופנו משפיעה על סוכר בדם ואיך הרזיה משפיעה? אילו שיטות יכולות להוריד עודף סוכר? האם מים מורידים סוכר? לפניכם פירטנו 8 דרכים שבאמצעותן נוכל להפחית את רמות הסוכר העודפות בדם.

לפני שנפרט על סוכר גבוה, הגורמים לו והדרכים להפחית עודף סוכר, נדגיש; אם הינכם סובלים ממחלות, מצבים רפואיים כמו סוכרת, טרום סוכרתיות או רמות גבוהות של סוכר, פנו לאבחון, ייעוץ וטיפול. לצד זה גם לאחר שקיבלתם מענה תרופתי או טיפולי אחר, הקפידו לבצע ניטור של רמות הגלוקוז בדם באופן קבוע. כמו כן לפני כל יישום ושינוי של טכניקות, כלים, שיטות וטיפולים להורדת סוכר, הוועצו ברופא המטפל. זאת על מנת לבחון האם וכיצד אותו טיפול משתלב עם הטיפול הקיים ומתאים למצבכם הרפואי.

מה מעלה סוכר בדם: למה הסוכר עולה?

תופעת רמת הסוכר הגבוה בדם, הידועה גם בשם היפרגליקמיה, מהווה תופעה שכיחה. תופעה זו קורית גם אצל אנשים בריאים וגם אצל אנשים עם סוכרת, במיוחד אלו עם לבלב סוכרת-אנדוקרינית (DEP). במקרים של סוכרת המאופיינת בתפקוד לקוי בתאים האנדוקריניים של הלבלב, הדבר מוביל לפגיעה בייצור ובוויסות האינסולין. הבנת הסיבות לרמות סוכר גבוהות בדם יכולה לסייע לניהול יעיל כל התופעה ומניעה של סיבוכים.

ישנם מספר גורמים התורמים לרמות סוכר גבוהות בדם. ראשית, ייצור לא מספק של אינסולין על ידי הלבלב מוביל לספיגה מופחתת של גלוקוז על ידי תאים, וכתוצאה מכך לעלייה ברמת הסוכר בדם. שנית, תנגודת לאינסולין, שבה תאי הגוף נעשים פחות מגיבים לאינסולין, מחמירה את הבעיה על ידי הגבלה נוספת של ספיגת הגלוקוז. בנוסף, תרופות מסוימות, כגון קורטיקוסטרואידים, יכולות להעלות את רמות הסוכר בדם כתופעת לוואי.מעבר לזה, זיהומים ומחלות יכולות לגרום גם הן לסוכר גבוה. לצד זה גם סטרס- מתח פיזי או רגשי קשורים באופן הדוק על עלייה ברמות הסוכר. מעבר לכך, חוסר איזון הורמונלי עלול גם הוא לתרום לעליות זמניות ברמות הסוכר בדם.

איך אפשר להוריד את רמת הסוכר בדם?

אז איך אפשר להוריד את הסוכר בדם? אילו טכניקות יכולות לסייע להפחתת סוכר בדם ללא תרופות ותוך שימוש בתרופות סבתא טבעיות שהוכחו מחקרית ביעילותן? איזה מאכל מוריד סוכר? כיצד שתיית מים משפיעה על רמות הסוכר? לפניכם 8 דרכים להפחתת הסוכר בדם:

1. פעילות גופנית – עיסוק בפעילות גופנית סדירה מסייע בשיפור הרגישות לאינסולין ומקדם ספיגת גלוקוז על ידי השרירים. באופן זה משפיעה פעילות גופנית על הורדת רמות הסוכר בדם. אורח חיים יושבני בו מרבים בישיבה קשור להתפתחות סוכרת. הימנעו ככל האפשר מישיבות ממושכות והרבו בפעילות.

2. שלבו מזונות בריאים בתזונה – הקפדה על תזונה מאוזנת דלה בסוכרים מזוקקים ופחמימות ריקות כמו מאפים, עוגיות וחטיפים תסייע בוויסות רמות הסוכר בדם. התמקדו בצריכת דגנים מלאים, שיבולת שועל, קטניות, ירקות, פירות ושומנים בריאים כמו אגוזים.

3. הפחיתו משקל עודף: השמנה ועודף משקל משפיעה על התפתחות סוכרת וסוכר גבוה. הגעה למשקל תקין משפיעה לטובה על רמות הסוכר בדם. צרו תוכנית משקל עם מומחה בתזונה באופן מותאם אישית להרזייה.

הורדת גלוקוז בדם:

4. הפחיתו לחצים נפשיים: רמות גבוהות של מתח משפיעות על עליית רמות הסוכר בדם. שלבו טכניקות להפחתת מתחים בשגרת היומיום שלכם. למשל שלבו ספורט, תרגילי נשימה עמוקה, מדיטציה או פעילויות מהנות שיפחיתו מתחים.שינה לקויה ומועטה משפיעה על האיזון ההורמונלי ועל רמות הסוכר. ודאו כי אתם ישנים באופן מספק ואיכותי.

5. הרבו בשתיה: שתייה מרובה של מים עוזרת לויסות עודפי סוכר מזרם הדם.

6. השתמשו בתרופות כפי שהותווה והקפידו על נטילתן: טלו תרופות שנקבעו לפי הנחיות הרופא המטפל לסוכר גבוה הקפידו על ניטור סוכר בדם באופן קבוע.

7. שלבו צמחי מרפא בתזונה: שימוש בתבלינים, צמחי מרפא ותרופות סבתא בעלות סימוכין מדעיים שהוכחו כמועילות להפחתת סוכר יכולות לסייע לויסות הסוכר. כך למשל תוכלו להשתמש בקינמון או חילבה שהוכחו מדעית כמפחיתות סוכר בדם.

8. נטרו, אבחנו וטפלו במחלות רקע והפחיתו תרופות לא מתאימות: מחלות מסוימות כמו תסמונת שחלות פוליצסטיות עלולות להוביל לסוכר גבוה. בנוסף גם תרופות מסימות כמו תרופות אנטי פסיכוטיות עלולות להוביל לסוכר גבוה

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן