הממתק הבריא והאהוב להפחתת קמטים, הורדת סוכר, שיפור מצב הרוח, תפקוד המוח ובריאות הלב

מהו הממתק הבריא המסייע להפחתת מתח ומשפר מצב רוח, מפחית קמטים ומסייע לתפקוד המוח והזיכרון? מהו המאכל שמסייע להוריד סוכר וסיכון לשבץ ומחלות לב ?

תזונהפסיכולוגיה
הממתק הבריא והאהוב להפחתת קמטים, הורדת סוכר, שיפור מצב הרוח, תפקוד המוח ובריאות הלב. צילום: zehra soy Pixabay

מהו הממתק הבריא המסייע להפחתת מתח נפשי ושיפור מצב הרוח? מיהו הממתק שמסיי להפחתת נזקי השמש המסייע להפחתת נזקים לעור, עוזר באנטי אייג'ינג ומשפר את בריאות העור והפחתת הקמטים ? מי הממתק הצמחי המועיל לשפור התפקוד המוחי, שיפור הזיכרון ותשומת הלב ? מהו המאכל הטעים שמסייע בביצועים בפעילות גופנית? מיהו הממתק המסייע להפחתת סוכר גבוה ?

לפני שפונים למאכלים ותוספים, ויטמינים וצמחי מרפא לטיפול בתופעות, סימפטומים, מצבים רפואיים או מחלות כמו דיכאון, בעיות קוגניטיביות או סוכר גבוה יש לפנות לרופא. אבחון יסודי של הבעיה על ידי רופא מומחה ומתן ייעות והתווית טיפול מהווה נדבך חשוב בטיפול נאות. אז לאחר ההסברים, נענה על התשובה מיהו המאכל הייחודי והטעים שמפחית לחץ דם, מוריד סוכר, מפחית נזקי הזדקנות של העור ומשפר מצב רוח כשהוא ללא כמויות סוכר?

הממתק הבריא והאהוב להורדת סוכר ולחץ דם, להפחתת קמטים ואנטי אייג'ינג

הממתק הייחודי המועיל נגד כל אותן בעיות רפואיות, על פי הרפואה העממית ולפי ממצאים מחקריים שונים הוא שוקולד! כן, אותו שוקולד שנחשב כמזון משמין ולא בריא כאשר הוא בתצורה של שוקולד מריר וללא תוספת סוכר משמעותית, הוא בעל תכונות מדהימות לבריאות. כאשר צורכים שוקולד, ובמיוחד שוקולד מריר, עם מינימום סוכרים, התועלות הבריאותיות לגופנו יכולות להיות רבות ומגוונות. אז איך שוקולד משפיע על גופנו לטובה?

שוקולד מריר מכיל ויטמינים ומינרלים שונים, אם כי בכמויות קטנות יותר בהשוואה למקורות מזון אחרים. הוא מספק כמה רמות של מינרלים כמו ברזל, מגנזיום, נחושת ומנגן. בנוסף, הוא מכיל עקבות של ויטמינים, כולל ויטמיני B כמו ניאצין, ריבופלבין וכמויות קטנות של ויטמין E. שוקולד אמנם מכיל סיבים תזונתיים, אך הכמות משתנה בהתאם לתכולת הקקאו. שוקולד מריר עם אחוז קקאו גבוה יותר מכיל בדרך כלל יותר סיבים. סיבים מסייעים לעיכול, מסייעים בוויסות רמות הסוכר בדם ומעודדים תחושת מלאות.

מאכלים מבריאים:

אחד המרכיבים הפעילים העיקריים בשוקולד הוא מוצקי קקאו, העשירים בפלבנואידים, במיוחד פלבנולים. פלבנולים הם נוגדי חמצון שעשויים להיות להם יתרונות בריאותיים פוטנציאליים. למשל מסיייעים בהפחתת דלקת ושיפור בריאות הלב וכלי הדם. עם זאת, עיבוד וייצור יכולים להשפיע על תכולת הפלבנול של מוצרי שוקולד. לכן חיוני לבחור שוקולד מריר איכותי כדי למקסם את היתרונות הללו.

הערכים התזונתיים של השוקולד עשויים להשתנות בהתאם למותג, לתכולת הקקאו ולמרכיבים נוספים. כדוגמה, 100 גרם של שוקולד מריר עם 70-85% מוצקי קקאו מספקים יכול לכלול  600-650 קלוריות, שיעור חלבון של  10-12 גרם למאה גרם, פחמימות: 40-50 גרם, שומן: 40-50 גרם וסיבים: 8-12 גרם. נציין ששוקולד, במיוחד שוקולד חלב או שוקולדים עם תוספת סוכרים ושומנים, יכולים להיות בעלי תכולת קלוריות וסוכר גבוהות יותר. מתינות היא המפתח ליהנות מהיתרונות הפוטנציאליים של שוקולד תוך שמירה על תזונה מאוזנת

שוקולד מריר- מסייע גם לשיפור מצב הרוח והזיכרון ובריאות הלב

שוקולד מריר, עם טעמו העשיר והיוקרתי, הוא לא רק פינוק מענג אלא גם מקור ליתרונות בריאותיים רבים. מחקרים הראו שלצריכה מתונה של שוקולד מריר יכולה להיות השפעות חיוביות על הבריאות הכללית. להלן 10 יתרונות בריאותיים של שוקולד מריר, בגיבוי מחקרים מדעיים:

1. עשיר בנוגדי חמצון: שוקולד מריר עמוס בנוגדי חמצון, בעיקר פלבנואידים. פלבנואידים מסייעים בהגנה על התאים מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים. נוגדי חמצון אלו נקשרו להפחתת הסיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב וסרטן.

2. בריאות הלב: מספר מחקרים העלו כי צריכה מתונה של שוקולד מריר יכולה לשפר את בריאות הלב. צריכת שוקולד עשויה לעזור בהורדת לחץ הדם. היא עשויה לסייע להפחית את רמות הכולסטרול הרע (LDL), ולשפר את זרימת הדם. בכך היא עשויה להפחית  את הסיכון למחלות לב.

3. משפר מצב רוח ומוריד מתח ולחץ נפשי: שוקולד מריר ממריץ את ייצור האנדורפינים, שהם כימיקלים טבעיים להעלאת מצב רוח. הוא מכיל גם כמויות קטנות של אננדמיד. אננדמיד מהווה תרכובת הידועה בתכונותיה לשיפור מצב הרוח. מעבר לכך, שוקולד מריר יכול לעזור לסייע לרגיעה ולהפחית את רמות הלחץ – סטרס. זאת על ידי קידום שחרור הורמונים מפחיתי מתח כמו סרוטונין ואנדורפינים.

4. תפקוד קוגניטיבי: הפלבנואידים בשוקולד מריר נקשרו לשיפור תפקוד המוח. צריכה קבועה נקשרה ליכולות קוגניטיביות משופרות, הפחתת סיכון לאלצהיימר ופרקינסון, כולל שיפור זיכרון, מיקוד ותשומת לב טובים יותר.

5. בריאות העור: נוגדי החמצון בשוקולד מריר עשויים לסייע בהגנה על העור מפני נזקים מקרני ה-UV המזיקות של השמש. נוגדי החמצון בשוקולד עשויים לשפר את הלחות בעור, להפחית קמטים ולקדם עור בריא יותר.

6. תכונות אנטי דלקתיות: שוקולד מריר מכיל פלבנואידים בעלי תכונות אנטי דלקתיות. הללו יכולים לעזור להפחית את הדלקת בגוף, אשר קשורה לעתים קרובות למחלות כרוניות כמו דלקת פרקים ומחלות לב וכלי דם.

רפואה טבעית אפקטיבית

7. רגישות משופרת לאינסולין: ממצאים שונים הראו שצריכת שוקולד מריר יכולה לשפר את הרגישות לאינסולין ולשפר את חילוף החומרים של הגלוקוז. זה עשוי להועיל לאנשים עם סוכרת או לאלו שנמצאים בסיכון לפתח אותה.

8. ביצועי פעילות גופנית משופרים: הפלבנולים בשוקולד מריר משפרים את ביצועי הפעילות הגופנית . זאת באופן אשר מסייע להרחיב את כלי הדם ולשפר את אספקת החמצן לשרירים.

10. סיכון מופחת לשבץ מוחי: צריכה קבועה של שוקולד מריר נקשרה עם סיכון נמוך יותר לשבץ. נוגדי החמצון והתכונות האנטי דלקתיות בשוקולד מריר תורמים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם, ומפחיתים את הסבירות לשבץ מוחי.

בעוד ששוקולד מריר מציע את היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים הללו, נזכיר לצרוך אותו במתינות ולבחור במוצרים עם תכולת קקאו גבוהה (70% ומעלה) ומעט סוכר כדי למקסם את היתרונות. בנוסף, אם הינכם סובלים ממצבים רפואיים, מחלות או לוקחים תרופות, קיימת חובה להתייעץ עם רופא רפואי לקבלת ייעוץ מותאם אישית.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן